Wat moet ik hiermee??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Berichten
691
Hallo allemaal,
Soms denk ik wel eens, ben ik nou zo dom en is de rest zo slim of andersom...
Neem nou de melding die ik van Norton Antivirus 2004 krijg na het scannen en er verdachte bestanden zijn aangetroffen......:" Klik op de naam van de kwaadaardige code om de actie voor elk resterend item te bepalen. Selecteer items die voortaan worden uitgesloten bij het scannen." Wat moet ik hier mee. Tijdens het scannen komt Norton bestanden tegen die : misschien: kwaadaardig zijn. Verwijderen kan niet. Ik kan alleen maar aangeven dat ze de volgende keer niet meer mee genomen moeten worden in een scan. Wat schiet ik hier mee op !? . Zijn die bestanden nu wel of niet schadelijk. Bij twijfel zou ik zeggen : eraf met die troep, maar nee, Norton komt met een melding die je eerst 5 keer moet lezen om een beetje te begrijpen wat ze bedoelen.
Kan iemand mij duidelijk maken wat ik nu met die " misschien kwaadaardige" bestanden moet ?????
 
Hallo,

Zoals alle goede virusscanners heeft Norton een heuristische scan in huis. Daardoor kunnen virussen, trojans en gevallen van spyware die nog niet bekend zijn, toch aan het licht komen. Dat is buitengewoon belangrijk. Dat dit voor jou misschien een beetje ingewikkeld is, moet je dan maar voor lief nemen; het zorgt er wel voor dat je extra veilig bent en dat is tegenwoordig heel hard nodig. Virussen, trojans en spyware worden steeds complexer en steeds moeilijker op te sporen; heuristische analyse (die bij Norton 'Bloudhoond' heet) is daarom bittere noodzaak geworden.

Als inleiding in Nortons heuristische scan kun je dit bestand (*.pdf) even lezen: http://www.symantec.com/avcenter/reference/heuristc.pdf

Wat je kunt doen met die meldingen van "misschien kwaadaardige" bestanden is:

1) het betreffende bestand naar Symantec sturen voor analyse: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2000031615501306

2) het betreffende bestand laten scannen bij kaspersky: http://www.kaspersky.com/scanforvirus

3) grondig double-checken met een online virusscanner alsmede met spywarescanners; een HijackThis-log aan de experts voorleggen is ook altijd verstandig, want bijvoorbeeld net nieuwe varianten van browserhijackers en trojans leiden vaak tot meldingen van de heuristische analyse van virusscanners.

Weet je dankzij het uitvoeren van die stappen zeker dat het "misschien kwaadaardige" bestand toch niet kwaadaardig is, dán mag je het uitsluiten van verdere scans.

Voor alle duidelijkheid: als jij véél meldingen krijgt van "misschien kwaadaardige" bestanden, is de kans tamelijk groot dat er inderdaad iets mis is op je pc.


Groetjes,

Buffy
 
Dit vond ik op een ander forum:

" DIt is een gekend probleem van de Norton 2004,
als je goed kijkt en verder naar rechts scrolt dan zie je dat er staat "Verwijderen mislukt"
Met ander woorden, scannen onder veilige mode of handmatig de bestanden verwijderen.
Door op elk gevonden item 1x te klikken, krijg je bovenaan de locatie
te zien van dit item.
Ook bestaat de mogelijkheid dat een gevonden item niet kan worden verwijderd als dit item zich in de map Content.ie5 bevind wat in gebruik is door de Internet Explorer. "

bron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan