wat moet ik aanschaffen>?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het vermoeden dat hij een moderne kaart wil. Dit heeft totaal geen zin.

Gewoon of een agp-kaartje nemen, of je systeem op grotere schaal aanpassen.
(moederbord, processor, geheugen, videokaart en waarschijnljk ook nog de voeding)

Lees ook dit eens:
http://tweakers.net/reviews/1182/tweakers-punt-net-upgrade-guide-april-2009.html

Ik ben het met je eens en zoals eerder gezegd ben ik het ook met Pasja eens. Normaal zou ik al de handdoek hebben gegooid maar de TS weet het écht niet en ziet waarschijnlijk het bos door de bomen niet meer.

Laten we wachten tot de TS even duidelijk maakt wat hij nou precies wil.

-welke videokaart?
-wat voor spellen?
-wat voor budget?

wat voor spellen.

nou bijvoorbeeld americans army of battlefield heroes (die dadelijk uit komt)
(dit kan gespeeld wordne met de videokaart die die vriend van mij ook heeft)
hij kost ong 60 a 70 euro bij media markt.

en mijn budget ligt rond de 100 euro, kijk het probleem is het is leuk als ik voor 100 euro klaar ben dat ie dan gewoon zulke spellen kan spelen. maar als het niet gaat tsja dan houd het gewoon op. het hoeft niet percee ik ben geen game-aholic haha

videokaart: 9800GT envidea (die ik dan eventueel zou kopen)

Laatst bewerkt:
What kind of computer do I need to run Battlefield Heroes?
We're currently aiming for a minimum requirement of:

Operating System: Windows XP or Windows Vista
CPU: 1.0 GHz
RAM: 512 Mb (1Gb on Windows Vista)
Video Card: 64Mb DirectX compliant video card with at least pixel shader 2.0 support
Hard Drive space: 1Gb of space is required to install the game
Internet connection: 256kbit Cable/DSL connection
Keep in mind that this may change somewhat by the time we release Battlefield Heroes. Nevertheless we are aiming for wide availability; we don't think anyone should have a super computer to be able to play and have fun.

Bron: http://www.battlefield-heroes.com/faq

En deze kaarten voldoen allemaal, je hoeft dan ook geen nieuw moederbord

http://www.alternate.nl/html/catego...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=AGP&l3=NVIDIA&

dus als ik het goed begrijp hoef ik dus geen nieuw moederbor dte kopen, alleen een nieuwe video kaart?

maar past deze er ook bij mij op?
want de 9800GT die had ik een keertje gekocht maar die past niet, dat is het hele probleem.

dus als ik het goed begrijp hoef ik dus geen nieuw moederbor dte kopen, alleen een nieuwe video kaart?

maar past deze er ook bij mij op?
want de 9800GT die had ik een keertje gekocht maar die past niet, dat is het hele probleem.

Klopt. Dat is een PCIe-kaart.
Jij hebt een AGP-kaart nodig.

Let wel op dat je een AGP-kaart niet mee kan nemen naar een nieuw systeem.

dus als ik een AGP kaart koop kan ik die er zo in stoppen en dan wel die spellen spelen?
en als ik een PCI-e moederbvord pak moet ik dus een PCI-e aansluiting pakken, oke dta klinkt logisch

zijn deze AGP kaarten nog verkrijgbaar? zo ja zijn die dna ook gewoon goed/snel?
of ga ik er dan nog niet veel op vooruit?

Maar je hebt al die 9800GT? dan kan je beter een nieuw moederbord kopen met pci-e aansluiting;)

nee ik heb de 9800GT nog niet, eerder was te lezen, dat ik die ene keer gekocht heb maar dta die niet paste omdat ik de verkeerde aansluiting heb, dus die he b ik terug gebracht.

ik heb gewoon een standaard moederbord met een oude asus videokaart
maar die is 64 mb een oud dingetje

Laatst bewerkt:
OKee. nou dan is de besete optie of helemaal nieuwe dingen aanschaffen of zo'n agp kaartje

maar als ik een AGP videokaart pak, kan ik dan die spellen wel spelen?
en ga ik er dan ook op vooruit of zit er dna nog geen verschil in?

en dan zou het bijvoorbeeld deze kunnen worden?
Merk Asus
Type EAX1300 PRO/TD/2
Video ChipRadeon X1300 Pro
Geheugen Grootte 256MB
Geheugen Type DDR2
Card Interface (Video) AGP
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-I
Koeling Passief

oke, maar dan stel ik nu een andere vraag,

-ik kan dan een AGP videokaart halen en erin zetten (die ik eerder hierboven heb genoemd: een asus EAX1300 PRO/TD/2).
-of een nieuw moederbord en videokaart.

wat zouden jullie mij dan aanraden?
voor een degelijke prijs.

want een andere pc in no option.
en ik wete niet of world of warcraft een beetje fatsoenlijke spullen vereist.(ik geloof zelf van niet)
maar die kan ik wel spelen(ooit 2 weken gedaan)

Laatst bewerkt:
nieuw moederbord is zinloos
Die videokaart is ook zonde van je geld. Of hij moet gratis zijn.

Waar ga je die kopen en hoe duur?

Er zijn betere opties en die heb ik gegeven in mijn vorige link.

oke, de videokaart kan ik kopen voor 20 a 30 euro dus dat is niet te veel. maar zou ik dan wel spellen als americans army kunnen runnen?
als ik een videokaart met 256 of 512 mb heb?
wat dat is volgens www.canirunit.com het enige groote probleem dat die te weinig ruinmte heeft

dit krijg ik als ik bij canirunit.com americans army invul:

Video Card
Minimum: 3-D graphics card with 128mb memory and support for hardware transformation and lighting
You Have: RADEON 9200 SE (RADEON 9200 SE AGP (0x5964))
FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 128 MB , You have - 64 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes

dat is de fail die ik krijg.

Hoi,

Er zijn nu verschillende kaarten door verschillende mensen aangeraden, deze kaarten voldoen allemaal aan de de minimum gestelde eisen voor de spellen die jij graag wil spelen. Ik zou zeggen kijk naar je budget en kies er een uit want eerlijk gezegd meer of beter advies kan er niet gegeven worden.

Succes er mee!

oke dan dnak ik jullie allenmaal voor de hulp en moeite en dan ga ik even rustig kijken wat ik pak.

Bedankt!

oke nog 1 vraagje dan.

de laatste,
welke AGP videokaart heeft shader 3.0 of 4.0?

thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan