Wat voor moederbord en voeding heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarkyn

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
ik wil een AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box maar nu wil ik er een moederbord bij.. Welke keuze is hierbij volgens jullie het best? Ik heb voor deze AMD gekozen vanwege de prijs en de i7 echt te duur is. Welke voeding wil ik ook graag weten. Het moet allemaal kloppen:)

Wat doe je allemaal op je pc? Gewoon dagelijks : mail checken en even interneten, of zit je bijna de hele dag op de pc? ben je een flinke gamer ? enz ?

Je kan beter voor de i5-750 gaan. Deze is ongeveer even duur, maar is beter.
Moederbord is alleen gemiddeld gezien wel iets duurder.

Wat voor computer ga je samenstellen. Breid je post eens wat uit!

ik wil een AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz - Socke

Ik ga er vooral mee gamen. Dus de i5 is sneller? Hij moet gewoon lekker snel zijn. Ik moet er gewoon even mee vooruit kunnen

We zouden wel graag even weten wat u momenteel heeft zoals wat voor een±
Harddisk
Behuizing
Videokaart
Intern Geheugen
Dvd/Cd speler/brander

Dit zou onze keuzen kunnen helpen.

Groetjes,

Meer40

ik wil een AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz - Socke

Laat ik het anders formuleren. Ik heb momenteel een computer die je echt aan moet zwengelen en dan nog niets af kan spelen haha. Ik wil een systeem waar ik hardcore mee kan gamen maar dacht aan de ik wil een AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB maar de i5 is dus beter. Ik wil gewoon geen hapering gewoon dat ik alles af kan spelen en nog meerdere toepassingen zonder problemen kan starten als ik wil

600 a 700 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen(hardcore)
Hoe belangrijk is stilte? - belangrijk
Assemblage- Ken iemand die het wel in elkaar kan zetten.
Opties: alleen processor, videokaart,voeding,hardeschijf,moederbord,intern geheugen(ddr3)
Besturingssysteem windows 7

Hij moet gewoon goed draaien want als ie hangt kan ik echt neit tegen

Laatst bewerkt:
Azerty

Misschien nog een aftermarket processor koeler? Maar dan kom je wel boven het budget uit, en zal je een iets mindere videokaart moeten pakken. En wat voor hardeschijf je wilt moet je zelf maar kijken, want ik weet niet hoeveel je nodig hebt. Maar ik heb wel een voorkeur voor de merken WD en samsung.

EDIT: link vervangen

Laatst bewerkt:
Marsmannetje dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar zal de crossfire x samenstelling van mij dan toch niet iets beter zijn. Je hebt dan alleen geen goede mogelijkheid meer om de videokaart nog een keer te upgraden.

Groetjes,

Meer40

Marsmannetje dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar zal de crossfire x samenstelling van mij dan toch niet iets beter zijn. Je hebt dan alleen geen goede mogelijkheid meer om de videokaart nog een keer te upgraden.

Groetjes,

Meer40

Je hebt gelijk dat het beter is:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5770,2446-5.html

Alleen is het ook 60 euro duurder (als je mijn losse koeler er nog bij telt).
De vraag is of de iets betere prestaties wel genoeg zijn voor het prijsverschil. (en hij verbruikt ook veel meer energie)
Hoe dan ook even een snellere harde schijf erin. (ik denk dat jij op het verkeerde been was gezet door stefan)

Sarkyn

Bedankt voor alle reacties, maar er zijn verschillende meningen. Wat kan ik beter doen? Die 2 videokaarten of niet? want dit is mij niet duidelijk....

sarkyn

die 60 euro is het probleem niet. Ik zit alleen te twijfelen of ik nu geen i7 zal pakken heeft dit meer effect op de langere termijn voor games spelen of verschilt dit niet veel?

Nogmaals bedankt voor het snelle reageren

sarkyn

Oke dus kan ik het beste kiezen voor de i5 met 2 videokaarten. Dankjewel voor de info. Het is misschien wat ver gezocht maar hoe komt het dat de i5 beter presteert als de AMD want die i5 is 2,66 ghz en die van AMD 3.4 ghz. Waar zit het verschil hem dan in? Sorry dat ik dit vraag maar heb er niet veel verstand van en wil dit wel graag weten

sarkyn

Oke, maar de i7 zit op 2.66 ghz en die van amd 3.4 ghz. Waar zit het verschil dan? Sorry dat ik zoveel vragen stel maar ik wil hier meer over weten omdat dit me boeit en ik me erin il gaan verdiepen

Hoi !

De 965 zou ik uberhaupt niet nemen, omdat je met de 955 zonder probleem dezelfde prestatie's haalt !

Die loopt hier momenteel op 3,8 ghz, wel met een Scythe Mugen.

Of de i-5 daadwerkelijk sneller is ?

M.i. maakt het gemiddeld heel weinig uit, ook de testen die ik gezien heb zien niet echt veel verschil.

Bovendien: een AMD 955 met een goed Gigabyte bordje kost je pak weg 240 euri's, terwijl een Intel-setje je al 290 kost !

Na dit bericht zullen de Intel-fanatici me wel weer naar het leven staan...maar qua prijs-prestatie-verhouding is AMD op dit moment absoluut beter.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan