wat kan er stuk zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

ik heb een vraag . zoals gewoonlijk .

mijn pc slaat iederekeer vast. als ik een zwaare bewerking doet onder windows met gamen en zwaare progjes. ik heb nu een nieuwe video kaart moeten kopen omdat deze er gisteren uit klapte ineens was hij stuk . dus heb ik gisteren nieuwe videokaart gekocht en ik hab nog een nieuwe voeding liggen die er in gedaan . ook me geheugen getest met het progjes memscope niets gevonden . 3d bnchmarks geprobeert zie hieronder Resultaat . ik heb er extra nieuwe koelers bij gehangen de oude weg gehaalt zelf een met een sensor zelf maak. allen weet ik niet hoe ik mijn moederbord kan testen .
oja en internet is erg traag op deze pc (bij andere gaat het wel snel).

ik had al een vraag gestelt over dat mijn windows vast slaat maat dit ligt niet bij windows .

weet iemand hier raad mee ??

ik weet niet hoe ik een exel bestand moet plasen op internet zo dat jullie kunnen zie hoe mijn benchmarks er uit ziet (kan iemand mijn daar mee helpen )

systeem

Veld Waarde
Computer
Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Ultimate
OS Service Pack -
Internet Explorer 7.0.6000.16609
DirectX DirectX 10.0
Computernaam
Naam gebruiker
Aanmeld Domein
Datum / Tijd 2008-04-01 / 09:14

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam Asus P4S800D-X (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset SiS 655FX
Systeemgeheugen 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
DIMM1: Kingston K 1 GB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

DIMM3: Dane-Elec D1D400-064283N 1 GB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

BIOS Type AMI (06/15/06)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort Printer Port (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 7300 GT AGP
Monitor Dell 1504FP (Analog) [15" LCD] (R321844KARGT)

Multimedia
Geluidskaart Analog Devices AD1888 @ SiS 7012 Audio Device
Geluidskaart Creative Audigy SE (SB0570) Sound Card

Opslag
IDE controller SiS PCI IDE-controller
Opslag controller Microsoft iSCSI-initiator
Opslag controller SCSI/RAID Host Controller
Opslag controller SiS 180 RAID Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Generic USB CF Reader USB Device
Harde schijf Generic USB MS Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SM Reader USB Device
Harde schijf MAXTOR STM3160812A ATA Device (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf WDC WD25 00JS-55MHB0 SCSI Disk Device (232 GB)
Optische Station LG CD-ROM CRD-8322B ATA Device (32x CD-ROM)
Optische Station OL8180V ARI582P SCSI CdRom Device
Optische Station TSSTcorp CD/DVDW SH-W162L ATA Device (DVD+R9:8x, DVD-R9:4x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 81065 MB (52544 MB vrij)
D: (NTFS) 59643 MB (34924 MB vrij)
E: (NTFS) 59533 MB (37542 MB vrij)
F: (NTFS) 35830 MB (35734 MB vrij)
G: (NTFS) 35725 MB (34714 MB vrij)
H: (NTFS) 59700 MB (59609 MB vrij)
I: (NTFS) 59592 MB (58058 MB vrij)
Geheugencapaciteit 381.9 GB (305.8 GB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord PS/2 Keyboard
Muis HID-compliant Mouse
Muis Logitech MX900 Bluetooth Optical Mouse
Muis PS/2 Compatible Mouse

Netwerk
Primair IP-Adres
Primair MAC-Adres
Netwerkkaart Bluetooth Device (Personal Area Network)
Netwerkkaart SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter

Externe apparaten
Printer Canon MP110 Series Printer
Printer Fax
Printer Microsoft Office Document Image Writer
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 controller SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 controller SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat Bluetooth wireless hub
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

DMI
DMI BIOS Leverancier American Megatrends Inc.
DMI BIOS Versie 1006.002
DMI Systeem Fabrikant To Be Filled By O.E.M.
DMI Systeem Product To Be Filled By O.E.M.
DMI systeem Versie To Be Filled By O.E.M.
DMI Systeem Serienummer To Be Filled By O.E.M.
DMI System UUID 486A4DDB-C75DDA11-9D242660-924596E8
DMI Moederbordfabrikant ASUSTeK Computer INC.
DMI Moederbordproduct P4S800D-X
DMI Moederbordversie Rev 1.xx
DMI Moederbord Serienummer MB-1234567890
DMI chassisfabrikant Chassis Manufacture
DMI chassisversie Chassis Version
DMI chassisserienummer Chassis Serial Number
DMI chassiskenteken Asset-1234567890
DMI chassistype Desktop Case
DMI geheugenblokken Totaal / Vrij 4 / 2

dit kom ik ook nog tegen

Veld Waarde
DMI Access System BIOS
DMI Size 1953 bytes
Waarschuwing De juistheid van de DMI data kan niet worden gegarandeerd

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627THF (ISA 290h)
GPU sensortype Driver (NV-DRV)
Moederbordnaam Asus P4S800D Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 33 °C (91 °F)
CPU 41 °C (106 °F)
GPU 62 °C (144 °F)
MAXTOR STM3160812A 34 °C (93 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2657 RPM
Chassis 2766 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.61 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 5.13 V
+12 V 12.16 V
+5 V Standby 5.09 V

enig idee over het vermogen van die voeding? Je hebt er nog al wat inhangen aan hardware..

enig idee over het vermogen van die voeding? Je hebt er nog al wat inhangen aan hardware..

350 watt

maar het aantal hartware valt wel mee 2x harden schijven
1x videokaart
2x casefan

Je zou nog eens kunnen kijken of er niet veel stof op de processorkoeler zit. Als daar veel stof tussen zit, dan loopt het koelend vermogen snel terug en wordt de processor ook warmer.

Misschien even een tool laten meedraaien die de processortemperatuur meet? :)

Je zou nog eens kunnen kijken of er niet veel stof op de processorkoeler zit. Als daar veel stof tussen zit, dan loopt het koelend vermogen snel terug en wordt de processor ook warmer.

cpu is 41 graden staat er toch??:confused:

cpu is 41 graden staat er toch??:confused:

Ja, maar is deze uitdraai gemaakt na het starten van de pc, of tijdens gebruik van zware applicaties?
De uitdraai lijkt mij nl een Everest uitdraai

ik ben al met de compressor bezig geweest om hem schoon gemaakt dus er is geen stof meer aanwezig

Ja, maar is deze uitdraai gemaakt na het starten van de pc, of tijdens gebruik van zware applicaties?
De uitdraai lijkt mij nl een Everest uitdraai

klopt dit komt van everest en deze uit draai komt na het opstarten .

weet je misschien dan een tooltje om mee te laten lopen

DIMM1: Kingston K 1 GB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

DIMM3: Dane-Elec D1D400-064283N 1 GB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

Denk dat de oorzaak meer hier in zit. 2 Verschillende modules is vragen om problemen.

Krijg je dan een foutmelding?

Misschien dat anderen hier nog een ander prog weten. Maar het is wel vreemd dat deze al niet werkt.

Denk dat de oorzaak meer hier in zit. 2 Verschillende modules is vragen om problemen.

normaal wel maar deze zitten er al 2 jaar samen en ik had toen nog geen probleemen er mee dus ik denk niet dat dat klop. maar kan het zo zijn dat deze problemen vaak later komen ???? en dan na 2 jaar ??

in principe niet, maar ik heb altijd een slecht voorgevoel bij 2 verschillende modules.. Maar wat je heel makkelijk kunt proberen is om 1 van de 2 modules te verwijderen en dan kijken of de problemen zich nog voordoen.

nou naast de videokaart en de twee hardeschijven (waaronder ''één hongerige scsi), heb je nog drie optische drives lees ik zo...de twee geheugen modules moeten om echt te profiteren van DDR ook werkelijk identiek zijn...ook het merk dus...(dit kan problemen geven)

Een 350W voeding geeft mogelijk 350W bij de piek (opstarten van een systeem bijvoorbeeld) maar slechts maximaal 80% van die 350 gedurende het gebruik...350W is dus misleidende info zou je kunnen zeggen. Koop een 500W.!!

Overigens is "Microsoft Windows Vista Ultimate" wel heftige business voor een systeem dat slechts gemaakt is voor XP...goede kans dat XP werkelijk geweldig en snel draait op deze machine...

nou naast de videokaart en de twee hardeschijven (waaronder ''één hongerige scsi), heb je nog drie optische drives lees ik zo...de twee geheugen modules moeten om echt te profiteren van DDR ook werkelijk identiek zijn...ook het merk dus...(dit kan problemen geven)

Een 350W voeding geeft mogelijk 350W bij de piek (opstarten van een systeem bijvoorbeeld) maar slechts maximaal 80% van die 350 gedurende het gebruik...350W is dus misleidende info zou je kunnen zeggen. Koop een 500W.!!

Overigens is "Microsoft Windows Vista Ultimate" wel heftige business voor een systeem dat slechts gemaakt is voor XP...goede kans dat XP werkelijk geweldig en snel draait op deze machine...

misschien HEEL stom van mijn is . wat is een scsi ik heb geen idee

scsi is een manier van harde schijven (en andere randapparatuur) aansluiten scsi heeft in vergelijking tot de standaard IDE aansluiting van hdd en optische drives een veel grotere data doorvoer en is dus theoretisch vele malen sneller...

werd en wordt voornamelijk gebruikt in server omgevingen en systemen waar een grote doorvoersnelheid van groot belang is (video - en dan niet onze home video's :D ).

Geluk als je een mooie snelle scsi schijf hebt. ! :) Echter gemiddeld genomen "eten" ze meer stroom en worden ook warmer...

(zie: grotere voeding)

By the way Vista Pro vergt veel van je systeem, dus ook dat vraagt energie...

zo even alles samen vaten wat ik allemaal gedaan heb met de pc.

1x geheugen er uit gehaald pc sloeg vast
geheugen omgewisselt pc sloeg vast
zware voeding 500 watt pc sloeg vast
andere harddisk er in gedaan pc sloeg vast
weer een andere harddisk er in gedaan pc sloeg vast
extra koeling er bij via een andere stroom voorziening pc sloeg vast

nu weet ik het niet meer iemand nog een idee

groetjes djoeke

er schiet me wat te binnen het is begonen met een tft scherm kan het daar aan liggen

Laatst bewerkt door een moderator:
wel een juiste driver voor het TFT scherm? (hoewel dat eigenlijk alleen gevolgen zou moeten hebben voor het beeld....)

Maar nogmaals...je wilt er waarschijnlijk niet aan omdat je VISTA zo mooi vind, maar dat moederbord is uit pak-em beet 2003...en helemaal gemaakt voor XP Dus niet voor VISTA en al helemaal geen VISTA ULTIMATE!!

Ik heb ook een ASUS bord, een P4C800 deluxe met Intel 3.0Ghz Hyperthreading CPU 2GB geheugen drie harde schijven (1x ide, 2 x sata in raid0, allemaal 80GB) 2 optische drives, cardreader, extra geluidskaart, video/capturecard, twee monitoren (doet er niet echt toe, maar goed) 500Watt voeding houdt de boel stabiel. Ding is ook uit 2003.

Toen Vista op uitkomen stond heb ik ook de Vista check gedaan kon allemaal...volgens mickeysoft was het geen enkel probleem. De VISTA BETA gaf gelijk ellende...

De Vista Check leed blijkbaar aan de zelfde kwaal als de sticker...Vista Capable...me hoela! Het kwam niet eens in de buurt.

Het is een geweldig systeem voor XP maar voor VISTA zit je toch echt krap in je mogelijkheden...zeker met ultimate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan