Wat vinden de kenners van deze specs? LCD tv...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ome_jan

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Ik ben van plan een LCD tv aan te schaffen voor mn zoon, deze wil hij graag gebruiken voor zijn playstation....
Eis was dat t een HD tv moet zijn, om zo ook zijn ps3 op aan te kunnen sluiten...

Ik ben op de volgende tv gestuit met de volgende specs, alleen zegt het mij niet echt heel veel... Ik heb het geprobeerd te vergelijken met andere tv's maar ben niet echt ver gekomen. Mijn vraag is dan ook, is dit een geschikte tv voor een spelcomputer in de slaapkamer. Om zo ook gewoon lekker zijn spelletjes te kunnen spelen naar zijn verwachting (HD kwaliteit...)

Code:
27" lcd tv 

HD READY : DVI; 2SCARTS 
Display 
Outline Dimension 

Activive area 
597.12mm x 335.88mm 

Aspect Ratio 
16:9 

Pixel Pitch 

Resolutions 
1366 x 768 

Viewing Angle(U/D/L/R) 
L/R 176, U/D 176 

Colors 
16.7M 

Luminance 
550 nits 

Contrast Ratio 
1000:1 

Response Time 
8 ms 
System 
Tuning 
PAL-B/G ,D/K, I 

SECAM-B/G,D/K,L/L' 

NTSC AV 3.58/4.43 

Audio 
NICAM STEREO 

MTS/SAP(NTSC Area) 

Speaker 
5W * 2 

Teletext 
40 Page 

V-Chip/CCD 
N/A 
Output 
Audio 

Multi Language OSD 
English, Spanish, French, Italian, Russia, Suomi, German,Netherlands. 

Picture 
16:9 / 4:3 
Function 
Function 
PIP 

POP 

MTS 

Sleep Timer 

In/Out 
Terminal 
AV input 
CVBS 

S-Video 

Component 

SCART 1 

SCART 2 

PC Video input 
Yes 

PC Audio input 
Yes 

DVI Input 
Yes 

RS-232 
N/A 

HDMI 
Yes 

Speaker 
Bulti in Speaker 

Head Phone output 
Yes 

Antenna In 
PAL;Din-Jack 
Power 
Input Voltage 
100V - 240V ( 50/60Hz ) 

consumption 
<150W 
Mechanical 
Size 
Size(W X D X H)mm 
680mm x 540mm x 243mm

Alvast HEEL erg bedankt!

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het vooral om ps3 te spelen om ook om veel tv te kijken?

Wat is de kijkafstand?

Ja eigelijk voornamelijk voor de playstation, maaar er wordt uiteraard ook tv gekeken. Gewoon analoog tv, niet digitaal of iets dergelijks....

Je kan kiezen voor een HD-ready tv wat eigenlijk erg goed uitkomt bij het kijken van snelle actiefilms op tv aangezien je dan niet het vervangend effect hebt van een 1080i hdfilm die wordt uitgezonden. Ook gezien het feit dat je tv moet upscalen van het analoog signaal zal de HD-ready tv een voordeel zijn aangezien het niet tot 1080 moet gaan en kan ophouden bij 720.

Aan de andere kant is een Full HD ook een goed idee aangezien die dan van de ps3 spellen en films 1080p kan afspelen. Aangezien het scherper is kan je dan opteren voor een grotere tv. Het lijkt storend, maar als je echt full HD gaat is het dat niet.

Dus wat belangrijk is om te weten is of je eigenlijk wel een iets grotere tv zou willen of dat grootte niet veel belang heeft. Als je kiest voor wat groter en dus voor erg scherp moet je er rekening mee houden dat je snelle actiefilms op 1080i soms vaag kan zien. Je doet er dan beter aan om die actiefilm op bluray of dvd af te spelen via de ps3 en zo op 1080p te bekijken.

Tevens is het belangrijk om de grootte van de tv goed in te schatten en die is naast de resolutie ook afhankelijk van de kijkafstand.

Dus:
- Hoe ver zit je van je tv?
- En vind je een groter scherm eerder leuk of niet?

hmm ok, dus deze specs gelden voor een tv met een resolutie van 720...

Kijkafstand is best kort, 2 tot 3 meter... Dus een al te grote tv zou niet goed zijn denk ik. Deze tv is 69cm niet waar? Goed genoeg toch? Hij zal er denk ik wel films op kijken, maar dan is de kwaliteit toch nog wel altijd beter dan op een normale tv (geen hd ready).

Zou deze tv dan wel voldoen aan de normale eisen of is dit toch niets voor een playstationer die spellen wil spelen op betere kwaliteit (HD) dan dat hij nu doet op zijn normale tv... Is het verschil duidelijk zichtbaar?

Dat een grote tv niet goed zou zijn is dus afhankelijk van de resolutie en geld alleen bij een lage resolutie.

Bij een kijkafstand van 2 à 3 meter zou ik gaan voor:
Bij een HDready-tv: 50 à 80 cm diagonaal.
Bij een FullHD-tv mag dit echter 80 à 130 cm zijn.

Mij lijkt ie in ieder geval wel geschikt ja. Zoals gezegd is HDready soms te preferreren als actiefilms die worden uitgezonden worden bekeken.

Wat het verschil tussen HDready en FullHD betreft ken ik alleen het theoretische verschil want ik heb het zelf nog niet gezien. Ik heb alleen nog maar FullHD gezien. Een ps3spel op een FullHD-tv en tenopzichte van laat ons zeggen dvdkwaliteit is er zeer zeker een verschil. De details die je kan zien kan je je bij het bekijken van een dvdfilm/spel niet voorstellen en de kleuren zijn veel kleurrijker.

Mensen bedankt voor jullie reactie!

Ik ben gegaan voor een samsung lcd32" 1080i hd ready.....

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan