Wat vinden jullie van deze pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper199739

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Wat vinden jullie van deze pc, ik ga hem morgen ophalen:

Systeem "Intel Multimedia PC"
4096MB DDR2/ 800 Kingston CL5 KIT
500GB Samsung HD502HJ 16/S
775 Intel Core2Quad Q8300 2.50/BOX
Samsung 16x/48x P/b zwart
Palit nVi GF9500GT Super 512
Codegen P6236-A2 460W zwart-antrac
CR Spire 51-in-1 3,5" zwart
Samsung SHS223C 22x S/B zwart
Biostar 775 G31-M7 TE V/S/L/µATX
Creative SB Audigy SE 7.1 PCI BLK
Logi OEM KB Deluxe 250 PS/2 Zwart
Logi OEM RX250 Optical USB/PS2 zwart
Windows 7 HP 32Bit incl. installatie
Microsoft Office 2007 H&S W32 NL Ret

Mvg, jasper199739.

Voor een multimedia pc is het een mooi dingetje :):thumb:

prijs

De prijs is 960,20 + een acer 19 inch beeldscherm en de Epson stylus SX600FW all-in-one C/A4.

Voor een multimedia pc is het een mooi dingetje :):thumb:
Niet boos worden, maar de reden dat ik naar de prijs vroeg is het feit dat de in de machine zittende videokaart er één is die je qua prestaties anno eind 2009 'rampzalig' kunt noemen en daarom verschil ik 180 graden v.w.b. de mening die jij geeft.
Zet in dit tabelletje bijvoorbeeld de muiscursor eens op de naam van de kaart en kijk naar het percentage dat verschijnt (= altijd 100) Kijk dán eens naar de percentages van de kaarten die ermee vergeleken worden. Zo presteert een ruim 3 jaar oude 8800GTS bijna 300% beter dan de genoemde 9500. Ik vind dat 'schokkend'.

De prijs is 960,20 + een acer 19 inch beeldscherm en de Epson stylus SX600FW all-in-one C/A4.
Té duur. (Nuance aanbrengend: er zit wel een monitor, muis, keyboard, Office en die stylus bij, dus wellicht toch niet te duur. Ik blijf de videokaart echter rampzalig vinden!)

Laatst bewerkt:
videokaart

Ooh, ik ga hem ook niet gebruiken voor zulke "rampzalige" dingen, misschien een filmpje draaien of een game spelen. En verder de standaard dingen.

videokaart

Een videokaart kun je ook nog altijd vervangen als die niet vast zit aan het moederbord.

Da's ook het 'probleem' niet. Ik vind dat een dergelijke videokaart standaard niet in dit systeem thuishoort. Het is verder een heel leuk systeem dat gewoon 'hip' is. Daar hóórt geen 9500 kaart in thuis (naar mijn bescheiden mening)

@ quantor

Ik wordt niet boos hoor :P

Maar onder multimedia bedoel ik een beetje surfen / filmpje kijken / lichte spelletjes / dvdtjes branden ect. Daarvoor is deze pc geschikt (mits de prijs goed is)

Wil je echt games als MW2 / Crysis ect gaan draaien , ja dan is het een ander verhaal.
Ja het spul is niet meer echt "up2date" maar voldoet nog voor multimedia

In dat geval ga ik met je mee al begrijp ik niet dat de bouwer een dergelijke kaart in dit systeem hangt.

Daar komt nog bij dat een Codegen voeding ronduit slecht is en een Biostar moederbordje nou ook niet echt van een top merk.

Tenslotte is de prijs veel te hoog voor het gebodene

Voor die prijs kun je echt wel ietsje beter samenstellen... IMO Er moet dringend een andere video en processor in....

videokaart

Ik kon kiezen uit een foxconn NVI GF8600GS Overclock 256 en een Palit NVi GF GT220
Super 512 en deze die ik er nu in heb zitten.

Voor die prijs kun je echt wel ietsje beter samenstellen... IMO Er moet dringend een andere video en processor in....

Nah, wat is er mis met een Core2Quad 2.5 ?

@mrmusic : heb je dit zinnetje ook gelezen:
(Nuance aanbrengend: er zit wel een monitor, muis, keyboard, Office en die stylus bij.)
Zo inschattend kom je toch ook al aardig in de buurt van een honderdje of 4 voor deze spullen?

Laatst bewerkt:
Nah, wat is er mis met een Quadcore 2.5 ?

@mrmusic : heb je dit zinnetje ook gelezen:
(Nuance aanbrengend: er zit wel een monitor, muis, keyboard, Office en die stylus bij.)
Zo inschattend kom je toch ook al aardig in de buurt van een honderdje of 4 voor deze spullen?

Een 19 inch Acer monitor, toetsenbordje, muis en printer kosten echt geen 400,- euro...

En daarbij blijven ook de door mij genoemde onderdelen van aanzienlijk mindere zo niet slechte kwaliteit

pc

Ik denk dat ik met deze wel weer 5 jaar vooruit kan, dan zie ik wel weer verder.

@Mrmusic : ik was een beetje aan het hoofrekenen en kwam daarbij hier op uit:

monitor : 150
toetsenbord+muis : 25-75
printer : 150
Office : 75

Maar idd. als die randapparatuur dat niet kost, dan wordt het weer anders.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan