Wat nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimieee

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Beste mensen ,
Gisteren in de avond was ik een film aan het kijken op het internet , plots kreeg ik een melding van mijn firewall , het bleek niet zo erg dus ik drukte ' accept ' na dat ik dat deed , verschenen er zo kleine grijze venstertjes met wat dingen op en ik kreeg een melding dat mijn pc vol met virussen was . Ik schoot in paniek en trok de internetkabel eruit en deed mijn pc uit voor een dag daarjuist ben ik nog is gaan kijken en op mijn bureaublad achtergrond was raar , het was vol met cijfertjes 1 , 0 en stond dat mijn hardware in gevaar was en dat ik de spyware onmiddelijk moest verwijderen . Dus ik opende mijn Comodo maar het blokeerde , ik sloot mijn pc af en ging op windows veilige modus en had online scan gedaan en het bleek dus dat ik heel veel verschillende virussen had zoals worms , trojans , spyware , enz ... Ik had ze verwijdert , maar nu heb ik geen internet verbinding meer en op elke ding dat ik druk komt er een foutmelding met ' De instructie op 0x7e8baaae verwijst naar een geheugen op 0x01836104. de lees- of schrijfberwerking ("read") op het geheugen is mislukt ' en dan moet ik 3keer op ok drukken voor het weg gaat. Help wat moet ik doen ? Wie helpt me aub ?

Laatst bewerkt:
De uitleg is nog steeds een beetje "raar" want als ik een film kijk op de pc en verder niets doe en ik krijg opeens een melding van mijn firewall druk ik niet automatisch op accept,maar dit terzijde.
Kijk 's ff hier en laat ff weten welke virusssen 't waren want je hebt ze verwijderd toch?

Laatst bewerkt:
De uitleg is nog steeds een beetje "raar" want als ik een film kijk op de pc en verder niets doe en ik krijg opeens een melding van mijn firewall druk ik niet automatisch op accept,maar dit terzijde.
Kijk 's ff hier en laat ff weten welke virusssen 't waren want je hebt ze verwijderd toch?

Maar er kwam eerst zo een pop up melding en het leek veilig dus ik deed toestaan . En de symptomen van die ' vundo ' die je me gaf kloppen toen het gebeurde . En met de online scan heb ik ze allemaal verwijderd volgens mij , ik keek het 2keer na en het was clean , maar de pc werkt traag en er missen wel wat mappen maar dat is niet zo erg , het ergste is dat er altyd dat rare melding komt en dan al mijn internet verbindingen verdwenen zijn .

Laatst bewerkt:
Ja dan zal je waarschijnlijk Combofix moeten draaien hier met handleiding hier
Succes!

P.S. je kunt ook Mbam eerst gebruiken,klik op de link in mijn handtekening!

Laatst bewerkt:
Ja dan zal je waarschijnlijk Combofix moeten draaien hier met handleiding hier
Succes!

P.S. je kunt ook Mbam eerst gebruiken,klik op de link in mijn handtekening!

Stel dat ik iets fout doe ? nou ja , maar je kan het toch hopelijk op windows veilige modus instaleren ?

heb dit ook eens mee gemaakt bij een klant bleek een scherm beveiliging te zijn. Virus moet je toch maar even scannen en niet met een online scanner gewoon eentje downloaden en in veilige modus scannen.

gr

heb dit ook eens mee gemaakt bij een klant bleek een scherm beveiliging te zijn. Virus moet je toch maar even scannen en niet met een online scanner gewoon eentje downloaden en in veilige modus scannen.

gr

Ik zal het zo proberen , maar met een virus scan gaan mijn internet verbindingen niet terugen komen , of wel ?

Maak van tevoren eerst een systeemherstelpunt,je moet niet bang zijn om fouten te maken.
Back Up anders al je belangrijke data en vort met de geit.
Ik weet niet of je meerdere partities hebt anders schrijf je je data,foto's/muziek e.d. daar naartoe.
Als je niets probeert zul je het nooit weten!

Maak van tevoren eerst een systeemherstelpunt,je moet niet bang zijn om fouten te maken.
Back Up anders al je belangrijke data en vort met de geit.
Ik weet niet of je meerdere partities hebt anders schrijf je je data,foto's/muziek e.d. daar naartoe.
Als je niets probeert zul je het nooit weten!

Nou ja ik ben niet zo een kei in computers , dus eigenlijk weet ik niet hoe je zo een Back up maakt , bedoel je al de bestanden op een cd kopieren of wat ?

Kijk 's hier en hier download beide programma's en voer ze uit! Het is niet erg dat je geen kei bent,daar zijn er al teveel van en ja je zou data,foto's/muziek e.d kunnen branden op cd/dvd.

Kijk 's hier en hier download beide programma's en voer ze uit! Het is niet erg dat je geen kei bent,daar zijn er al teveel van en ja je zou data,foto's/muziek e.d kunnen branden op cd/dvd.

ok dus eerst die 2 programma's dat je me nu gaf uitvoeren en back up maken , dan die 2 antivirussen die je me gaf instaleren en scannen en als alles normaal zou moeten zijn , zouden mijn internet verbindingen terug moeten komen & die rare meldingen weg moeten zijn ?

Eerst BackUp maken van bestanden die belangrijk voor je zijn, dan WinsockFix en LspFix draaien,daarna evt.Mbam en indien nodig ComboFix,in die volgorde.ik kan nooit 100% garanderen dat alles lukt.
Succes!

Laatst bewerkt:
Eerst BackUp maken van bestanden die belangrijk voor je zijn, dan WinsockFix en LspFix draaien,daarna evt.Mbam en indien nodig ComboFix,in die volgorde.ik kan nooit 100% garanderen dat alles lukt.
Succes!

Ok dankje , man ik haat de mense die virussen hebben uitgevonden , het heeft toch geen nut behalve mensen problemen te bezorgen

Welcome to the WorldWideWeb :cool:

die Mbam wil niet openen ik druk erop en er komt een fout melding met erop ' Runtime error !
Program: C:\Program files\malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. Pleas contact the application's support team for more information. '

Vraagje,
heb je je modem al 's gereset? 1 minuut stroom eraf en dan weer erop?

Vraagje,
heb je je modem al 's gereset? 1 minuut stroom eraf en dan weer erop?

ja , geen verandering maar ik heb gewoon geen verbindingen meer normaal moet er by verbindingen weergeven iets met LAN zijn maar nu is het leeg

Heb je systeemherstel al geprobeerd? Start>programma's>bureau-accessoires>systeemwerkset>systeemherstel
kies voor: een eerdere status van deze computer herstellen
selecteer een vetgedrukte datum van vóór het probleem begon
druk op volgende en ok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan