Wat krijg ik bij aanschaf via de provider

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik koop op internet een mobiele telefoon SenifonS1.
Dan sluit ik een abonnement bij 50plus met 4GB onbeperkt bellen en sms''en.
1. Kan ik dan ook internetten en is dat gratis? Ik heb wifi 6 G en blue tooth etc.
2. Krijg ik dan zo'n chip.simkaart via de post toegestuurd
3. Wijzen die gratis een gratis mobiel nummer toe.
4. Zijn al die telefoons geschikt voor alle apps zoals van de banken, Lidl e.d.?

1. Thuis kun je gebruik maken van je eigen Wifi en is onbeperkt. Buiten de deur heb je een bundel van 4GB. Is voor normaal gebruik meer dan voldoende.
2. Dat neem ik aan, tenzij je een eSim hebt besteld.
3. Jazeker. Zonder mobiel nummer kan het niet werken
4. Volgens de website van Senifon draait dat ding op Android en is de playstore aanwezig. Je kunt dus je eigen apps installeren

Alles besteld en Simkaart is onderweg. Moet je een account hebben bij Google voor die apps e.d? Is dat Playstore?

Als je Android hebt, dan ontkom je bij de installatie van je telefoon niet om een Google-account aan te maken of in te loggen. Als je een Google-account hebt aangemaakt, dan heb je vanzelf ook een gMail- e-mailadres. Verder staat de Gmail-app dan al standaard geïnstalleerd.

De Play Store app is dan ook al geïnstalleerd op je telefoon.

• Leuk
Waarderingen: Aar
De Play Store app is dan ook al geïnstalleerd op je telefoon.
Klopt. Eigenlijk is het wel vanzelfsprekend. Want hoe kan je deze anders installeren zonder app-store... ;)

Toch even benieuwd of het @Senso allemaal gelukt is. (of ben ik te vroeg?)

Google account aangemaakt. Gmail geïnstalleerd. Kan geen mails ontvangen. Kan geen QR-code scannen met Google LENS.
Allemaal zaken die ontzettend veel tijd kosten en stress veroorzaken. Het is niet anders. De handleiding is niet gebaseerd op sleutelwoorden. Met Google zoeken kom je wel verder maar werkt dus niet altijd.

Dus je hebt nu een @gmail.com adres en als daar een een mail naar wordt gestuurd ontvang je die niet?
Dat zou wel heel vreemd zijn.

Ja, niet te volgen. Moet Gmail dan ook op de pc staan? Er staat wel een welkom e-mail van Google.

Nee, dat is daar niet voor nodig.

Gmail kan je gewoon vergelijken met een webmail waarbij de mails bij Gmail zelf (Google dus), worden opgeslagen. Overal kan je deze bekijken, en dus ook via de app.

Ik heb iemand gevraagd stuur mij een e-mail naar Gmail. Niets binnengekomen!

Heel vreemd. Heb je al zowel in de browser op je pc gekeken als in de Gmail app?
Het zou direct moeten werken, met vele duizenden mensen per dag die zich aanmelden bij Google. Het moet echt heel gek zijn als jij een uitzondering zal zijn.

Is de mail wel daadwerkelijk bij diegene verstuurd, of hangt die nog in een Postvak UIT rond?

Laatst bewerkt:
Heb je al eens ingelogd op gmail.com om te kijken of je daar email hebt?

Ja, luister. Ik ga naar de pc en klik Gmail. Moet weer een e-mailadres invoeren, dan weer een wachtwoord, dan weer een telefoonnummer, dan sms wat betaald moet worden of scannen. Google Lens werkt ook niet op de telefoon.

Vertel me nu eens wat de bedoeling is! Iemand gek maken en uren en uren verkwisten met dat soort geintjes. Ik ben op dit moment al meer blind geworden van alles wat ik heb moeten doen met die rot Senifoon. Een handleiding van niks waarbij je niet snel op sleutelwoorden kunt zoeken. Kost uren en uren. Het woord downloaden komt op honderd pagina's niet eens voor! Dat zegt al genoeg.

Ik heb de app op de telefoon geïnstalleerd en dat zou voldoende moeten zijn en moeten werken. Google Lens werkt ook niet met de QR-scanner. Google is waardeloos, dat is wel duidelijk.

Wat is er moeilijk aan inloggen op gmail.com?
Je vult je gmail adres en je wachtwoord in, that's it.
De eerste keer zijn er wat vragen en een telefoonnummer invullen is niet verplicht.

weet je wat ik nu niet begrijp? Je klaagt alleen maar, je vindt alles waardeloos, maar er is toch wel iemand in je omgeving die je kan helpen? Dit is gewoon te fixen en ik denk dat jij het jezelf te moeilijk maakt, omdat je het al eigenlijk niet wilt, maar moet.

Sorry, maar.....ppppfffffff......het is zo simpel.

Eens! Misschien is het handig om eens in je omgeving te kijken of iemand een spoedcursusje smartphone kan geven. Er zijn wel instanties voor. Misschien bij de bibliotheek.

Terug
Bovenaan Onderaan