Wat voor kabeltje/plug is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
plug4.png
Ik heb dit kabeltje liggen, maar waar hoort het bij? Ooit gekregen. Aan de andere kant zit een gewone usb-plug.

Meldt de QR wat spannends?

New Old Stock dus. Kan dan in de recyclebak. Dank! Met de QR-code kan ik iets binnenhalen, dus maar niet gedaan.

Met de QR-code kan ik iets binnenhalen, dus maar niet gedaan.
Nodeloos bang. Je ziet een Ean code. Jammer overigens dat de andere kant niet zichtbaar is. Het zou inderdaad de voorloper van de Lightning kabel kunnen zijn (geen originele overigens) van oudere iPhones en iPods. Als je die niet meer hebt, is het Gemeentelijk Archief een goede bewaarplek.

Zo ziet de oude Apple kabel er uit:
IMG_1596.jpeg
Zoals je ziet: hetzelfde plugje. Heb je er geen apparaat bij, dan kan die weg. Tenzij je een kabelmuseum wil beginnen :).

New Old Stock dus. Kan dan in de recyclebak. Dank! Met de QR-code kan ik iets binnenhalen, dus maar niet gedaan.
Het is goed om waakzaam te zijn, maar puur door het scannen van een QR-code iets binnenhalen: die kans is echt heel klein.

Stel nu dat er een website stond op die kabel: partmanufact.eu/1673

Daar kun je feitelijk ook niets aan af zien. Ofwel je surft nérgens naartoe wat je niet kent, ofwel je neemt geen onnodig risico. Het scannen van zo'n kabel is vrijwel 99,99% veilig. Er zijn heel specifieke situaties waarin het anders kan zijn maar die kom je zo weinig tegen, dat je meer gemak hebt van het wel scannen dan niet.

Terug
Bovenaan Onderaan