Wat is volgens jullie de beste AntiVirus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinMan

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Ik zoek beveiling...

Heb pas een paar dagen een nieuwe laptop.
En dus ben ik op zoek naar beveiling.

Ik had zelf in gedachten om McAfee of Avira AntiVir te nemen?

Wat denken jullie? Welke antivirus moet ik nemen?

Ik heb Windows XP Professional en heb 384 MB RAM.

Laatst bewerkt:
ik had eerst mcafee, die maakt je systeem wat trager met opstarten. Toen ben ik voor nod32 gegaan, sindsdien start me pc 2 minuten sneller op ongeveer. Ook heeft nod32 veel virussen tegengehouden bij mij (nooit virus binnen gehad met nod32). Nod32 heeft vaak updates. Dus ik zou voor nod32 gaan, ook als je pc snel wilt houden! En nod32 komt beter uit de testen dan mcafee. Nog iets, ik vind nod32 tog een makkelijker bediening hebben dan mcafee. Nod32 is heel simpel

Kijk ook is in dit topic (nog niet zo oud): http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=351706

mvg

Laatst bewerkt:
wacht ik geef ff lijstje met alle updates;)

kijk ondertussen in dat topic die ik gaf, daar staan ook zulke vragen ;)

EDIT:: kijk hier staat lijst met updates: http://www.eset.eu/support/update-xy1
met de tijden in het lichtgrijs.!

hier een plaatje:
f_666m_6c09404.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind zelf Avast Antivirus een hele goede,

Die update ook zo vaak als er nieuwe update's zijn. En er zijn 7 scanners die zich bezig houden..

Het is wel is waar niet helemaal gratis, maar de Demo doet het ook heel goed. dan kan je gewoon alle 7 scanners gebruiken. Je kan ook instellen dat als de webscanner een virus in de pagina scant dat de hele verbinding met die pagina verloren gaat. Verder heb ik hier onder een screenshotje geplaatst van de scanners:

56798655yj5.jpg

Verder vind ik avast heel makkelijk met de bediening ervan.

Ik zie ook in die andere topic heel veel Kaspersky staan. Is dat ook goed of is een andere antivirus beter?

Laatst bewerkt:
volgens mij maakt het niet veel uit echt. Maar zelf nooit kaspersky geprobeerd, ik vind nod32 heel erg goed.

Maar wat wil je liever een betaalde of gratis scanner?

Kijk even op http://www.av-comparatives.org/ endan in het menu de comparatives kiezen.
dan heb je een aantal test resultaten waar je kunt zien hoe een av performed. en in dat lijstje staan dan ook de meest gebruikte virusscanners.

Het gebruiksgemak staat er niet in maar voor mij persoonlijk vind ik dat ook niet zo heel belangrijk, als hij maar alles tegenhoud.

zelf ben ik fan van NOD32 die ook afgelopen mei weer erg goed uit de bus kwam

druk links op comparatives. (vaak is het maar op 1 onderdeel getest, dus het zegt niet alles)

Och het onderdeel wat getest word is virussen tegenhouden, wat dus voldoende zegt

probeer anders eens de free versie van avg 8.
gratis maar zeker goed, en gratis!

als het over gratis gaat, kan je beter antivir gebruiken, die is beter dan avg, (zie je ook aan de testen)

Och het onderdeel wat getest word is virussen tegenhouden, wat dus voldoende zegt

ik bedoel dat die zegmaar op 1 onderdeel getest is, mischien scoort de beste slechter dan zijn concurent bij een ander onderdeel, dus als een scanner het best uit die test komt zegt het niet gelijk dat dat de beste scanner is, (alleen bij dat onderdeel)

mvg

Als ik zo kijk, is NOD32 de beste eigenlijk.

Andere antivirusscanners die zijn ook goed maar lopen zwaar voor mijn laptop.
Ik ben al dagen op zoek en ik hoor soms ook Avira AntiVir. En die is geloof ik alleen Engels.
Een kennis van mij die heeft Avira. En die heeft de betaalde versie. Maar die heeft meer geheugen als ik.

EDIT: Uit de test komt Avira AntiVir niet slecht uit de test.

Laatst bewerkt:
Download van beide de trial en installeer er 1, test die een poosje, installeer dan de ander (na het verwijderen van de eerste natuurlijk) en test die dan een poosje, dan kun je een goede afweging maken met betrekking tot gebruiksgemak en dergelijke

Ik zie ook in die andere topic heel veel Kaspersky staan. Is dat ook goed of is een andere antivirus beter?

In mijn ogen de beste, Nod32 wil nog wel eens een steekje laten vallen.
Maar probeer er gewoon een paar. :)

nod32 kan je hier op deze site met korting krijgen, en nod32 is in het nederlands.

mvg

Ik neem NOD32. Hij is Nederlands, update elke dag en is lekker licht.

In ieder geval hartelijk bedankt!! :thumb::thumb::thumb:

Met vriendelijke groet,

Robin.

Er is geen -beste- scanner. Er zijn goede scanners en er is smaak.

Zowel Kaspersky als NOD updaten meerdere malen per dag (elke 4 uur is niet ongewoon) en scoren hoog in tests.
Ik heb gewerkt met NOD, toen Kaspersky, toen NOD en zit nu weer op Kaspersky. Beide kwalitatief goed maar vind Kaspersky net even iets lekkerder werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan