wat te doen met XsforAll?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Een kennis van mij had ineens geen internet meer. Er kwam een eigen scherm met de mededeling om in te loggen en een email te lezen van de Abuse-afdeling.
Er werd nl. spam verstuurd van hun ip-adres. Je zou verplicht een aantal betaalde programma's moeten downloaden, je computer scannen en daarna zou je via de melding via een mailtje de boel weer kunnen herstellen.

Ik weet niet hoor maar vind dit een rare gang van zaken. Heeft iemand anders ook zulke ervaringen?

Veel providers gaan op een soorgelijke mannier hiermee om. Je dient het probleem eerst op te lossen voor je weer internet krijgt.

Ziggo werkt op een soortgelijke mannier en stuurt eerst een email om je te waarschuwen en je dient het dan binnen ik dacht 3 dagen op te lossen anders geen internet meer tot het probleem opgelost is.

Je kunt er weining aan doen dan de pc te gaan onderzoeken met tools op aanwezigeheid van spyware/virus etc die dit veroorzaakt of de pc opnieuw installeren als je er helemaal niet uit komt of niets te vinden is.

Betaalde programma verplichten kunnen ze niet. Er zijn genoeg freeware programma die ook goed scannen.

Ik had er zelf even een firewall opgezet om outbound-verkeer te stoppen. Er stond XP op nl. Dat zou toch eigenlijk voor de 'time being' genoeg moeten zijn.

Heb hier ook last van gehad. Het vervelende is die Abuse afdeling is ook niet telefonische bereikbaar. En het duurt een paar dagen nadat je het probleem hebt opgelost voordat ze je internet aansluiten.

Controleer die computer van die kennis maar eens goed want dit soort zaken komt niet zomaar en normaal gesproken is er een bepaalde procedure ook voor XS4All.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan