Wat te doen met een oude laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, niet marktplaats :P

• Heb je al een server ooit gehad? zo nee, maak er dan eens eentje ! lachen man!
  • je kunt er een lichte linux versie op draaien
  • expirimenteer er eens mee als media pc.
  • maak er een wireless NAS van via "FreeNAS", koppel daar eventueel je hdd aan.
  • Maak er een wireless print station van (printen vanaf elke pc door het hele huis!)
  • Maak er een fotolijst van!
  • maak er een wireless bridge van (wifi uitbreiden)
  • draai er een web/mysql/ftp server op met XAMPP
  • Maak er een retro gaming console van (met emulators)
  • expirimenteer met een cloud os (jolicloud bijv)
  • maak er een radio van, die om 8 uur sochtes opstart en dan veen een andere pc de muziek af haalt!
  • of, om meer bekent te raken met de binnenkant van een laptop, haal hem uit elkaar!

maak er een mediaplayer van en sluit em op je tv aan en op je hdd vol avi /xvid zetten en lekker film kijken..

Een pc die bij een televisie staat waar je dan vervolgens allerlei films & muziek op zet.

Software daarvoor is bijv. XBMC

Je zet de laptop dicht bij de Televisie.
vervolgens sluit je de laptop aan op de televisie (meestal met hdmi of met vga + aux)
Vervolgens zet je de laptop aan en open je XBMC
in XBMC kies je muziek om te draaien (op je televisie).
of een film om te kijken.

PS: kan je er volgende keer ook bijschrijven WAT het precies is dat je niet snapt want met "ik snap het niet" doen we eigenlijk maar een gok over wat je niet snapt

dus als ik het goed begrijp zet je de laptop achter je tv neer aan een oplader, en die sluit je aan op je tv, en via een programma kun je dan alles afspelen ofzo?

Wat dat ik zou doen is er een netwerk op laten draaien.
Zodat je ook bv.: vanop je werk nog aan je bestanden kan die op je pc staan, indien de bestandsmap gedeeld is via een netwerk natuurlijk.

het word dan een soort van server, je moet wel een webadres aanmaken dan, voor .be was het 32€ / jaar geloof ik.

sorry had even geen tijd, maar ik heb de laptop nu aagesloten aan mijn tv met vga,maar wat moet ik met aux doen, en ik heb er windows xp op moet ik daar linux van maken ofzo?

groet joren

heb xbmc geinstalleerd op mijn laptop maar een vriend van mij zegt dat je het kan bestuuren via je android mobiel, app gedownload maar daar moet ik alle maal dingen invullen weet iemand wat dat is?

groet joren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan