Wat voor een systeem heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

Tegenwoordig zie je benamingen als: pc2700, pc 3200

Als je mijn systemen bekijkt welke systemen heb ik dan?

ik vraag dit omdat ik het geheugen van systeem 1 wil verhogen naar 512 MB?

En welk geheugen kan ik dan het beste nemen?

mm,

ik zie wel vanalles zoals DDR SDRAM en zo maar geen RIMM

sorry hoor

Geplaatst door slofje
mm,

ik zie wel vanalles zoals DDR SDRAM en zo maar geen RIMM

sorry hoor

Hoi.
De eena laatste artikel 1 Dimm PC1066 232Pins 512MB RIMM € 309,- 01-07 ..
En volgens mij moet je ze dan ook per 2 halen.. :confused:
Grtz Oswaldo.r

Ik zie ook net in je systeem dat je rimm op 800Mhz zit , moet je mischien ook rekening mee houden ..

Laatst bewerkt:
txs maar volgens het boekje van het mobo heeft het mobo 184 pin sockets

Ik zie daar alleen maar RIMM staan (rambus dus) en DRAM is geen DDR.
Waar je dus wel op moet letten is de pc800.

i.slaats,

ja ik weet wel wat er in zit ( we praten ondertussen wel alleen over het geheugen) maar kan niet vinden waarmee ik kan upgraden naar 512 MB

Ondertussen wel iets gevonden op www.thatsit.nl maar dat is alleen voor 700 mHz....en kost € 59.00 per 128 MB

Volgens mij kan ik deze dus niet gebruiken (geen pc800)

Steve, voor 512 Mb zou ik er dus 4 moeten hebben.

Steve , waarom zeg jij "en moet lukken ".

Wat zou ik voor problemen kunnen krijgen dan?

Je hebt nu al 256 MB, voor 512 MB in totaal moet je er dus nog 2x 128 MB bij hebben. Als je er 512 MB bij wilt hebben (dus 768 MB in totaal), moet je er 2x 256 MB bijplaatsen.

En ik zei 'moet lukken' nadat ik de vele twijfels in het topic las.

De T.net-geheugenshop vind ik trouwens enkel goed als je speciaal geheugen nodig hebt (bijvoorbeeld voor Packard Bell, Dell etc), voor het 'gewone' geheugen is het wat te duur.

mm,

volgens AIda32 kan ik tot max 512 MB gaan terwijl de handleiding van het mobo zegt dat ik tot 2 GB kan gaan...

Maar ik heb nu 4 latjes van 64 MB elk.....

Dat wordt moeilijker. Je zou er twee reepjes kunnen uithalen en dan eentje van 128 MB en 256 MB bijplaatsen, dan heb je 512 MB.

of alle 4 eruit en 4 van 128 of 2 van 256 ( maar dan met C RIMM ) dacht ik zo.

Ik moet nog maar eens goed zoeken of ik die kan cinden. Soms staat het er zo moeilijk bij beschreven wat het nou precies is.

Ik heb ondertussen gezien dat ze op http://shop.informatique.nl/ staan voor € 49.50 voor een 128 MB. Zijn dat die ik kan gebruiken?

Kan ook. Maar als je er twee van 256 MB bij plaatst, waarom dan CRIMM's en niet twee reepjes van 64 MB? Anders liggen ze toch maar in de kast.

Het goedkoopst is het geheugen op http://www.twp-computers.nl vooral de 256 MB-versie. Klik op 'Volledige prijslijst' en zoek naar deze twee jongens:

Dane-Elec 128 MB NON-ECC RIMM RAMBUS PC800 40 NS
Dane-Elec 256 MB NON-ECC RIMM RAMBUS PC800 40 NS

O ja , dat wilde ik nog vragen .

Wat betekent dan : 40 ns?

Dat is de reactietijd van het geheugen, ook wel latency genoemd. Hoe korter (lager) de reactietijd, hoe beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan