Hallo mede Excelisten,
Ik ben bezig met bestanden aan het maken alvast voor volgend jaar voor mijn werk. Vroeg beginnen, vroeg klaar..........
Nu heb ik 2 aparte bestanden, waarvan ik een tabblad in bestand 1 terug wil laten komen in bestand 2. Het betreft gegevens van ruim 150 kolommen breed en 500 regels lang....
De gegevens terug te laten komen in bestand 2, deed ik altijd met "=bestand1.xls....bla bla...".
Nu wil ik het dit keer eens proberen met vert.zoeken functie.... Echter dan moeten beide bestanden geopend zijn om de gegevens van bestand 1 terug te zien in bestand 2. Is bestand 1 niet geopend, dan krijg je foutmeldingen......
Ook viel me op dat met de vert.zoeken functie het bestand GIGA groot word....... 15 MB minimaal...... en het systeem is al traag.........
Hoe zouden jullie dit aanpakken ?? Is dit misschien simpel op te lossen met de fomule's in een macro te zetten ?? En hoe zou je dat dan doen ?? misschien een voorbeeld ??
Txs
Ik ben bezig met bestanden aan het maken alvast voor volgend jaar voor mijn werk. Vroeg beginnen, vroeg klaar..........
Nu heb ik 2 aparte bestanden, waarvan ik een tabblad in bestand 1 terug wil laten komen in bestand 2. Het betreft gegevens van ruim 150 kolommen breed en 500 regels lang....
De gegevens terug te laten komen in bestand 2, deed ik altijd met "=bestand1.xls....bla bla...".
Nu wil ik het dit keer eens proberen met vert.zoeken functie.... Echter dan moeten beide bestanden geopend zijn om de gegevens van bestand 1 terug te zien in bestand 2. Is bestand 1 niet geopend, dan krijg je foutmeldingen......
Ook viel me op dat met de vert.zoeken functie het bestand GIGA groot word....... 15 MB minimaal...... en het systeem is al traag.........
Hoe zouden jullie dit aanpakken ?? Is dit misschien simpel op te lossen met de fomule's in een macro te zetten ?? En hoe zou je dat dan doen ?? misschien een voorbeeld ??
Txs