Wat voor intern-geheugen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand bij mij op MSN zei dat het "Edo" is

Hij zei: Waarschijnlijk een edo module? Als je het p1 is misschien een edo 66mhz of een sd 100mhz?

Maar ik wi lgewoon weten wat het is :confused:
 
IS EDO-Ram.

Zo ziet et eruit:

RAM%20EDO.jpg
 
Dat is een SIMM 72 pins en waarschijnlijk ook EDO
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond
IS EDO-Ram.

Zo ziet et eruit:

RAM%20EDO.jpg

Klopt precies het zelfde :thumb: en de rest ok bedankt.

Maar waarop moet ik zoeken op marktplaats gewoon EDO of moet ik nog kijken naar de snelheid of zo ??
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rubie-The-Sysop


Klopt precies het zelfde :thump: en de rest ok bedankt.

Maar waarop moet ik zoeken op marktplaats gewoon EDO of moet ik nog kijken naar de snelheid of zo ??

Je zal moeten zoeken naar 66Mhz denk ik zo.
 
Ik moest even glimlachen toe ik je vraag en je daarachter zittende "wens" las. Aanstaand weekend komt onderstaande pc (zoals 'ie hier staat) op de marktplaats. Houdt dat in je achterhoofd als mensen 50 Euro of zo vragen voor 2 Edostripjes............ ;)

computer : Gateway2000
Bouwjaar september 1996
P-166 Mhz
64 MB (2 x 32 Edo) intern geheugen
8 Gb Harddisk (2x4 giga op C en D partitie)
geluidskaart : Ensonic Soundscape Vivo
Speakers: 2+1 subwoofer, Altec Lansing ASC40
videokaart: 2 MB S3 Trio64V+
CD speller Mitsumi FX320S !B
brander : Philips 4X4X24 (1999)
modem (intern): EuroViva 28.8 comm.center PNP (Data/Fax/Voice)
monitor: Gateway Triniton 15” (= een Sony)
geïnstalleerde software : Win98. Office97, Easy Cd Creator 5.1 platinum NL,
= geschikt voor internet
= geschikt voor branden van cd’s
= geschikt voor office bewerkingen zoals (school)verslagen, spreadsheets en powerpointbewerkingen
= geschikt voor computerspelletjes uitgebracht t/m 1998
= absoluut NIET geschikt voor “moderne” spelletjes (vanaf ’98)
= absoluut NIET geschikt voor zware grafische applicaties zoals bijv. Autocad en/of andere grafische applicaties
= uitstekend geschikt voor een netwerk(je)
Software op CD’s + bijbehorende licenties: Win95, Office95, MS Encarta (encyclopedie), game: Anno1503, Gateway2000 cd’s.
Prijs € 125,--
 
Geplaatst door gast0225
Ik moest even glimlachen toe ik je vraag en je daarachter zittende "wens" las. Aanstaand weekend komt onderstaande pc (zoals 'ie hier staat) op de marktplaats. Houdt dat in je achterhoofd als mensen 50 Euro of zo vragen voor 2 Edostripjes............ ;)

computer specificaties.....................

Heel aardig van je dat dat erbij vermeld. Maar ik ben eigenlijk een beetje leek op het Hardware-Gebied wil nu een beetje bijleren daarom heb ik een aantal goedkope pc's gekocht. Maar als ik er nu nog één bijkoop dan wordt me vader gek.

Maar ik heb samen met nog 2 anderen. 2 chatboxen op www.chat.msn.com En die willen we graag beide openhouden. Maar daarvoor heb je wel een PC nodig die 24-uur per dag aanstaat. Dat wou ik wel doen :). Maar toen zei ik één van die computers en toen dacht ik. Ik maak hem iets beter en dan kan die als zogenaamde server dienen. Maar er zat al 7 jaar Win 95 op die HDD en veel foutmeldingen enzo. Maar ik heb geen CD van Win 95 dus ik dacht dan doe ik er Win 98 SE op. Maar daarvoor heb ik minimaal 16MB intern-geheugen nodig. En ik had op die comp (niet scrikken) maar 8MB intern-geheugen:(. Dan maar intern-geheugen uitbreiden............Maar wat voor type is het en waar moet ik dan op letten. En daarvoor heb je ................................Helpmij.nl Dus daarom moest ik het weten.
 
pas trouwens even op voordat je geheugen over de post laat komen:

als je een Dell, HP, P&Bell, Gateway2000 of een soortgelijke machine hebt, dan is de kans vrij groot dat "algemeen" geheugen niet "opgepikt wordt, je hebt dan (vaak) een bankje nodig van de pc boer zelf.
 
Geplaatst door gast0225
pas trouwens even op voordat je geheugen over de post laat komen:

als je een Dell, HP, P&Bell, Gateway2000 of een soortgelijke machine hebt, dan is de kans vrij groot dat "algemeen" geheugen niet "opgepikt wordt, je hebt dan (vaak) een bankje nodig van de pc boer zelf.

Op de kast (dat kleine vierkantje) Daarop staat gedrukt: Fujitsu T-BIRD

Geld daarvoor hetzelfde probleem. Of heb je meer informatie nodig ?? Dan gooi ik Aida er ff over ;):D
 
Fujitsu was indertijd ook een "complete" bouwer. Voordat je het geheugen laat komen, is het aan te bevelen bij een kennis even een willeurig Edootje te lenen en te kijken of jouw mobo 't oppikt. Zo ja, dan is er een goede kans dat het PTT-geheugen ook zal werken, maar de garantie heb je niet..............

Recentelijk nog bood Fijitsu-Siemens een pc aan met een ATI kaart, welke kaart "officieel" niet bestond. Het was dus een gemodificeerde kaart, speciaal voor de "gigant" F-S.
 
Bestaat er niet een programma om te testen of een een "PTT-Geheugen" :D inkan zonder iets overhoop te moeten halen ? Want ik vind het een beetje link om het van iemand te lenen
 
niet dat IK weet............... behalve dan misschien een telefoontje naar F om daar de vraag te droppen of op jouw mobo universeel geheugen past..............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan