Wat voor geheugen? Of iets anders..

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyvK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor de moeite om mijn vraag te lezen.
Ik zou graag mijn computer wat sneller willen laten draaien, omdat ik nu als ik een paar programma's tegelijk draai toch wel wat last van traagheid heb..
Heb Pc-wizard wat informatie laten verzamelen en bijgevoegd!

Zat zelf te denken aan wat extra geheugen kopen maar heb geen idee wat ik dan moet hebben. En misschien is het wel iets heel anders waarmee ik mijn computer wat sneller krijg, hoop dat hier iemand me dus kan helpen!

Groetjes Danny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In deze pc zou ik geen geld meer steken. De hoeveelheid geheugen is toereikend voor XP. Heel misschien dat je met 256 MB geheugen extra wat snelheidswinst krijgt, maar ik betwijfel of je er echt veel van zal merken.
De machine is gewoon té verouderd om daar nog veel leuke dingen mee te kunnen doen.

Tsja............................. moeilijk verhaal.....

Je hebt een zeer verouderd systeem met:

1) een processor van niks
2) te weinig intern geheugen
3) zo ongeveer de slechtste videokaart die ooit gemaakt is

Waar gebruik je de pc voor?

512 MB voor XP te weinig? Toen ik in 2001 mijn AMD machientje kocht met daarin 1 giga RAM was de verkoper érg onder de indruk van de investering die ik toen deed voor een XP machine. Beetje standaard was 256, ruimer in het jasje was 512, zeer ruim in het jasje van 768 en een lichte overkill voor XP was 1 giga (toch?)

512 MB voor XP te weinig? Toen ik in 2001 mijn AMD machientje kocht met daarin 1 giga RAM was de verkoper érg onder de indruk van de investering die ik toen deed voor een XP machine. Beetje standaard was 256, ruimer in het jasje was 512, zeer ruim in het jasje van 768 en een lichte overkill voor XP was 1 giga (toch?)

Geheel met je eens.
Maar omdat TS met name zegt dat het tegelijk draaien van meerdere programma's problemen oplevert, speelt ook de 512mb intern geheugen een rol mijns inziens

Correct, het multitasking slobbert idd. het nodige weg. Gelet op de (te verwachten) ouderdom van de machine en gelet op onze adviezen, heeft TS ruim de tijd gehad om te sparen voor een andere machine. Afhankelijk van zijn game wensen koopt hij een machine die oneindig veel sneller is voor een bedrag van 400 tot 1000 euro.
@Danny : voor een beetje internetten, Office, een klein beetje multitasking en een DVDtje branden, koop je voor 400 euro al een leuk pc'tje, voor het iets zwaardere werk zit je rond de 600 euro en wil je zo nu en dan ook nog een beetje een moderner spelletje spelen kom je uit op 600 tot 1000 euro. (De prijzen allemaal een beetje grof geschat)

Laatst bewerkt:
Hmm oké hier was ik al 'n beetje bang voor haha. Ik heb hem inderdaad al erg lang, gebruik hem alleen voor een beetje internetten, muziek luisteren, soms 'n beetje autocadden 2007, word gebruiken, en tussendoor een java-spelletje op internet. En counterstrike 1.6 wat opzich prima draait op dit oude ding, nieuwe games hoef ik niet..

Verder vind ik XP prima werken, maar is het dus niet de moeite om hier nog meer geheugen o.i.d. voor bij aan te schaffen en zit er als ik wat beter wil kunnen multitasken gewoon niks anders op om een nieuwe pc te kopen?

Allemaal bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

512mb intern geheugen bijplaatsen zal de boel wel wat versnellen, maar verwacht geen wonderen

Ok, bedankt allemaal. Ik zal dus gaan kijken naar 'n nieuwe pc. Ik heb dan wat mij betreft alleen een nieuwe kast nodig toch? Iemand een idee waar ik deze goedkoop kan bestellen.

Ik studeer en heb dus niet een heel groot budget, het moet een computer zijn waar ik gewoon prima mee kan internetten, autocadden en gewoon lekker snel tegelijk kan werken. Hoeft echt niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Soms eens een spelletje tussendoor, DVD-tje, maar in principe vind ik het multitasken zonder problemen het belangrijkste. Iemand tips waar ik op moet letten? Of gewoon maar even langs de media markt?

Ik heb vrij weinig verstand van Autocad en heb niet de moeite genomen de systeemeisen op te zoeken, maar ik meen uit mijn persoonlijke databank (lees: gewoon m'n geheugen) te weten dat het een redelijk 'zuigend' programma kan zijn? (E.e.a. even afhankelijk van wát ermee ontworpen gaat worden)
Als dat zo is, dan ben je met het eerste en beste computertje niet klaar en zal je kritisch moeten kijken naar processor, videokaart en geheugen.

Klaar met alleen de kast? Tja, dat hangt er vanaf hoe goed je muis en toetsenbord, printer, monitor, scanner etc, etc, nog zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan