• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat staat er niet goed

Reobijn123

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2023
Berichten
13
Ik wil dat van elke rij hij het laagste bedrag groen maakt maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wat heb ik verkeerd staan.

Ik heb bestand bijgevoegd
 

Bijlagen

  • Boodschappen.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 9
Zoiets
 

Bijlagen

  • Boodschappen.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 15
Ja klopt dit is het inderdaad maar wat is nou niet goed dan. En waarom staat die formule onwaar er nu?
 
Die formule is het voorbeeld van de voorwaardelijke opmaak
 
De juiste formule in de VO is

=C2=MIN($C2:$J2)

Jij had.

=C2=MIN($C$2:$C$127)

Doordat je zowel voor de kolom als de rijnr een $ teken gebruikt zoekt hij de laagste waarde in het hele bereik. Dan krijg je dus maar 1 laatste waarde van alle rijen.

Wat je wilt is dat elke cel wordt getest, daarom C2 zonder enig $ dan wordt elke cel individueel gestest
Omdat je het per regel wilt weten moet je dus per regel testen, maar je wilt wel dat elke cel in kolom C tm J wordt getest tegen alle waarden in die rij daarom gebruik je $ voor de kolom letters.
zo wordt C2, D2 enz telkens getest tegen alle cellen in C2:J2

En je zet het hele bereik (C2:J127)waarop deze formule moet worden toegepast alleen in het "Toegepast op in de VO opmaak
 
Terug
Bovenaan Onderaan