Wat kan ik het beste nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Hoi,

Binnenkort gaan wij verhuizen.
Nu heb ik Demon 1024/512 voor 29 euro, bevalt prima, maar nu we toch iets anders moeten kiezen wil ik toch een informeren.
Bij de vergelijking kwam ook de volgende mogelijkheid:

Tiscali ADSL Special met Telefonie

Aanbieding Bestel voor 1 september en u betaalt slechts € 29,95 per maand, u betaalt geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95, krijgt u een multi-pc modem incl. mogelijkheid voor telefonie via internet voor slechts € 30,00 (of € 69,00 korting op een van de andere modems)
Netwerk Tiscali
Levertijd gemiddeld 2-3 weken
Kosten Tiscali ADSL Special met Telefonie
Maandelijks
Het bedrag dat u per maand betaalt, hier komen verder geen maandelijkse kosten bij. € 29.95
Eenmalig
De eenmalige kosten die de provider rekent om uw abonnement op te leveren. € 0 € 74.95
Modems
U heeft voor breedband een speciaal modem nodig, u kunt kiezen uit de volgende modems. Ethernet modem (niet geschikt voor telefonie): € 0 € 69.00
MultiPC Modem (4 poorts): € 30.00 € 99.00
MultiPC Modem (wireless): € 70.00 € 139.00
MultiPC modem (wireless) incl. USB adapter: € 100.00 € 169.00

Installatie door monteur
Optioneel, standaard ontvangt u een Doe-Het-Zelf pakket. Particulier: Basic (€ 90,00) - Volledig (€ 125,00) - Wireless (€ 135,00) Zakelijk: Basic (€ 105,00*) *zakelijke installaties zijn excl. BTW
Contractduur
Minimale contractsduur van het abonnement, tussentijds opzeggen is niet mogelijk. 1 jaar
Snelheid Tiscali ADSL Special met Telefonie
Max. download (KB/s) 512
Max. downstream (Kbps) 4096
Max. upstream (Kbps) 640
Dataverkeer Tiscali ADSL Special met Telefonie
Datalimiet (per maand)
U verbruikt dataverkeer zodra u een webpagina bekijkt, e-mail verzend of ontvangt of bijv. een bestand binnen haalt. Fair use


Ik hoop dat jullie hier wijs uit kunnen.
Je kunt dan dus bellen met je gewone telefoon, begrijp ik?
Als je dus zo'n modem voor 30 euro er bij koopt?
En wat is een wireless modem precies?

Onze zoon wil straks ook op zijn laptop internet hebben op zijn kamer.
Dus behalve beneden op mijn pc wil hij boven ook internet. Kan dat ook gewoon hier bij en wat moet ik dan nog extra kopen, is die wireless dan beter of maakt dat niet uit.
Nou, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,
groetjes Jolanda
 
Door de bank gemeten is Tiscali Plus met Telefonie goed.

http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/default.asp

Ik dacht dat het zo was dat voor het draadloos Multi-PC modem Zyxel 2602HW-61 eerst € 213,95 betaald. Hier krijg je de aansluitkosten en modemkorting terug (€ 143,95) en betaal je uiteindelijk € 70,-.
Maar goed dat kun je even navragen.

Het draadloze modem stelt je dus in staat om zowel met kabel als zonder te internetten.
 
Geplaatst door JolandaC
...... MultiPC Modem (4 poorts): € 30.00 € 99.00
MultiPC Modem (wireless): € 70.00 € 139.00
MultiPC modem (wireless) incl. USB adapter: € 100.00 € 169.00

.... dus zal het één van deze drie worden .....
Als je de aansluiting van jullie pc direct in de buurt van het modem hebt kan je deze 'bedraad' laten lopen, en voor zoonlief - afhankelijk van de afstand tot het modem - al of niet bedraad.
Bij wireless is dan de USB-adapter - voor de notebook van zoonlief - de meest voor de hand liggende optie.

Vergeet niet de € 9,95 die KPN maandelijks blijft opstrijken voor onderhoud van het 'koperdraad'.

Waarom geen kabel via de CAI eigenlijk?
 
Geplaatst door Vecom



Vergeet niet de € 9,95 die KPN maandelijks blijft opstrijken voor onderhoud van het 'koperdraad'.

Waarom geen kabel via de CAI eigenlijk?

Van die 9,95 euro is bekend, maar toch bedankt.

Ja, waarom geenn kabel, weet ik eigenlijk niet.
Ik dacht dat adsl toch meer toekomst had als kabel???


Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan