Wat moet ik doen met de foutmelding PXE BROADCOM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brady

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Berichten
8
Als ik mijn oudere pc opstart staat er:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v7.7.5
Copyright (C) 2000-2004 Broadcom Corporation
Copyright 9C0 1997-2000 Intel Corporation
All rights reserved.

Broadcom Base Code PXE-2.1 v1.0.1
Copyright (C) 2000-2004 Broadcom Corporation
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
PXE-E61 : Media Test Failure, check cable
PXE-M0F : Exiting Broadcom PXE ROM.
Operating System not found

Deze foutmelding krijg ik steeds, dan zeet ik de pc weer uit en aan en probeer ik het een paar keer en dan doet die het soms weer. Als hij dan eenmaal aan is doet die het goed, totdat ik hem uitzet want dan staat er: runddl.32.exe Kan niet worden beïndigd. Dan klik ik op beïndigen en dan sluit die weer gewoon af.
Wat is er, zodat de pc het niet doet?
 
PXE boot heeft geen enkele functie als je niet een PXE Boot server hebt. [Stel het je zo voor dat als je een PXE Boot server hebt de PXE netwerkkaart via het netwerk een stuk software laadt voor je pc, bijv. de installatie-software van Windows, Linux etc.]
Ik neem aan dat je geen PXE Boot server hebt, vandaar de melding "Operating system not found" als je pc PXE boot probeert.
Ik neem (dus) verder aan dat je (eigenlijk) alleen vanaf de interne harde schijf wilt opstarten.

Als dat niet goed werkt, dan zou ik het idee krijgen dat
óf je voeding niet sterk genoeg is / instabiele voeding verschaft
óf dat er teveel warmte-ontwikkeling is in je systeemkast
óf dat je harde schijf kuren vertoont
óf dat de data-kabel van je je harde schijf niet goed vastzit of beschadigd/kapot is.

Die melding over rundll32.exe zou je wellicht kunnen onderzoeken door Process Explorer te starten, en te kijken welke processen via rundll32.exe gestart zijn. Dat zou je een hint kunnen geven welke software niet (helemaal) lekker loopt, en dus misschien geherinstalleerd moet worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de tips, het klopt dat de pc erg warm word. Maar als hij goed opstart zoals ik al zei daarboven^^ doet die het gewoon goed en is er niks aan de hand..
 
Dan zou ik verwachten dat als je probleem ook optreedt bij koude start (=de pc opstarten als die gewoon afgekoeld is, bijv. na een nacht uitgestaan te hebben) dat de voeding de schuldige is.
Leen dan eens van iemand een zware voeding van een a-merk (bijv. OCZ, Coolermaster, BeQuiet, Zalman etc.), bouw die in ipv. je eigenste en kijk of het probleem dan wegblijft bij een koude start. Is dat het geval, dan (dus) een nieuwe voeding aanschaffen (hoger wattage + a-merk etc.) en die inbouwen in je computer.

Tijs.
 
Maar zou het dan ECHT aan die voeding liggen... Hmm.. Ik had hem gisteren nog opgestart, en malware scan gedaan er zaten wat trjoyans op die heb ik verwijderd.. Dus het ligt volgens jou ECHT aan de hardware t zal wel moeten in ieder geval bedankt voor de antwoorden..
 
Als er helemaal geen harde schijf gevonden wordt door de computer bij opstarten (en dat is ong. wat ik in je startposting lees), dan blijft het verhaal over de voeding staan wat mij betreft.

Natuurlijk kan het geen kwaad om alles even van de stroom te halen, de systeemkast open te maken, en dan stof te verwijderen etc. [tegen het warmteprobleem].

Tijs.
 
Ik ga maar naar een computer zaak en kijk daar wat ze er aan kunnen doen, want met computers uit elkaar halen ben ik niet zo handig :D
In ieder geval bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan