Wat kan ik het beste en goedkoop verbeteren aan mijn PC, waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubens116

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, maakte er in het verleden weinig gebruik van, dus het spijt me als ik enigszins wat fouten benader in mijn vraagstelling.

Mijn vraag gaat over de computer die ik momenteel altijd gebruik.
Ik zelf speel games zoals Call of Duty 4, maar kan op het moment niet 250FPS "steady" behalen.
Hier baal ik erg door aangezien ik graag beter wil worden in het spelletje zelf en hiervoor is FPS erg belangrijk voor mij.
Op het moment heeft mijn PC zo af en toe dalingen in FPS, maar hierdoor behaalt die nog wel ongeveer 125FPS "steady".

Ook ben ik geïnteresseerd in het monteren/editen van videos en zogenoemde "fragmovies".
Op het moment loopt mijn PC al half vast wanneer ik bezig ben met het editen.
Dan nog niet gesproken over het renderen, want een clip van ongeveer 2 minuten, zou me 2 uur renderen benemen.
Ook de previews van deze "edits" zijn niet te zien zonder enige 'lag'/gestotter.

Helaas is mijn maximale bedrag niet allerhoogst, geen 300 euro ofzo, dus vandaar dat ik mijn vraag hier plaats.
Wat voor mij belangrijk is dat er een goede zichtbare verbetering komt ten opzichte van mijn FPS.
Het allerliefst zou ik dan willen dat mijn FPS 250 steady zou zijn.
Hiervoor is dan belangrijk te weten dat ik op zoek ben naar de beste, maar ook de goedkoopste verbetering voor mijn computer.
Windows 7 zou inderdaad verandering kunnen brengen, maar mijn moederbord ondersteund Windows 7 niet (gok ik).
Daarbij is het misschien goed te weten dat ik ten tegenstelling van alle andere mensen op deze wereld, waarschijnlijk de enigste ben die het goed kan vinden met Windows Vista en er totaal geen problemen mee heb.

Hier mijn computer specificaties, via Speccy:

Operating System
MS Windows Vista Ultimate 32-bit SP2
CPU
AMD Athlon 64 X2 6000+ 39 °C
Windsor 90nm Technology
RAM
3,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
Acer F690GVM (Socket AM2 ) 43 °C
Graphics
HW191D (1440x900@60Hz)
ATI Radeon HD 5670 (Sapphire/PCPartner) DDR5 56 °C
Hard Drives
733GB Seagate ST3750840AS ATA Device (SATA) 46 °C
Optical Drives
ATAPI DVD W DH16W1S ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio (Headset: SteelSeries Siberia V2)

Heel graag wat hulp!
En onthoud: Goed, goedkoop en verbeterend!

Groeten,
rubens116.

Tjsa, het lijkt erop dat je Videokaart het enig is wat net iets (!) minder is dan de rest.. Ik ben bang dat je niet veel meer er uit zal kunnen pompen. Maar ligt het aan mij of zijn 250 beelden per seconde niet heel realistisch op een doorsnee pc? En waarom zou je dat willen? Je beeldscherm ondersteunt alleen 60Hz (gok ik). Ik denk niet dat je een beeldscherm hebt met een vernieuwingsfrequentie van 250Hz. Daarbij komt ook nog dat je er weinig mee opschiet: het menselijk oog registreert maar 29,.. beelden per seconde.
En over dat editten: dat kan je echt niet verbeteren, behalve als je een nieuwe processor (dus ook een nieuw moederbord) koopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan