Als je je nog steeds afvraagt wat we ervan vinden, dan wil ik mijn mening ook nog wel geven.
Ik ga eerst even de vergelijking maken met een ander klein (maar succesvol) webdesignbedrijfje:
http://www.fluxility.nl/ .
Wat vind je van je eigen website als je hem vergelijkt met de website van Fluxility? Ik denk dat als je enigszins capabel bent om zelfkritiek te geven, je toe zult geven dat je website niet erg professioneel overkomt.
De punten waardoor ik (persoonlijk) vind dat je website onprofessioneel lijkt, zijn de volgende:
-
Hoekige tekst in de header. Makkelijk op te lossen door een programma als Adobe Photoshop te gebruiken. Die gebruikt hele goede anti-aliasing, dat komt erop neer dat alles lekker "smooth" is. Dan zul je misschien zeggen dat je niet zoveel geld in software wilt steken (hoewel ik me afvraag of je Dreamweaver
gekocht hebt

), maar een goede webdesigner verdient dat wel terug. Anders zou je nog altijd Paint.NET kunnen gebruiken, voor de basisgebruiker is dat bijna net zo veelzijdig en nuttig als Photoshop.
-
Times New Roman als basislettertype. TNR is voor mij altijd meteen een afknapper, omdat het zo'n standaard-lettertype is. In principe geeft het gewoon aan dat de designer niet de moeite heeft genomen om een lettertype uit te zoeken dat past bij de site.
-
Lettertype in het menu. Leuk zo'n zwierig lettertype, maar niet om professioneel over te komen, dan kun je toch beter een strak lettertype gebruiken.
-
Typ- en grammatica fouten. Marcomedia Dreamweaver, gebruikersvriendelijk,
Wel dient u dan over het programma Macromedia Dreamweaver te bezitten.,
Op de plattegrond ziet uw waar ons bedrijf is gevestigd. (voorbeeldjes)
-
Dit is een van de websites die door ons is gebouwd. De installatie van webwinkelsoftware met een standaardtemplate noem ik niet een website bouwen.
-
Goedkoopste. Je meldt drie keer op één pagina dat je de goedkoopste bent, vervolgens nog drie keer dat ze het verschil terug krijgen. Dan doe je dat op de prijzen-pagina nog eens. Dat schreeuwerige schrikt mensen af. Mensen willen zelf beslissen en niet gemanipuleerd worden. Er is zoveel keuze op dit gebied, dat mensen je gauw links laten liggen in het maken van hun keuze. Zeg het één keer, en zorg vervolgens wel dat je het waar kunt maken. Hosting en een domeinnaam voor €30, dat kan echt wel goedkoper hoor. Daarnaast zijn er meer kleine "bedrijfjes" zoals jij, die met een starttarief lager dan €50 werken. Die €50 duidt er toch een beetje op dat je het niet puur voor de hobby doet maar er wel wat mee verwacht te verdienen. €50 lijkt misschien niet veel geld, maar voor mensen het uitgeven aan een product waarvan ze op dat moment nog geen idee hebben hoe het wordt, moet er toch wel wat gebeuren.
-
Web 1.0.0.0.1 Ik weet niet of je wel eens van Web 2.0 hebt gehoord, maar als dat niet zo is, zou ik me daar eens snel in gaan verdiepen als ik jou was. Dat geeft wat "richtlijnen" over het gebruik, maar ook veel trends in het uiterlijk van je site. Als ik naar jouw site kijk, dan passen het menu, de header, de footer, de achtergrond en de content (alles dus), totaal niet in het Web 2.0 plaatje. Dat is dan weer wel iets wat mensen aanspreekt, Web 2.0 geeft namelijk een lekker frisse en moderne uitstraling, dat is voor veel mensen belangrijk.
-
Invalid code. Er zitten 98 code errors in je homepage en 5 waarschuwingen (
validator). Dat zou iemand met een beetje kennis van sites dan weer eerst checken voor ze bij jou aankloppen. Daarnaast, als je dit doet met een website van een klant, dan lever je eenvoudigweg een wanproduct.
-
Conclusie. Ik denk dat je nog veel moet leren en dat je op dit moment niet klaar bent om een webdesign bedrijfje te beginnen. Echter waardeer ik wel het feit dat je zoiets überhaupt onderneemt. Ik heb een aantal jaren hetzelfde gedaan, dat is jammerlijk mislukt, want ik kwam erachter dat je niet zomaar een goede (lees: succesvolle) webdesigner wordt. Je zult meer dan 1 site moeten maken voordat je ergens geld voor kunt vragen (denk dan meer aan een stuk of 100 unieke sites, dan heb je ervaring). Ook zul je iets moeten bedenken dat jou onderscheidt van alle 186.541 andere webdesign "bedrijfjes" in Nederland.
Ik snap dat deze tekst redelijk hard over kan komen, maar onthoud dan maar dat het niet bedoeld is om je te kwetsen of iets dergelijks, maar puur om je te helpen!
Succes! :thumb: