wat te verwijderen na adaware scan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

streamtec

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Berichten
298
hallo

Heb na veel moeite mijn adaware up to date gekregen en gescanned. Ben me rot geschrokken wat daar naar boven kwam. Vooral heel veel van WildTangent. Nou geloof ik dat, dat met spelletjes te maken heeft.
Als ik die verwijder betekent dat, dat ik dan geen spellen meer kan spelen?
Hoe weet ik überhaubt of ik iets kan verwijderen?
 
Toen ik de eerste keer scande vond ie 250 stuks aan
spyware. Heb ze toen allemaal verwijderd.
Heeft geen problemen gegeven.

Volgens mij kun je alles weg gooien.
 
hoi
mijn hijackthis log is zeer recent nog door pieter arntz gecontroleerd, dus die zou goed moeten zijn
 
Als Adaware zoveel spyware heeft gevonden (welke je kan verwijderen zoals door P.last is geadviseerd) zou ik je toch aanraden alsnog een Hijack This Log te plaatsen in het desbetreffende topic zoals in de link is aangegeven. Btw, helaas is het nog altijd zo dat als je pc gisteren spywarevrij was deze vervolgens met het installeren van whatever weer vol kan zitten met die troep!
 
ik geloof iets van 146 items
een aantal "files"
een aantal "registry values"
een aantal "registry keys"
een aantal "folders"
gewoon verwijderen dus?
en dan een nieuwe hijackthislog maken?
 
Eerst verwijderen en dan idd een nieuwe logfile plaatsen
 
Geplaatst door streamtec
ik geloof iets van 146 items
een aantal "files"
een aantal "registry values"
een aantal "registry keys"
een aantal "folders"
gewoon verwijderen dus?
en dan een nieuwe hijackthislog maken?

Ja, gewoon verwijderen (of in quarantaine plaatsen).
Ja, als Ad-Aware alweer zo veel vindt lijkt een nieuw log plaatsen verstandig.
Kijk vervolgens eens hier: spyware voorkomen.
 
kan ze natuurlijk in quarantaine plaatsen en stel dat "iets" het niet meer zou doen heb ik alleen geen idee natuurlijk welke ik terug moet zetten.
denk trouwens dat het er ook opzat ten tijde van hijackthislog, zeker die van wildtangent aangezien ik daarna geen spellen meer gespeeld heb.
een aantal komen ook iedere keer terug, dat weet ik. bezoek dan weer dezelfde pagina's.
ben gewoon huiverig dat ik dan bijv. een programma of iets anders niet meer kan gebruiken.
stel trouwens dat ik een programma installeer dat voorkomt dat spyware zich op de computer zet. kan ik dan bepaalde sites bijvoorbeeld niet meer bezoeken?
 
Laatst bewerkt:
Veel programma's die met spyware zijn gebundeld, werken ook nog prima nadat de spyware is verwijderd.

Wat het voorkomen betreft: volgens mij zal een programma als SpywareBlaster er niet gauw voor zorgen dat je bepaalde sites niet meer kunt bezoeken. Het zorgt er alleen voor dat kwaadwillende active-x exploits (waar Internet Explorer uitermate vatbaar voor is) niet meer op jouw pc kunnen worden uitgevoerd: http://home.planet.nl/~kleyn080/Spywareinfonl.html#spywareblaster.
 
bedankt
zal morgen een nieuwe scan maken, alles verwijderen (of quarantaine) plaatsen Spywareblaster installeren (zijn daar nog systeemeisen voor trouwens, heb een ondanks zijn nog jonge leeftijd blijkbaar al een oude pc)
hijackthislog plaatsen opnieuw en dan zien hoe het allemaal gaat
 
SpywareBlaster installeren zal geen enkel probleem zijn, ook al is de pc al wat ouder.
Volg de 3 stappen en vergeet niet regelmatig (bijv. één keer per week) te kijken of er updates zijn.
 
zit alleen met dat updaten.
het kan volgens mij geen toeval zijn dat als ik adaware en spybot wil updaten dit niet lukt (adaware inmiddels wel up to date, maar op een ander manier).
als ik dus op update klik zeg maar, gebeurt er niks.
enig idee?
misschien krijg ik daar met spywareblaster ook last van
 
Sorry, de oplossing voor dat probleem met updaten weet ik niet. Misschien komen er nog suggesties in het topic dat daar al over loopt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=158282.

Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat met SpywareBlaster ook een probleem zou zijn. Er is natuurlijk maar één manier om dat uit te vinden: door het gewoon te proberen...
 
tja, ik denk vraag het maar alvast.schijnt een raadsel te zijn want ik heb nog geen oplossing
maar toch bedankt hoor:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan