Wat kan er aan de hand zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
DutchKnight, als ik em niet kan vinden op mijn pc betekent denk ik toch wel dat het geen Windows file is.
Heb je al in het register gekeken?

Regedit doet het ook niet. Ik geloof dat ik het op moet geven.

Dutch

Ik probeerder Jorzo een antwoord te geven met een PrintScreen en dat lukt ook al niet....

Probeer het zo nog een keer

Geplaatst door Elisa
DutchKnight, als ik em niet kan vinden op mijn pc betekent denk ik toch wel dat het geen Windows file is.

Ach ja, dat vergeet je steeds. Geen enkel uitvoerende doet het.
Jammer dat die registertweak van Pieter Arntz het niet deed.
Ik heb dit probleem ook eens gehad en wist ook niets anders te verzinnen dan format.

Hoi!

Heb nog steeds niet de moed opgebracht om opnieuw te formatteren. Ik aarzel want het vreemde fenomeen doet zich voor dat ik ‘indirect’ wel programma’s kan opstarten.

Probeer wat duidelijker te zijn: Als ik Word uit het start menu wil opstarten doet ie het niet. Als ik echter via mijn map mijn documenten een document opstart werkt het wel. Het zelfde geldt voor Nero niet via het menu maar wel via een lege CD. Ook Advanced browser alleen via een link in een e-mail bericht maar niet via start menu en nog een aantal programma’s.

Hoop dat dit iemand op een idee brengt waardoor ik niet alles opnieuw moet doen.

Via een on-line scanner kwam ik er achter dat er een Worm op mijn computer zat (zou nu verwijdert zijn) maar wormen kunnen dit toch niet veroorzaken? Of toch. Overigens vreemd want ik had tot nu toe Norton 2004 (die het nu overigens ook niet meer doet) en ZoneAlarm draaien.

Hoop dat iemand mij kan helpen te voorkomen alles opnieuw te moeten installeren.

In ieder geval bedankt voor alle medewerking tot nu toe,

Dutch

Geplaatst door Elisa
Ach ja, dat vergeet je steeds. Geen enkel uitvoerende doet het.
Jammer dat die registertweak van Pieter Arntz het niet deed.
Ik heb dit probleem ook eens gehad en wist ook niets anders te verzinnen dan format.

Alweer een vraag... Is het mogelijk om met een oudere registry file te werken? Ik Zoals ik al eerder schreef doet regedit het niet maar ik denk aan een parameter bij opstarten ofzo.

Wie weet dat?

Dutch

Geplaatst door Elisa

Ik ben te druk om rustig alles na te lezen of je dit advies al hebt gehad.
Start eens op met F8 indrukken.
Je krijgt een optie om in de veilige modus te gaan of systeemregister terug te zetten. (XP)
Met 98 moet je iets doen met scanreg.restore in veilige modus.
Als je dit nog niet gedaan hebt hoop ik dat iemand anders het precies uitlegt voor Windows 98.
Ik ga op vakantie.

groetjes

Dutch op de computer van dutches

Ik ben Dutch en werk nu op de computer van Dutches. Nee we wonen niet op één adres. Even voor de duidelijkheid mijn naam hier is dutchknight en ik teken als Dutch.

Ik geloof dat ik een eind op dreef ben.

In safe mode kan ik mijn computer bedienen maar kom niet op het internet.

Als XP in normale mode opstart krijg ik blauwe pagina's tenzij ik in safe mode selectieve opstarten kies. Ik kom dan keurig in XP en kan alles (??) doen maar kom ook dan niet op het internet.

Er is geen systeem herstel punt. Mogelijk zit het probleem in Norton die weigert op te starten en laat zich ook niet verwijderen.
Hoe kan ik zien in welke volgorde de verschillende programma's worden opgestart? Ik zou dan mogelijk het programma dat voor het blauwe scherm zorgt kunnen uitzetten.

Jammer genoeg kom ik vandaag (waarschijnlijk) niet meer op het Internet en ook Dutches heeft afspraken buitenshuis. Als iemand mij zou willen bellen met een oplossing (weet niet of dat toegestaan is zo niet dan mijn excuses) mijn telefoon nummer is: 030 2661474

Hoop de verwarring rond Dutch en Dutches te hebben opgelost en bedank iedereen die mij verder heeft geholpen.

Dutch

Geplaatst door Elisa
Je krijgt een optie om in de veilige modus te gaan of systeemregister terug te zetten. (XP)
Als je dit nog niet gedaan hebt hoop ik dat iemand anders het precies uitlegt voor Windows 98.
Ik ga op vakantie.

groetjes

Dutch op de computer van dutches

Ik ben Dutch en werk nu op de computer van Dutches. Nee we wonen niet op één adres. Even voor de duidelijkheid mijn naam hier is dutchknight en ik teken als Dutch.

Ik geloof dat ik een eind op dreef ben.

In safe mode kan ik mijn computer bedienen maar kom niet op het internet.

Als XP in normale mode opstart krijg ik blauwe pagina's tenzij ik in safe mode selectieve opstarten kies. Ik kom dan keurig in XP en kan alles (??) doen maar kom ook dan niet op het internet.

Er is geen systeem herstel punt. Mogelijk zit het probleem in Norton die weigert op te starten en laat zich ook niet verwijderen.
Hoe kan ik zien in welke volgorde de verschillende programma's worden opgestart? Ik zou dan mogelijk het programma dat voor het blauwe scherm zorgt kunnen uitzetten.

Jammer genoeg kom ik vandaag (waarschijnlijk) niet meer op het Internet en ook Dutches heeft afspraken buitenshuis. Als iemand mij zou willen bellen met een oplossing (weet niet of dat toegestaan is zo niet dan mijn excuses) mijn telefoon nummer is: 030 2661474 (ban ca. 13:00 uur weer thuis).

Hoop de verwarring rond Dutch en Dutches te hebben opgelost en bedank iedereen die mij verder heeft geholpen.

Dutch

Geplaatst door Elisa
Ik ga op vakantie.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan