Wat voor koeler op een Quadcore processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rndyb

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Ik ben weer bezig om een nieuwe pc te bouwen de andere is een beetje te oud geworden.
Dit zijn de eigenschappen:

-ASUS P5B-V
-Intel Core2Quad Q6600
-Aspire X-Cruiser Zilver
-WD 500 GB S-ATA-II U300 7200RPM 16MB
-Coolermaster RealPower Pro 620W Mod. PSU
-XFX GeForce 8800GTX
en nog meer accesoires.

Nu vroeg ik me af wat ik het beste voor processor koeler er op kan zetten omdat ik bang ben dat de quad-core processor doorbrandt.:confused:
Zou iemand me kunnen helpen?? Het maakt me niet uit hoe duur hij is.

Groeten,
RndyB

http://www.mycom.nl/Products/View/143052.aspx

top2-800.jpg

Laatst bewerkt:
Een goede koeler is er 1 die stil is en daarbij goed koelt en niet te goedkoop ivm goedkope lagers. Kijk in de prijsklasse die je wilt en kijk in die prijsklasse naar de koelers die op jouw systeem passen (socket).
Daarbij kan je op kieskeurig.nl ook ervaringen lezen van andere consumenten die je uitkiest op basis van jouw voorkeur van modellen in jouw prijsklasse.
Dus na het vergelijken kan je het eventueel ook nog aan de verkoper vragen naar zijn ervaringen en de klanten die hij die spullen verkoopt.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product...cessor+and+koeler&pcode=0&gq=processor koeler

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de titel van je vraag aangepast "Wie kan mij helpen?" zegt niets over je vraag/probleem.

Nu vroeg ik me af wat ik het beste voor processor koeler er op kan zetten omdat ik bang ben dat de quad-core processor doorbrandt

Dat kan in principe niet. De standaard koeler die meegeleverd word houd de cpu op de juiste temperatuur. Intel processoren hebben een beveiliging tegen doorbranden. Bij een bepaalde temp schakelt ie zich uit. Mocht je de V-core flink verhogen, dan zit de kans erin dat de cpu het niet overleefd, ongeacht welke luxe koeler eropzit.

Dat kan in principe niet. De standaard koeler die meegeleverd word houd de cpu op de juiste temperatuur. Intel processoren hebben een beveiliging tegen doorbranden. Bij een bepaalde temp schakelt ie zich uit. Mocht je de V-core flink verhogen, dan zit de kans erin dat de cpu het niet overleefd, ongeacht welke luxe koeler eropzit.

en als die doorbrand ( zonder oveklokken ) dan heb je altijd je garantie nog, maar als je niet overklokt is de kans dat die doorbrand enorm klein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan