wat kan ik hiermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
b.t.w ja ik kan zonder toeters en bellen gewoon er op en Ik heet trevis :P misschien wat makkelijker aan spreken
er staat nu op beide pc's er is een ip adres conflict met een ander systeem op het netwerk gevonden

huh en nu doet die draadloos het niet meer en doet alleen die met draad het via de hub... LOL alleen op pc 1 doet hij het op pc 2 doet hij het niet

KLopt iets niet en ik begrijp het even niet.....

Heb je nu een singleport modem of een multiport modem???????

Als je een multiportmodem hebt dan heb je die hele stomme hub niet nodig en als je draadloos gaat heb je die hub ook niet nodig als je een slingleportmodem hebt.

Het IP conflict is onmogelijk tenzij je er twee ruziënde routers heb :D :D :D :D

Of tenzij je een pc niet op automatische IP hebt.

Dus even uitleggen hoeveel porten er op je modem zitten? Ik begrijp nu ineens dat het er 4 zijn. Je hebt er maar 1 nodig voor je accespoint. Je kan ook de ene pc op een poort van de modem zetten in dat geval en de accespoint op een andere port voor de andere pc. Dan heb je 1 pc bedraad en 1 pc draadloos.

Ik heb gewoon 2 pc's 1 hub 1 modem met 1 poort 1 linksys met 1 poort 1 hub met 5 poorten in de hub zit nu
poort 1 Hub --> Modem
poort 2 hub --> Pc 1
Poort 3 Hub ==> Pc 2
Poort 4 Hub --> Linksys

Maar de linksys en met draad werkt voor pc 1 allebei en voor pc 2 allebei niet !? er is duidelijk iets mis met de configuraties van die pc wat zou ik nu e.v.t kunnen doen

OK dat de linksys het niet doet op PC2 is logisch omdat PC2 het ook niet doet met een draad rechtstreeks zoals ik nu van jou begrijp.

Dus even resumé overvlakké, want in goeré is het altijd mooi weer....tja..

Dus:
Ik ga even schematisch iets schrijven en hoop dat het goed op je scherm komt en dat je begrijpt wat ik probeer te tekenen. ADSL --> MODEM bedoel ik kabeltje van adsl-aansluiting naar modem. De rest netzo en vanaf de linksys een denkbeeldige kabel (draadloos).

Geef even commentaar over de volgende situaties of het klopt of niet en wat er niet klopt:

1) ADSL --> MODEM --> PC1 = goed
2) ADSL --> MODEM --> LINKSYS --> .... USBwireless --> PC1 = goed
3) ADSL --> MODEM --> PC2 = wat doet het niet? internet of geen renew?
4) ADSL --> MODEM --> LINKSYS --> ..... USBwireless --> PC2 = doet het niet, idem?

Als situatie 3) wel een renew oplevert met een 10 nummer en situatie 4) ook, dan is het nodig om een DNS server handmatig in te stellen op PC2.

Laatst bewerkt:
FerdyDeMier zei:
OK dat de linksys het niet doet op PC2 is logisch omdat PC2 het ook niet doet met een draad rechtstreeks zoals ik nu van jou begrijp.

Dus even resumé overvlakké, want in goeré is het altijd mooi weer....tja..

Dus:
Ik ga even schematisch iets schrijven en hoop dat het goed op je scherm komt en dat je begrijpt wat ik probeer te tekenen. ADSL --> MODEM bedoel ik kabeltje van adsl-aansluiting naar modem. De rest netzo en vanaf de linksys een denkbeeldige kabel (draadloos).

Geef even commentaar over de volgende situaties of het klopt of niet en wat er niet klopt:

1) ADSL --> MODEM --> PC1 = goed
2) ADSL --> MODEM --> LINKSYS --> .... USBwireless --> PC1 = goed
3) ADSL --> MODEM --> PC2 = wat doet het niet? internet of geen renew?
4) ADSL --> MODEM --> LINKSYS --> ..... USBwireless --> PC2 = doet het niet, idem?

Als situatie 3) wel een renew oplevert met een 10 nummer en situatie 4) ook, dan is het nodig om een DNS server handmatig in te stellen op PC2.
dat eerste klopt niet ik kan wel met een van de 2 afzonderlijk internetten ik wil met allebei te gelijk maar dat lukt gennelijk niet 1= goed 2 =goed 3= doet het niet k krijg geen internet en er staat ook dat er geen kabel is ingestoken terwijl je op de hub ziet dat hij af en toe wel verbinding maakt (volgensmij ligt het aan iets aan de pc(instellingen)) en 4 = Doet het ook niet en dat zal ook wel met een paar instellingen te maken hebben want op pc 1 doet hij het wel allebei

Maar die hub moet je dus niet meer gebruiken voor de duidelijkheid. Ik heb het dus niet over aansluitingen op de hub, maar over situatie 1) t/m situatie 4).

Als situatie 3 het niet doet met een melding dat er geen draadverbinding is dan kan je toch ook niet een mooi ip-nummer hebben gekregen in een eerdere test??????? toen je die ipconfig /all , ipconfig/release , ipconfig /renew routine uitvoerde. Dan moet die al fout zijn gegaan. Maar ik begreep van jou dat die goed ging omdat je een mooi 10 nummer kreeg, nadat hij eerst op 0.0.0.0 sprong. Die PC2 draait toch ook onder XP?

Heb jij MSN?

Zoja, stuur mij even een persoonlijk bericht met je MSN emailadres, dan leg ik zo even contact, want anders gaan we hier op het forum dingen doen die te uitgebreid zijn en te lang duren....

MemyselfandiNL zei:
hallo ik wil dat ik op 2 pc's tegelijk op internet kan... ik heb een splitter, een speedtouch 510i modem Een hub met 5 poorten en een draadloze accespoint Ik heb dit eigenlijk allemaal gekocht om vanales uit teproberen of het lukt maar niks is me nog gelukt wel 1 pc op het internet zonder die zooi alleen het modem Maar niet allebei tegelijk Wat moet ik met de hub doen ? Ik wil het liefst zonder Draadloos ! Dus... ik krijg de hub niet werkend hoe moet ik hetinstalleren of hoe werkt het ... MVG
Trevis janssen :D

b.t.w ik heb ook 2 UTp CAT 5 Kabels En 1 Cross over Kabel

Mag ik zo vrij zijn ?

Je Speedtouch 510i is wel degelijk een modem en router (voor alle duidelijkheid !) geschikt voor ISDN.Het is een prima produkt en middels een switch geschikt om meerdere computers op aan te sluiten (een hub kan ook maar is minder secuur in het doorgeven van data dus ik denk dat dat een oorzaak zou kunnen zijn voor je problemen)
Als je een switch ( met x poorten 4/6/8) achter je Speedtouch hangt zou ik eerst proberen om met CAT5 UTP kabels de zaak op alle computers draaiende te krijgen en als dat gelukt is over te gaan naar het draadloze stuk.Stap voor stap dus.

Upsidaisy, we hebben alle stappen gedaan, maar lopen stuk op die hub. En aangezien hij alles in huis heeft om het draadloos te doen gaan we dus maar die stap overslaan. Zonde van het geld om nu nog een switsch te kopen.

Elisa, klopt, maar het gaat anders te lang duren, omdat ik eigenlijk rechtstreeks aanwijzigen wil kunnen geven zo. Hij heeft net te weinig basiskennis om met een flinke beschrijving aan de slag te kunnen. En dan moet hij lang wachten op antwoord voor hij verder kan en ik moet hem in de gaten blijven houden bij iedere stap. Kunnen we later alsnog verslag uitbrengen van de oplossing..

Weet jij of je met MSN ook met meer personen tegelijk in een chat sessie kan? Dan mag je er wel bij zijn als je dat wilt. Ik weet niet of dat kan.

Laatst bewerkt:
FerdyDeMier zei:
Upsidaisy, we hebben alle stappen gedaan, maar lopen stuk op die hub. En aangezien hij alles in huis heeft om het draadloos te doen gaan we dus maar die stap overslaan. Zonde van het geld om nu nog een switsch te kopen.

Elisa, klopt, maar het gaat anders te lang duren, omdat ik eigenlijk rechtstreeks aanwijzigen wil kunnen geven zo. Hij heeft net te weinig basiskennis om met een flinke beschrijving aan de slag te kunnen. En dan moet hij lang wachten op antwoord voor hij verder kan en ik moet hem in de gaten blijven houden bij iedere stap. Kunnen we later alsnog verslag uitbrengen van de oplossing..

Weet jij of je met MSN ook met meer personen tegelijk in een chat sessie kan? Dan mag je er wel bij zijn als je dat wilt. Ik weet niet of dat kan.
Email is gestuurd PM lukt niet omdat K niet in een of andere verniging zit en er staat dat dat moet

Upsidaisy is dit ook zo'n geval dat je het nummer moet nemen van de Speedtouch in de Lynksys?

FerdyDeMier zei:

QUOTE]

Een switch kost op bijv marktplaats bijna niks dus dat lijkt me geen argument,maar dat is natuurlijk aan de topicstarter nietwaar ?

Dat weet ik nu al en kan ik je wel zeggen. Er klopt iets niet in zijn analyse, dus ik denk dat we langs elkaar praten door de vertraging die we ondervinden via dit forum.

Als zijn draadverbinding niet goed is kon hij nooit een goeie renew krijgen. En ook heeft dat niets te maken met zijn USB zendertje, want die heeft niets te maken met de netwerkkaart die die slechte draadverbinding geeft. Dat USB zendertje is een netwerkinterface op zich zelf. Dus dat is een ander probleem uiteindelijk. Zodra PC2 probleemloos op internet komt via het bedrade netwerk, dan heb ik vertrouwen in de configuratie van die PC. Het zou hooguit zijn dat de netwerkkaart kapot is, maar dan zou dat nog geen reden zijn waarom hij wireless ook niet op het netwerk komt.

MSN

Ja dat kan,moet het adres wel bij je bekent zijn ,via knop uitnodigen

Elisa zei:
Upsidaisy is dit ook zo'n geval dat je het nummer moet nemen van de Speedtouch in de Lynksys?

Yip,je moet in de range van de Speedtouch ip-nummers gaan zitten want dat is je Gateway (10.0.0.138) maw afhankelijk van zijn instellingen in de pool 10.0.0.15x of daarbuiten (maar geen 10.0.0.138)

Maar goed FdM is druk in de weer en ik lees wel hoe het gaat !

Ik heb mijn laatste berichten verwijderd en trek mij terug. Trevis laat een kabel aanleggen.

eigenlijk is het dan nogsteeds niet opgelost want pc 1 doet het perfect en pc 2 doet het niet .... wel rechtrstreeks maar niet met de hub ertussen (dus pc 1 wel met hub pc 2 niet met hub)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan