wat kan ik het beste doen, cms, html, php css ect ect

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van websites bouwen.
verder ben ik wel handig genoeg om iets op te bouwen en met heeel veel raadplegen kom ik erg ver.

nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, magento, joomla, iets met baker. drupal
studiowebdesign pro 5, easy bisniz tools. ach en zo nog meer.

Maar ik lees en zie steeds meer. ik realiseer me nu.. dat ik door de bomen het bos niet meer zie. en vraag daarom hier om raad.

Met welke bouwstenen kan ik het beste van start. en wat heb ik daarvoor nodig?

[de website]
- in eerste instantie wordt de website slechts gevuld met informatie.
- er zal een mogelijkheid zijn om te registreren.
- er is een webformulier nodig om een offerte op te vragen.(met een paar verplichte
vragen).
-Ik wil graag dat het er gelikt uitziet. (grafisch ontwerpen is wel aan mij besteed) zodra ik maar weet hoe ik mijn ontwerp toevoeg.
- de pagina moet zo breed kunnen als de monitor van de eindgebruiker (en dat mist studio webdesign)
- en ik wil graag de website in minimaal drie vertikale kolommen.

|_KOP_|
|*|___|*|
|*|___|*|

En later moet ik dit kunnen uitbouwen tot een webwinkel.
hoe ik dat voor elkaar moet brouwen is dan weer een zorg voor later.
belangrijkste is dat ik een nette, stabiele mooie website wil maken.

ik hoop dat je wat tips voor me hebt.
ik heb namelijk geen idee meer waar ik moet beginnen.

met vriendelijke groet,

Megablaster

edit: ik zie net dat hij ergens staat waar hij niet hoort, (denk ik)... zou deze verplaatst kunnen worden?

Laatst bewerkt:
Voor in indeling van je website zou ik CSS gebruiken. Hiermee kan je zoals je wilde 3 verticale kolommen maken (en ook een kop zoals je in je 'kleine ontwerp' hebt staan) Met CSS kun je ook de lay-out bepalen van bijvoorbeeld een aantal teksten die telkens weer terugkeren op je website (bijvoorbeeld de kop)

Daarnaast kan je HTML gebruiken om teksten, plaatjes, tabellen etc etc toe te voegen. Ook kan je hier kleine stukjes tekst mee opmaken. HTML kan je dus gebruiken voor de inhoud van de website.

Uit eindelijk is het nog handig om een klein stukje PHP te leren voor je webformulier (hoewel je deze ook in HTML code op internet kunt vinden) Daarnaast heb je ook PHP nodig voor het registratieformulier dat je wilde maken.

Hieronder dus nog even alles op een rijtje:
- Begin met HTML, dan is het heel eenvoudig om 1 pagina te maken. (http://www.homepage-maken.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php)
- Leer daarna CSS, dan kun je heel gemakkelijk meerdere pagina's aanmaken met dezelfde (basis) lay-out. Ook kun je teksten makkelijk opmaken.
- Zoek uiteindelijk naar een PHP tutorial. Het beste kun je specifiek zoeken naar hetgeen wat jij zoekt. Dus google op dat moment eens naar bijvoorbeeld: PHP form

Hopelijk heb ik je zo voldoende geholpen. Als iemand iets toe te voegen heeft of heeft te corrigeren, gaat uw gang.

Groetjes, Milenko

Laatst bewerkt:
Mijn advies zou zijn:
Maak je layout in Photoshop of Gimp
Doe je pagina indeling met DIV's in html
dan maak je dat op met CSS
dan doe je met PHP de functies erin
en eventueel kun je nog met JavaScript(jQuery is wel leuk)
nog wat effecten toevoegen.

Dus dat is dan HTML, PHP, JS, PS.

De site die Milenko gaf daar staat een cursus op die wat verouderd is helaas..
Ik weet niet hoe je engels is maar probeer deze is: http://www.w3schools.com/

Ook heb je trouwens voor PHP een host(server) nodig ik weet niet of je daar over beschikt? Je zou ook lokaal USBWebserver kunnen gebruiken,

Voor in indeling van je website zou ik CSS gebruiken. Hiermee kan je zoals je wilde 3 verticale kolommen maken (en ook een kop zoals je in je 'kleine ontwerp' hebt staan) Met CSS kun je ook de lay-out bepalen van bijvoorbeeld een aantal teksten die telkens weer terugkeren op je website (bijvoorbeeld de kop)

Daarnaast kan je HTML gebruiken om teksten, plaatjes, tabellen etc etc toe te voegen. Ook kan je hier kleine stukjes tekst mee opmaken. HTML kan je dus gebruiken voor de inhoud van de website.

Uit eindelijk is het nog handig om een klein stukje PHP te leren voor je webformulier (hoewel je deze ook in HTML code op internet kunt vinden) Daarnaast heb je ook PHP nodig voor het registratieformulier dat je wilde maken.

Hieronder dus nog even alles op een rijtje:
- Begin met HTML, dan is het heel eenvoudig om 1 pagina te maken. (http://www.homepage-maken.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php)
- Leer daarna CSS, dan kun je heel gemakkelijk meerdere pagina's aanmaken met dezelfde (basis) lay-out. Ook kun je teksten makkelijk opmaken.
- Zoek uiteindelijk naar een PHP tutorial. Het beste kun je specifiek zoeken naar hetgeen wat jij zoekt. Dus google op dat moment eens naar bijvoorbeeld: PHP form

Hopelijk heb ik je zo voldoende geholpen. Als iemand iets toe te voegen heeft of heeft te corrigeren, gaat uw gang.

Groetjes, Milenko

RoboticPro en Milenko

heel erg bedankt voor je input.

RoboticPro, dank voor de extra link, engels is geen probleem.
echter je uitleg creert meer vragen.

hoe maak ik in photoshop templates voor een website
staat er ergens een tut?
ik heb cs4

dus eigenlijk helemaal geen cms gebruiken maar gewoon oldschool html voor het bouwen. opmaken met css en eventuele java scripts. en handige tools als een form, met php...

okai.
ik kan weer aan de slag

thx people.:cool:

Ja de cms kun je in PHP schrijven en voor een website doe ik meestal het volgende
Document 1000px x 1500px
En dan maak ik die op met dummy taal lorem lipsum en die snij ik en verwerk ik met css..
Ik zal straks even een tutorial zoeken. CS4 gaat prima zelf heb ik CS5

Ja de cms kun je in PHP schrijven en voor een website doe ik meestal het volgende
Document 1000px x 1500px
En dan maak ik die op met dummy taal lorem lipsum en die snij ik en verwerk ik met css..
Ik zal straks even een tutorial zoeken. CS4 gaat prima zelf heb ik CS5

volgens mij, en heb vanavond er even mee lopen stoeien
hoef ik enkel artisteer 2,6 of 3 te kopen.
ik heb hier ff mee gewerkt en je krijgt er erg gelikt websites van en is om te batarijen naar joomla...

of zou dit een miskoop zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan