wat voor geheugen? DDR3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb een pc gebouwd en het geheugen wat daarin zit haal ik er weer uit omdat dit weer terug gaat in een andere pc.
Nu ga ik nieuw geheugen aanschaffen maar twijfel waar ik goed aan doe.
Wat raden jullkie aan, (ik had 2 x 2GB DDR3 1333 mhz 9-9-?)
Zal ik dit delfde geheugen weer aanschaffen of is het beter om meer en/of sneller geheugen erin te zetten?

Dit is mijn systeem:

-AMD Phenom II X4 965 Black Edition
-Asrock 870 Extreme3
-MSI R6850 1GB DDR5 Cyclone Power Edition/OC
-1TB Samsung SATA300 32MB HD103SJ
-OCZ Modstream 500W
-Cooler Master Elite 310
-Samsung DVD-drive SH-S223C

Groetjes

Wat ben je van plan met de pc te gaan doen?

Gewoon huis/tuin en keuken gebruik, wil je gaan gamen. ben je misschien van plan videobewerking te gaan doen en wil je in de toekomst virtuele machines draaien?

Ik zou er serieus over nadenken om DDR3-1600 geheugen te nemen voor je machine, maar nogmaals het ligt er aan wat je er mee wilt gaan doen.

De programma's die ik er op draai zijn niet zwaar, verder zijn het games die ik er af en toe op speel.

Wat hou CL9/ CL7 in?
Is dat nog iets om in de gaten te houden?

http://www.asrock.com/mb/memory/870 Extreme3.pdf

kijk ook even op deze lijst welke modulen er door asrock getest zijn.
dat CL is een vertraging, bij CL7 is het RAM sneller bereikbaar maar dat heefd weinig effect op snelheid. ikzelf had ook ocz platinum LV met CL7 maar het is heus niet merkbaar.

Jammer dat die GeiL8GB 1333 nu stuk duurder is geworden, tijdje terug was deze volgens mij rond de 65 euro.
Ik sta nog voor 1 dilemma.. waar doe ik beter aan is dat 8 GB 1333 of 4GB 1600?

Die kit van GEIL is mooi, maar overkill als je geen zware toepassingen gaat draaien.
Ik zou eerder voor Kingston HyperX gaan, goede prestaties en degelijke modules.

Kingston 8GB DDR3-1600: http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-1600/Kingston_HyperX/8_GB_DDR3-1600_Kit/404969/
Kingston 4GB DDR3-1600: http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-1600/Kingston_HyperX/4_GB_DDR3-1600_Kit/383909/

Kingston 4GB DDR3-1333: http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-1333/Kingston_HyperX/4_GB_DDR3-1333_Kit/360460/

OKe bedankt, ondertussen weer wat geleerd:) ik heb nog een paar vragen..
De Kingston 8GB DDR3-1600 is toch nog sneller en hebben meer overkill als de GEIL kit of zie ik dat verkeerd?
Wat is het verschil en funtcie van 1333 en 1600?
Er staat wel bij dat deze Kingston HyperX speciaal ontworpen zijn voor intel Core i.. moederborden, dat van mij is AMD.

dat merk je geloof ik wel, ik raad je mijn kit wel aan, omdat ik er erg tevrede over ben. maar ik heb nu 12 gb :D
geen overkill als je met veel VM's werkt.

wat zijn vm's? ik ben nog een leek op dit gebied. haha
Maar wil graag alles te weten komen ;)

vm's zijn virtuele machines, en daar kan ik royb3 geen ongelijk in geven.
Een virtuele machine is een computer in een computer, klinkt vreemd maar het komt er op neer dat je computers kunt installeren binnen een applicatie.

Wat ik bedoelde met overkill is dat die geil modules relatief duur zijn voor 1333 geheugen.

Laatst bewerkt:
tja, kingston value ram is goedkoper, die GEIL geheugens geven wel rode lampjes, maar je hebt daar natuurlijk ook helemaal niets aan. ik had ze ook gekocht in de aanbieding :P voor 65 euries. bovendien heb je aan 4 gb zat.

waarom rob :(
het is Roy b3

Valueram is goedkoop ja, maar dat is meer voor de oudere pc waar je nog een upgrade voor wilt kopen.
Voor nieuwere pc's zou ik altijd voor HyperX geheugen gaan.

Er staat bij de meeste HyperX dat deze speciaal voor Intel core i..ontwikkeld zijn, maak dat nog wat uit aangezien in AMD heb?

geheugen = geheugen, als het voor intel core i is ontworpen werkt het ook wel op AMD.
tis meer kan je mobo het aan? als je er een uit de kwalificatielijst van asrock neemt dan weet je zeker dat het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan