Wat nou, virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
737
Hallo,
Ik word een beetje psycho van t gezeur van windows.
Ik heb een prachtige P4 3.0 met 1 gieg intern ddr400 geheugen, en in mijn taakbeheer geeft ie tog meer dan duidelijk aan dat ik nog bijna 600mb vrij heb aan intern geheugen en TOG komt windoos met de melding "onvoldoende virtueel geheugen".
Dat rotte virtuele geheugen maakt me pc alleen maar trager dan nodig. Waarom komt deze melding? Doe ik iets fout???

Hier zie je een plaatje van mijn taakbeheer:
geheugen.gif
 
Virtueel geheugen maakt je PC niet langzamer, Windows zal altijd eerst het RAM-geheugen gebruiken en daarna pas het virtueel geheugen gebruiken. Windows verwacht dat er virtueel geheugen beschikbaar is en zal daarom die melding telkens geven.
 
Logica zit er niet in...
Waarom zou me pc trager worden als er meer dan zat ram in zit? en waarom zeikt ie erover op momenten dat ie druk bezug is met nadenken. Hiervan krijg ik t idee dat ie me pagefile aan t vullen is.
En zoals te zien in mijn pic, heeft ie toch een pagefile van 43mb...
 
Geplaatst door Viperrr
Logica zit er niet in...
Waarom zou me pc trager worden als er meer dan zat ram in zit? en waarom zeikt ie erover op momenten dat ie druk bezug is met nadenken. Hiervan krijg ik t idee dat ie me pagefile aan t vullen is.
En zoals te zien in mijn pic, heeft ie toch een pagefile van 43mb...

Logica zit er inderdaad niet in, in dit bericht van jou.
Juist op het moment dat je pc druk aan het nadenken is, vooral als er veel processen tegelijk lopen, is het belangrijk dat er voldoende virtueel geheugen beschikbaar is. (Hoe groot je RAM geheugen ook is, dan doe er totaal niet toe.) Daarom "zeurt" hij juist dan. Zorg dat er voldoende virtueel geheugen beschikbaar is, des te vlotter zal je pc draaien. Windows zal trouwens nooit méér virtueel geheugen gebruiken dan nodig is. Van een virtueel geheugen dat te groot is zul je dus nooit last hebben (tenzij je harde schijf bijna vol is). Van een te klein virtueel geheugen daarentegen wel, maar dat merk jij nu dus zelf.
 
hrrrrr, buffy <kwijl>

ontopic:
Sjiesj... pokke windoos... Naja, duidelijk is t mij alsnog niet waarom ik t nodig hebt. Het hoort als vervanging te dienen mocht er geen ram meer over zijn.
Ik accepteer t wel... keb waarschijnlijk voorlopig weer gnoeg nog onverklaarbaardere dingen op te lossen zodra ik SP2 install....

Bedankt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan