Wat kan mijn moederbord aan qua werkgeheugen en wat moet er in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welgemeend advies: geheugen wil soms niet aan de praat te krijgen zijn. Bestel daarom niet maar neem de kast onder de arm naar een (goede) lokale pc-boer. Hele beste kans dat je een kwartiertje later met nieuw én werkend geheugen de winkel weer verlaat. De kosten zullen niet echt schokkend hoger uitpakken dan bij een w w w bestelling. Voordelen van werkend geheugen tegen de iets lagere kosten van een w w w bestelling. Dit laatste weegt niet op tegen het grote 'goed' om met werkend geheugen een winkel uit te wandelen. Maar........... het is jouw feestje.

Hét grote nadeel van een w w w bestelling is de compatibiliteit van hardware op een bepaald moederbord. Het zal 9 keer goed gaan, maar als jij die tiende bent, probeer het dan maar eens snel en soepel geregeld te krijgen. Nee, dan is een lokale pc-boer veel handiger.
Sowieso zijn geheugenreepjes nu niet de meest gemakkelijke hardware om via het w w w te kopen. Geheugen doet net even té vaak vervelend op sommige moederborden en niet in de laatste plaats op mogelijk gemodificeerde plankjes van grotere spelers waarvan Fujitsu Siemens er één is.

Laatst bewerkt:
Maakt het trouwens nog uit of ik 2x1 gb ddr 2 koop of 1x2 gb ddr 2??

Reacties welkom!! (en snel graag :D)

Welgemeend advies: geheugen wil soms niet aan de praat te krijgen zijn. Bestel daarom niet maar neem de kast onder de arm naar een (goede) lokale pc-boer. Hele beste kans dat je een kwartiertje later met nieuw én werkend geheugen de winkel weer verlaat. De kosten zullen niet echt schokkend hoger uitpakken dan bij een w w w bestelling. Voordelen van werkend geheugen tegen de iets lagere kosten van een w w w bestelling. Dit laatste weegt niet op tegen het grote 'goed' om met werkend geheugen een winkel uit te wandelen. Maar........... het is jouw feestje.

Hét grote nadeel van een w w w bestelling is de compatibiliteit van hardware op een bepaald moederbord. Het zal 9 keer goed gaan, maar als jij die tiende bent, probeer het dan maar eens snel en soepel geregeld te krijgen. Nee, dan is een lokale pc-boer veel handiger.
Sowieso zijn geheugenreepjes nu niet de meest gemakkelijke hardware om via het w w w te kopen. Geheugen doet net even té vaak vervelend op sommige moederborden en niet in de laatste plaats op mogelijk gemodificeerde plankjes van grotere spelers waarvan Fujitsu Siemens er één is.

Nou. ze zitten toch in de buurt, en als het niet werkt kan ik het nog ruilen voor een harde schijf als ik dan geld bijleg.

Maar oke. wat jij wilt. ik ga een poging wagen

En zo te zien. geen fan van w w w bestellingen?

en een feestje zou ik het niet echt noemen. ik zou het eerder als een poging tot uitbereiding zien.

als ik de kast onder de arm zou nemen moet ik eerst 5 kilometer lopen, en krijg ik nog wat andere personen op mijn dak.

prijzen bij de desbetreffende pc-boer verschillen nog wel dan met gistron. maar als het niet wil werken, dan ga ik ff met pa en het werkgeheugen naar de pc boer.

maar goed. ik ga gewoon een poging wagen,

Niet geschoten altijd mis!

Laatst bewerkt:
Jawel, ik ben juist een fan van W W W aankopen, maar er zijn enkele dingen die ik per saldo (theoretisch) niet via het w w w zou kopen en daar is geheugen er één van, tenzij ik zou weten dat de leverancier niet ingewikkeld doet over retourzendingen.

Zo heb ik ooit een Dell desktop gehad waar ik geheugen voor zocht. Ik ben toen langs 4 pc boeren gegaan en ik geloof dat er wel 20 verschillende reepjes zijn geplaatst toen uiteindeliojk het geheugen op dat ding wilde gaan werken. Ik moet er niet aan denken dat het een w w w aankoop zou zijn geweest.

Laatst bewerkt:
Jawel, ik ben juist een fan van W W W aankopen, maar er zijn enkele dingen die ik per saldo (theoretisch) niet via het w w w zou kopen en daar is geheugen er één van, tenzij ik zou weten dat de leverancier niet ingewikkeld doet over retourzendingen.

Zo heb ik ooit een Dell desktop gehad waar ik geheugen voor zocht. Ik ben toen langs 4 pc boeren gegaan en ik geloof dat er wel 20 verschillende reepjes zijn geplaatst toen uiteindeliojk het geheugen op dat ding wilde gaan werken. Ik moet er niet aan denken dat het een w w w aankoop zou zijn geweest.

oke. nouja. ik heb niet echt pcboeren in de buurt, en componenten hebben hun absoluut niet op voorraad. het is een beetje een huis-tuin en keukendwinkeltje die zich met systemen en opslagproducten bezighoud. maar oke, ik ga gewoon die aanschaf doen. en ik zie wel. maakt 2 x 1 gb of 1 x 2 gb nog uit? dat is de enige vraag
groeten 1996master

(p.s. heb haast! :D)

Laatst bewerkt:
Met 2 gig is de maximum capaciteit sowieso bereikt dus in dit geval maakt het niet uit of je 2x1 of 1x2 plaatst. Bij 1 reepje van 2 ga je het ongebruikte voetje toch niet meer mogen gebruiken voor meer. Het antwoord op je vraag staat overigens hier te lezen (achter memory)

Ok bedankt. vraag is nog niet helemaal opgelost omdat ik zoals eerder vermeld. het werkgeheugen eerst werkend wil ;)

@frankwannet

omdat er zoveel variaties etc. zijn

En even verder. door wat omstandigheden en wat ge-***** hier in mijn huis kan het nog wel even duren voordat ik weer post. ik zal het laten weten als het werkt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan