Wat voor laptop kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter nol51
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nol51

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Ik ben opzoek naar een laptop.
Ik wil de laptop mee nemen in de camper op vakantie en onderweg kunnen skypen.
Verder wil ik er mee downloaden - Word - Excell - internetten - foto´s bekijken.
Dus geen zware dingen.
Ik wil er graag een webcam in hebben, minimaal 2GB geheugen ivm Vista en ik denk aan een 15 of 17 inch scherm.
Een lightscribe dvd brander zou mooi zijn maar die kan ik ook in mijn desktop inbouwen.
Wat wel belangrijk is de batterij, die moet zo lang mogelijk mee kunnen gaan.
Ik zie celeron, Celeron Dual-Core inside, DuoCore en Core2Duo laptops staan, ik word er gek van.

Wie kan mij adviseren wat en welke laptop goed is voor wat ik er mee wil gaan doen ?
Ik denk zelf aan max.400 euro.
Of is dat niet haalbaar ?

laptop kopen

377 deze week bij mediamarkt 15,4 "widescreen
Vista: 4 Gb geheugen 2+2 nemen
Kijk regelmatig naar de merk aanbiedingen als Acer, HP
suc6

Ook qua specificaties een beetje leuk, Samsung R510 (€699,-)? Verkoop dit model erg veel op het werk. Al wil je iets in prijs dalen is de Samsung R509 (€499,-) maatje groter 17" Samsung R710 (€799,-) of een Asus X71A (€599,-) erg interessant.

Zijn even kort wat modellen op een rijtje om je een stukje verder te helpen.

Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Even resumerend :
De Samsung R509 is al boven mijn budget maar past in mijn verlanglijstje. Is dat een 2GHZ CPU celeron ?
De Asus X71A is ook boven het budget en heeft een celeron en slechts 1GB ram met een 1.66 CPU
De andere 2 gaan echt boven mijn budget.
Hoe lang gaat de batterij mee bij deze 2 ? Weet iemand dat ?
En wat is voor de snelheid en batterij beter, een celeron of een ander type ?
Bij Media Markt heb ik die niet gezien maar wel de Acer E520-572G16Mi voor 349
Dat is een 2.0 GHz Celeron CPU 575 met 2GB ram
Maar ook nu weer is dit iets en dan met name omdat het een celeron is ?
Trouwens Saturn , vergelijkbaar met Media Markt, heeft ook zoiets staan.

Laatst bewerkt:
Kort en krachtig? Celeron, onboard videochip.......... NIET DOEN! Vóórdat de laptop 2 weken oud is heb je spijt van je aankoop. Spaar door, neem een krantenwijk en zorg voor een budget van rond de 600 euro en sla je slag bij de eerste en de beste ALDI / Lidl aanbieding van Medion.

Iets te krachtig want ik lees geen reden waarom niet kopen. Alleen om de video chip on board ?
Misschien kan je iets duidelijker zijn waarom ?
En hopelijk kan je ook het verschil uitleggen tussen de Celeron en een Pentium M
Mijn dochter heeft een 1.73 Acer met een Pentium M CPU en dat werkt goed en snel en die heeft ze al een tijdje.
Vandaar mijn vraag het verschil tussen ee Celeron en een Pentium M

Alvast bedankt

De Celeron is nu eenmaal veel minder in staat om veel informatie tegelijk te verwerken. De videochip onboard is sowieso niet aan te raden. Zo'n chip kan gebruik maken van de aanwezige hoeveelheid intern geheugen (RAM) en dat gaat weer ten koste van de snelheid van het systeem.

Als het even kan qua budget, dan anno 2009 géén Celeron meer en géén videokaart onboard.

OK dat begrijp ik maar als ik de suggestie van verder hierboven bekijkt, de Samsung R509 dan blijkt dat ook die onboard zit.
Ik vraag me af of het wel zoveel uitmaakt voor het werkt wat ik er op wil doen.
En ik kan er bv 4GB ram in laten zetten, dan moet dat toch ruimschoots voldoende zijn ?
Maar wie kan mij het verschil uitleggen tussen een Celeron en Pentium M ?
Welke is het zuinigst met de accu en welke is het snelst ?
Denk dat het toch een keuze gaat worden tussen één van deze twee ?

Lees dit maar even door.

Lees ook dit even door:

From my knowledge this is my two cents in a third person p-o-v:

Many people are thinking that centrino is the way to go, and celerons are the cheap version of pentiums, but what defines "cheap"? In prices, yes, in performance, no, and in hardware, absolutely not.

There are only two differences in the two processors, both through the usage of its identical hardware, the L2 cache and the speedstep unit.

Performance is almost identical at equal clock speeds, and so if I were to get a celeron m at a higher clock speed than a centrino, then the celeron would be just as good as the centrino, yet, at a lower price.

This is because L2 cache is short for Level 2 cache, cache memory that is external to the microprocessor. L2 cache memory, also called the secondary cache, resides on a separate chip from the microprocessor chip. Pentiums have between 256kb to 512kb, while Celeron M's also have 512kb cache, making its performance equal in that sense.

When compared to a Pentium M, though, it does have less L2 cache, or I should say "uses" less cache, because its hardware is exactly identical. Just that half of its cache and its speedstep unit is not functional.

The speedstep unit is where the main difference is, its a hardware that allows for deeper sleep, when the processor is not being used. But how often is that? not very; more often than not, youve got music playing or some program running, which means you wont be utilizing the centrino's "special" speedstep unit, that which the celeron m, sadly, does not have.

This second difference in centrinos is that it has a functional speedstep unit, that celerons cant use, that allows centrinos to go to one level lower of sleep, which is called "deeper sleep" than the celerons.

The processing done by celeron vs centrino at each level of sleep is identical. The voltage used by celeron vs centrino at each level of sleep is only fractions of a watt difference, the thing that people pride over their centrino, is the "deeper sleep" which it can accomplish, and at that stage it uses only about .6 watts, again, how likely will your computer be able to go to deeper sleep? Even if it gets near it and reaches just "deep sleep" the celeron uses only about 7 watts while the centrino uses about 5 watts, 2 watts difference for more of your cash? Not very smart.

So if we look at the performance, pretty much identical. If you do want to play high res games, get a stronger graphics card; if you want to do high end apps, get an apple, haha. If we look at the "batery saving" yea, couple watts, and if you dont plan on just looking at your comp and not using it, then the speedstep unit, is useless; the difference then, in battery saving power? Few measly watts. So watt' so hard about making the decision, get a celeron, save some money, and get your girlfriend a gift instead!

Lees ik het dan goed ?
De Pentium M is de opvolger van de P4 en de Celeron is de goedkopere versie die niet onderdoet tov de Pentium M ?

Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik denk dus dat het een Celeron wordt met 4GB ram.
Kosten niet veel en zijn toch een redelijk snel.
Jammer dat die van Media Markt niet meer in de aanbieding zit maar wie weet wat ik morgen zie bij Saturn.

Blijf 5 minuten online, ik zoek even een berichtje op van gisteren.
De vraagsteller heeft de koop van zijn leven gedaan!!!
Lees het hele topic even aandachtig door.

Ik post 'm zo.

Lees dit even door en ook jij kunt waarschijnlijk de deal van je leven maken. (Interessant wordt het eigenlijk pas vanaf het bericht van 12.10 uur)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat die aanbieding over is bij 4launch want die heeft hem waarschijnlijk niet meer. Kan hem niet vinden.
Bij CentralPoint met 4GB ram komt die op 736 euro. Vreemde is dat als ik de specificatie lees dan lees ik dat die met 4GB ram geleverd wordt. Verwarrend. Ze hebben hem niet op voorraad en wordt verwacht na 3 mei.
Bij Databite kan je geen specificatie bekijken maar kost die 475 met als ik het goed lees 2 x 2GB ram. Ik kan niet vinden of die hier wel voorraadig is of hoelang het duurt voor die geleverd wordt.
Bij Sallant is die waarschijnlijk wel voorraadig en met 2 jaar garantie.
OBSC heeft hem niet voorraadig en is weining info te vinden.

Ik ga het bedenken, want het is wel iets boven het budget maar ik krijg er wel veel meer voor en zal morgen beslissen wat het gaat worden.
Als het deze wordt dan wil ik hem bestellen bij Sallant.
Heb jij ervaring met Sallant ?

Persoonlijk niet, maar heb er wel goede verhalen over gelezen. Het ding kost daar € 475. Nog steeds een belachelijk lage prijs voor een machine met deze specificaties.
Gisteren bestellen voordat ze de prijs omhoog doen!

Helaas, ik wilde hem vanmorgen bestellen maar werd er continu uitgegooit. Website niet beschikbaar. :confused:
Net thuis gekomen en weer willen proberen maar aanbieding is er niet meer, ook niet op de andere sites waar die niet voorradig was. :(
Helaas dus, nu dan toch maar weer kijken naar een ander leuk ding voor een leuke prijs.

Als ik alles zo lees dan word er een leuke grap uitgehaald die natuurlijk niet goed valt.
Enkele bedrijven, o.a. Bol.com, bieden prachtige laptops aan tegen bodemprijzen maar worden niet geleverd.
Slechte zaak van Bol.com en alle andere suntbedrijven.
Denk dat kopen in de winkel niet het goedkoopst is maar wel zekerder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan