Wat kan ik met m'n huidige pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien88

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2005
Berichten
6
Hai!

Ik heb een
Dell Dimension DM051 Intel Pentium D 2.80 GHz
Kloksnelheid: 2.79 GHz, 2.00 GB

Dat is eigenlijk alles dat ik kan vinden bij mijn systeem eigenschappen. Ik heb twee vragen namelijk:
1. Waar kan ik een overzichtje vinden van de hardware die op m'n pc staat
2. Ik wil hem upgraden met meer intern geheugen en een nieuwe video kaart. Is dat een goeie combi of zou ik nog meer moeten upgraden om hem wat meer naar de standaarden van vandaag te trekken.

Ik doe op deze Desktop:
Games spelen zoals Sims 2 (eigenlijk alleen sims 2)
Films kijken
Televisie kijken (thanks to media center en kabel aansluiting op de computer)
Webdesign en development (klein beetje meeste doe ik op m'n apple)

Ik heb zelf al gezocht op internet maar weet niet zo goed met welke zoektermen ik moet zoeken. Dus vandaar dat ik het hier probeer.

~ Dorien
 
Kijk eens met pc wizard.
Hieronder een link.

Hiermee kan je alles wel zien. Je processor is in elk geval snel genoeg voor sims 2.
 
Handig die PC - wizard! Precies wat ik zocht. Ik zie nu dat ik een 256 MB grafische ATI Radeon X300/X550/X1050 kaart heb. Als ik een beetje zoek op Alternate is het niet duur om een 512 kaart erin te zetten.
Ik zie wel bij veel kaarten TV-out staan. Betekend dat dat je dan kabel in je pc kan doen want die wil ik niet verliezen als ik een ander kaartje erin moet doen. Weet ook eigenlijk niet of zo'n kabel aansluiting vast zit aan m'n video kaart :confused:

Maar kan m'n computer wel een 512 mb video kaart aan. zonder dat hij ontploft ofzo.
 
Die TV-out is de UITGANG naar een TV scherm toe dmv een zg tulpplug.
 
Handig die PC - wizard! Precies wat ik zocht. Ik zie nu dat ik een 256 MB grafische ATI Radeon X300/X550/X1050 kaart heb. Als ik een beetje zoek op Alternate is het niet duur om een 512 kaart erin te zetten.
Ik zie wel bij veel kaarten TV-out staan. Betekend dat dat je dan kabel in je pc kan doen want die wil ik niet verliezen als ik een ander kaartje erin moet doen. Weet ook eigenlijk niet of zo'n kabel aansluiting vast zit aan m'n video kaart :confused:

Maar kan m'n computer wel een 512 mb video kaart aan. zonder dat hij ontploft ofzo.
hij zal niet ontploffen hoor :p
Maar het is wel belangrijk dat je een kaartje koopt dat een beetje leuk presteert EN in je pc past.
volgens mij is dat "dm051" het moederbord-type.
En volgens deze pagina zit daar een pci-e x16-poort op:

http://www.techsupportforum.com/har...pu/123497-dell-dimension-5150-core-2-duo.html

Dat betekent dat je elke moderne kaart in je pc kan zetten.
Let alleen niet zo op hoeveel geheugen een kaart heeft. Het gaat erom hoe hij presteert.
Hoeveel wil je uitgeven?

Als jij nu een videokaart hebt met geintegreerde tv-kaart, dan heb je wel een probleem. Gek genoeg worden deze kaarten namelijk niet meer gemaakt. En nieuw ben je zo weer een paar tientjes kwijt voor een losse tv-kaart.
http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=TV-+&+Videokaarten&l2=Analoog
bijv...

Laatste punt: heb je een normale pc-kast, of is het een heel smalle?
 
Waar kan ik aan zien hoe een video kaart presteert? Op welke specificaties moet ik letten.

Ik heb een normale computer kast niet zo'n dunne. Ik zal em eens openmaken om te kijken of de tv aansluiting vast zit aan m'n videokaart. En hoeveel ik wil uitgeven... mja ben gewoon benieuwd wat het me gaat kosten om wat meer in m'n pc te stoppen dan ik nu heb. Intern geheugen kost echt geen drol meer.

~ Dorien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan