Wat kan iemand met je IP?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Riq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Riq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Hallo Helpmij,
Iemand weet mijn IP. Wat kan hij hiermee doen? Kan hij bijvoorbeeld zien dat ik dit typ ofzo? Moet ik nu actie ondernemen?

Bedankt

Vergelijk je IP even met een postcode + huisnummer. Op zich kan iemand niet zo heel veel met die informatie alleen.

Dus eventuele inbraak is eigenlijk uitgesloten? Daar is meer voor nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Uitgesloten is het nooit, maar dat ligt niet enkel aan je IP adres.

U bent aangemeld in dit forum, de beheerder of moderator kan nu ook uw IP adres zien ! Als u een mailtje stuurd naar iemand dan kan de ontvanger ook uw ip adres zien. Zolang u uw virus programma/ firewall up to date houd is er niets aan de hand. Verstandig is het om een gebruikernaam en wachtwoord te gebruiken bij het aanloggen van een pc.

Wat wel kan,als je je bijvoorbeeld misdraagt op dit forum dat je IP geblokkeerd wordt.
Je kan vanaf deze aansluiting dan niet meer op dit forum.....

Zo zijn er nog wel wat dingen die men met je IP kan doen maar dat gaat te ver om hier te melden. Denk aan overheden en dergelijke !!

Dus eventuele inbraak is eigenlijk uitgesloten? Daar is meer voor nodig?

Of ze er meer mee kunnen, dat ligt vooral in de technische kennis van degene die jouw IP heeft. Voor een 'echte' hacker om het maar zo te noemen, ben jij in het geheel niet belangrijk genoeg (neem aan dat je geen bank runt van uit huis o.i.d.).

Dan blijven doorgaans nog de schreeuwerts over", van: "ik heb je ip" .. Die zijn al te vaak niet al te goed onderlegd in hun eigen kunnen, dus die gooien al gauw de handdoek in de ring ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan