Wat krijg je als je je computer opstart zonder bios batterijtje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
51
Hallo,

Ik vroeg me af wat er gebeurt als je je computer opstart nadat je het bios batterijtje eruit hebt gehaald en niet meer terug hebt geplaatst. Kan het zijn dat de computer dan kapot gaat?

Groeten.
P.
 
Welkom op Helpmij.:)

De Bios instellingen en datum en tijd worden niet onthouden, dus waarom zou je het doen?
 
Op zich kan het niet zozeer kwaad. Maar zoals hierboven aangegeven worden de bios instellingen, en datum en tijd niet onthouden.
Een bios instelling kan nodig zijn om de pc verder goed verder te laten werken.

Verder krijg je dan ook bij iedere opstart de melding dat je de datum en tijd moet instellen.
En geloof me dat gaat heel snel vervelen.
 
Nou, ons pap had een afgedankte computer van zijn werk meegenomen. Daar stond windows 2000 op en ik wilde ubuntu installeren. Alleen kon ik niet op boot-menu, ik moest namelijk een wachtwoord invoeren. Dus heb ik het batterijtje eruit gehaald om toch nog wat te kunnen en was ik vergeten om het weer in te doen toen ik de comp opstartte. Ofja, probeerde op te starten want sindsdien start hij niet meer op. In die zin, dat als je de voeding aan zet, hij niet reageert, er is helemaal niks gaande in hem. Alleen zie ik wat lampjes branden bij die poort waarin je netwerkkabel insteekt.
 
Biosbatterij alwel weer terug gedaan?

Mogelijk dat de videokaart iets nodig was van de bios.
Zit er ook een onboard video op het moederbord? Of gebruikte je die al?

En krijg je ook piep(jes) te horen bij het starten van de pc?
 
Biosbatterij alwel weer terug gedaan?

Mogelijk dat de videokaart iets nodig was van de bios.
Zit er ook een onboard video op het moederbord? Of gebruikte je die al?

En krijg je ook piep(jes) te horen bij het starten van de pc?

Batterij wel terug gedaan en er zat een onboard video op het moederbord. Alles is nu precies zoals eerst, maar ik hoor zelfs de piepjes niet. Niets reageert, behalve de lampjes van de netwerk-poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan