Wat/kan ik dit met een server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Hallo,

Ik ben misschien van plan om een server van 300/500 euro te halen maar kan ik daar snellen op downloaden??

want ik download nu met +/- 600 KB per seconden maximaal ( dit vind ik nog te traag :P )

dus mijn vraag ik kan ik met (mijn) server sneller downloaden ?

zo nee wat kan ik er dan allemaal mee ?

mvg,Eric Osman

De snelheid waarmee je downloadt ligt o.a. aan de maximumsnelheid van je internetabonnement.
Je kan beter je huidige computer houden (als die goed is) en een sneller abonnement nemen? ;)

Als de snelheid hoger is dan 600KB/s wel ja, dat is het ook geloof ik wel als je een server van 300/500 euro koopt..
Alleen als je download dan klaar is moet je hem nog steeds van je server af downloaden en dat hangt af van de snelheid van je internetabonnement ;)
Wat ik mij afvroeg ben je van plan 300/500 euro per maand ervoor te betalen?
Het kan namelijk goedkoper.....

Laatst bewerkt:
hallo,

als ik een server koop in de "winkel" hoef ik tog maar 1x te betalen ?
maar zou ik dan bijv. met 3mb kunnen downloaden??
en als ik dan iets heb gedownload op mijn server kan ik die dan niet op een extern harde schijf zetten??

oja ik heb het over een server kast he ;) zo iets bijv. :
HP-Mediasmart-server-open.jpg

mvg,ericosman

Laatst bewerkt:
hallo,

als ik een server koop in de "winkel" hoef ik tog maar 1x te betalen ?
maar zou ik dan bijv. met 3mb kunnen downloaden??
en als ik dan iets heb gedownload op mijn server kan ik die dan niet op een extern harde schijf zetten??

oja ik heb het over een server kast he ;) zo iets bijv. :
HP-Mediasmart-server-open.jpg

mvg,ericosman

Ik begrijp nu niet helemaal wat je bedoelt, server in de winkel kopen? Ga je die kas,t op het plaatje in je huis zetten? Ik bedoel volgens mij heb je die server thuis staan maar werkt heeft ie nog steeds een internetsnelheid als die je thuis hebt..

Het lijkt er inderdaad op alsof je nog niet helemaal snapt dat je vast zit aan een verbinding.

Als je bij punt A bent en je wilt via de snelweg (waar maximumsnelheid geldt van 120 km/u) naar punt B, heeft het ook geen zin om een auto te kopen die 400 km/u kan, omdat je toch niet harder mag en de snelheid van die auto niet kan benutten.

Zo werkt het ook met je internetverbinding. Hoe snelle server je ook neemt, de downloadsnelheid is afhankelijk van de begrenzingen die je internetprovider voor jouw abonnement heeft ingesteld.

Zo duidelijk? :D

ja jammer genoeg wel ik dacht dan kan ik lekker downloaden met 3mb per seconden ofzo maar dat is dus niet zo :o

maar wat kan ik dan "speciaal" met die server ?
aleen een site draaien ??

mvg,eric osman

Site draaien, ff googlen kan je nog veel meer mee...

Maar als je snel wilt downloaden kan je een server huren via internet, die zitten meestal op een 100mb/s lijn, dan download je dus wel snel...
Als het alleen om het downloaden gaat kan je kan een ook gewoon een seedbox nemen.

Een server is ook gewoon een computer.

"Van Dale" zegt dit:
ser·ver [su:rver] de; m -s computer die in een netwerk een ondersteunende taak vervult.

Je zou inderdaad ergens een seedbox (een server om te downloaden en te uploaden die aan een lijn met hoge internetsnelheid zit) kunnen huren, maar daar schiet je niks mee op. Vanaf die seedbox moet je namelijk ook nog zelf je bestanden downloaden naar je eigen computer en die snelheid is dan weer beperkt tot je huidige internetsnelheid.

Een server is ook gewoon een computer.

"Van Dale" zegt dit:
ser·ver [su:rver] de; m -s computer die in een netwerk een ondersteunende taak vervult.

Je zou inderdaad ergens een seedbox (een server om te downloaden en te uploaden die aan een lijn met hoge internetsnelheid zit) kunnen huren, maar daar schiet je niks mee op. Vanaf die seedbox moet je namelijk ook nog zelf je bestanden downloaden naar je eigen computer en die snelheid is dan weer beperkt tot je huidige internetsnelheid.
Klopt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan