wat met een seriele matrix printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Ik maak dagelijks gebruik van een matrix-printer... zelfs HEEEEEL veel
Deze is via een seriele kabel aan mijn computer verbonden
Daarnaast heb ik een WIFI inkjet printer...
Mijn computersysteem loopt op z'n laatste benen en is aan vervanging toe
De vraag die nu rijst is... wat met die matrix printer
kan ik een "device kopen" om hem via USB aan deze nieuw computer aan te sluiten, of, nog beter
Kan ik ook van de matrix printer een wifi printer maken, mits de nodige hardware...

Bedankt

JP

Er zijn USB kabels die zich als een seriële poort gedragen. [Hebben een seriële poort aan de andere kant van de kabel.] Tot nu toe werkt dat, in mijn ervaring, goed (wel even op letten in de Eigenschappen van de nieuw toegevoegde poort de juiste instellingen te doen, dus (bijv.) of hij zich COM1: moet noemen, datasnelheid, flow-control etc). Bijv. een kabel zoals deze.
Verder zou het mogelijk moeten zijn om een printserver kastje te kopen met seriële aansluiting erop en die via het netwerk te gebruiken.
Omdat printservers met parallelle of seriële aansluiting minder gevraag zijn, zal het printserver kastje hoogstwaarschijnlijk wel bedraad aangesloten moeten worden aan je router, maar als je zelf via draadloos verbinding maakt met dezelfde router zou je kunnen zeggen dat je de printer 'draadloos' gebruikt. Voorbeeld is deze (bedraad, 2x parallelle poort, 1x seriële poort).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en links

ben natuurlijk verkeerd... heb een parallelle printer natuurlijk

bestaan er eigenlijk WIFI matrix printers??? heb gezocht op het net maar eigenlijk niets speciaals gevonden

De prijs mag natuurlijk niet abnormaal hoog zijn!!

Merci
JP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan