Wat te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick16

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
149
Hoi allemaal ik zit al een hele tijd met een probleem met mijn pc hij valt namelijk uit zodra ik een spel ga spelen of als ik veel dingen tegelijk ga doen. Nou heb ik inmiddels al een nieuwe processor een nieuwe videokaart, nieuwe voeding, een nieuw moederbord nieuw geheugen eigenlijk alles nieuw erin zitte. Het is de videokaart die elke keer overhit raakt nou had ik dit probleem met een andere videokaart ookal en besloot dus toen een nieuwe te kopen maar deze geeft hetzelfde probleem hoewel dit wel een veel nieuwer type is. Een paar weken geleden heb ik de computer langsgebracht by mycom om hem te laten maken, maar toen bleek dat toen zij hem de hele avond lieten draaien en er spellen op hadden geprobeerd hij geen enkele keer uitviel! Dus toen heb ik maar een nieuwe stroomkabel gekocht omdat ik dacht dat het misschien aan de kabels lag, maar nou heb ik het probleem nog steeds. Ik ben echt ten einde raad als ze zelfs bij Mycom niet erachter kunnen komen wat het probleem nou is. Oja ik heb ook pas mijn hele computer opnieuw geinstalleerd dus aan de software ligt het probleem ook niet plus ik heb de kast al wellis op een plek gezet waar die helemaal vrij staat en zelfs dan gebeurt hetzelfde nog.
Ik hoop dat er hier iemand is die enig idee heeft wat er aan de hand is.
Alvast hartelijk bedankt, Rick :thumb:
 
Kast open en druk alle kaarten dan nog eens goed aan. (spanning er af!)
Doe eens een geheugen test met Memtest miss. is je geheugen of een deel ervan defect.
Laaste drivers van je videokaart geinstalleerd?
Is je voeding niet te krap? (hoeveel watt?)
Merk grafische kaart?

Grtz.
 
overhit

Hoi bij mij was het de processor die te heet werdt, pittige koeler erop gezet en probleem was weg ...

john
 
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Het gaat om een radeon x1950 pro videokaart. Mijn voeding is 600 watt.
 
Het kan, theorie, er aan liggen dat je geen geaard stopcontact hebt.
Dat kan problemen opleveren. Heb je in huis ergens een stopcontact met aarde? (dus geen verlengsnoer met aarde aansluiten op een niet geaard stopcontact: dat helpt niet)

Begrijp me goed: ik heb veel computers gehad zonder geaard stopcontact zonder problemen. Maar ja.. het kan wel verklaren waarom het bij mycom niet fout ging.
En tja, hoe lang heeft mycom getest? Heb jij geen controle op....
 
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Het gaat om een radeon x1950 pro videokaart. Mijn voeding is 600 watt.

600W moet voldoende zijn, test toch je geheugen eens als de problemen blijven.

Grtz.
 
Hey ik heb geprobeerd om mijn stroomkabel in een geaard stopcontact te doen en heel even leek het alsof het werkte maar daarna knalde die er weer uit. Ik wil die memory test graag doen maar ik kom er niet echt uit hoe het moet.
 
Wat zijn de temperaturen van je proseer en videokaart?
 
Processor Temperatuur: 46.5
Moederbord temperatuur 36

Intel core 2 duo Core 1: 63
Intel core 2 duo Core 2: 59

Radeon x 1950 pro : 81

Als dit klopt denk ik toch dat het aan mijn videokaart licht ofniet?
 
Als dit de temperaturen zijn, terwijl je niets bijzonders aan het doen bent, dan zijn ze allemaal VEEL TE HOOG.

Ze worden nog hoger zodra je pc echt aan het werk gaat en dan slaat alles uit, logisch.

Begin eens om de kast van binnen en alle evntilatoren goed (voorzichtig!) stofvrij te maken.
Controleer of alles koelers nog goed vast zitten
Welke kast heb je en zitten daar extra fans in?
 
Als dit de temperaturen zijn, terwijl je niets bijzonders aan het doen bent, dan zijn ze allemaal VEEL TE HOOG.

Ze worden nog hoger zodra je pc echt aan het werk gaat en dan slaat alles uit, logisch.

Begin eens om de kast van binnen en alle evntilatoren goed (voorzichtig!) stofvrij te maken.
Controleer of alles koelers nog goed vast zitten
Welke kast heb je en zitten daar extra fans in?

Tja je hebt gelijk wat betreft die stof maar daar dacht ik eigenlijk niet aan omdat alles nieuw is in de kast zoals de TS reeds melde.

Maar miss. moeten er idd extra fans in om de boel wat beter te koelen.....

Grtz.
 
te heet

Hoi ben ik weer...

als eerste reactie gaf ik al aan dat je prosessor te heet zou kunnen zijn, zet er een fhonn op met koude lucht en leg hem tegen je koeler aan, je zal zien dat je pc stabiel blijft.. advies.... koop een zware koeler

john
 
Hoi ben ik weer...

als eerste reactie gaf ik al aan dat je prosessor te heet zou kunnen zijn, zet er een fhonn op met koude lucht en leg hem tegen je koeler aan, je zal zien dat je pc stabiel blijft.. advies.... koop een zware koeler

john

Leuk idee, maar denk je niet dat de temp van de Graka, 81 graden idle, ook niet veel te hoog is dan???:eek:

Het is een totaal plaatje, de koeling van de gehele pc is niet in orde!
 
Ja ik ben zeer ontevreden over Mycom. Vorige keer kapte mijn pc ermee en bracht ik hem ook bij hun langs, toen vertelden ze me dat nadat ze elk onderdeel apart op de testbank hadden gelegd , alles kapot was en de hele computer wegkon, 1 of ander vaag verhaal over een piek in het stroomnetwerk. Toch maar mijn computer opgehaald en wat bleek toen ik hem ergens anders langs bracht, een paar draadjes waren doorgebrand alle hardware was gewoon nog 100 % functioneel. Die gasten zijn echt een stelletje knuppels.
Maargoed ik denk niet dat de temperatuur die pc wizard aangeeft klopt want ik zet net mijn computer aan en direct na het opstarten geeft die al een temperatuur van 64 graden aan, lijkt me sterk. Maar wat ik wel weet is dat als ik een ventilator voor mijn pc zet en die hard aanzet het veel langer duurt voordat die ermee uitscheidt, dus het is sowiezo een koeling probleem, ik denk ook dat het mijn processor is eigenlijk. Denk toch maar is dat er een nieuw koelertje opga zetten.
 
Ja ik ben zeer ontevreden over Mycom. Vorige keer kapte mijn pc ermee en bracht ik hem ook bij hun langs, toen vertelden ze me dat nadat ze elk onderdeel apart op de testbank hadden gelegd , alles kapot was en de hele computer wegkon, 1 of ander vaag verhaal over een piek in het stroomnetwerk. Toch maar mijn computer opgehaald en wat bleek toen ik hem ergens anders langs bracht, een paar draadjes waren doorgebrand alle hardware was gewoon nog 100 % functioneel. Die gasten zijn echt een stelletje knuppels.
Maargoed ik denk niet dat de temperatuur die pc wizard aangeeft klopt want ik zet net mijn computer aan en direct na het opstarten geeft die al een temperatuur van 64 graden aan, lijkt me sterk. Maar wat ik wel weet is dat als ik een ventilator voor mijn pc zet en die hard aanzet het veel langer duurt voordat die ermee uitscheidt, dus het is sowiezo een koeling probleem, ik denk ook dat het mijn processor is eigenlijk. Denk toch maar is dat er een nieuw koelertje opga zetten.

Kijk even wat de bios aan geeft. Dus in de bios gaan en dan naar de hardware monitor.
Laat em een tijdje aan staan en kijk wat er met de temperatuur gebeurd.
 
Na 5 minuten idle stond er een temperatuur van 42 graden voor mijn cpu.
 
Na 5 minuten idle stond er een temperatuur van 42 graden voor mijn cpu.
In de bios doet de processor niet veel. Als hij daar al op 42 graden komt....

Maar goed. Je weet nu dat problemen door de warmte komt (waarschijnlijk tenminste).
Hoe nu op te lossen:

-Kijken of je nog een extra kast-koelertje kwijt kan. Bijv aan de voorkant (onderaan) vd kast en/of aan de achterkant van de kast (net onder de voeding).
-Stof uit de kast halen. Letop: niet met metalen stofzuigermond in computer gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan