Wat te downloaden en installeren om MySQL te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdijken

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2008
Ik gebruik Lazarus (Free Pascal) met SQLite onder Windows en wil nu MySQL gebruiken. Wat heb ik daar voor nodig? De site van Oracle is een grote vaagheid van kretologiën waar ik niet uit wijs word wat ik nodig. Ik heb MySQL Installer voor Windos geprobeerd, en dan worden maar liefst 6 verschillende pakketten geïnstalleerd. En dan moet je een rootpassword invullen, dat lukt nog wel. Maar dan blijft het vakje voor Next grijs. Blijkbaar moet je users toevoegen, maar dat zijn allemaal Admin rollen volgens de pop-down.
Ik heb een paar users toegevoegd maar ik kom niet verder. Moet je niet ergens een gewone user toevoegen, het vakje blijf grijs.

Heb je brpaalde redenen om MySQL te gaan gebruiken? Het is een bijzonder brakke database, als je nog kunt kiezen dan zou ik eerder voor PostgreSQL gaan.

Geen SQLite

De enige reden is dat SQlite niet de complexiteit aankan die ik nodig heb, ik moet alles programmeren en daarom zoek ik een andere database met wat meer functionaliteit. Bedankt voor de tip, ik zal kijken of PostgreSQL hetzelfde kan.

Wat voor dingen moet je kunnen doen dan? PostgreSQL heeft de mogelijkheid om zelf nieuwe datatypen, aggregaten etc te maken dus er is bijzonder weinig wat je er niet mee kunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan