wat is "vrije ruimte" bij een Linux-installatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb een HD van 160 Gb, verdeeld in C (40 Gb, XP en program files) en D (120 Gb, overige data).
Op C heb ik nog 20 Gb vrij, op D nog 35 Gb.

Bij installatie van Ubuntu moet ik bij de schijfindeling aangeven hoe groot de partitie moet worden voor Ubuntu; dit wordt volgens de installatie van de "vrije ruimte" afgesnoept.

Is deze vrije ruimte gelijk aan genoemde 20 + 35 Gb? Met andere woorden: wordt er geen data overschreven van de "beschreven" 105 Gb? Of heb ik deze zekerheid niet?

(Ik weet dat ik mn data eerst moet backuppen maar wil ook wat meer zekerheid :confused:)

ik wil beide systemen naast elkaar op mn PC

Laatst bewerkt:
@ Mr Skyline
Aan zulke antwoorden heeft de ts niets.

dank

Satshow ik heb het doorgelezen en ben nu een stuk geruster :thumb:
Vooral de volgende pagina (afstellen Ubuntu) ziet er interessant uit, ik hou ook niet zo van poepkleurtjes op mn scherm :p

Lees eerst die website eens door op je gemak. Daar staan veel tips op ook wat je dient te doen na het installeren van ubuntu.
Daarnaast is deze pagina actueel, dat is ook wel belangrijk.

Thanks

Lees eerst die website eens door op je gemak. Daar staan veel tips op ook wat je dient te doen na het installeren van ubuntu.
Daarnaast is deze pagina actueel, dat is ook wel belangrijk.

Hier heb ik heel veel aan gehad. Alles draait nu naast elkaar en supersnel :thumb:
Mijn beeld lijkt zelfs scherper onder Linux!
Ik heb nog wel een probleem met mijn printer (Brother DCP560CN op USB) maar zal hier een ander topic over starten.

Mooi dat het gelukt is. Veel plezier ermee.

Vergeet je niet de status van de vraag op Opgelost te zetten?
Dat kan rechtsonder op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan