wat voor netwerk mkb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

waar kan ik veel vinden over de onderdelen die nodig zijn voor een netwerk voor een MKB van ongeveer 150 werkplekken ?

Ik heb namelijk een opdracht om dit uit te zoeken. Wie weet daar mooie sites voor ?

Ik wil namelijk met vpn en losse netwerkplaatsen werken.

Ik vind dit nog wel een mooie vraag.
Denk dat je weinig sites daar over zult vinden.
Elke leverancier zal het weer anders vertellen.
150 werkplekken dat zijn veel euri.
VPN voor wie, thuiswerkers?
Dan moet je wel goed weten wat je gaat doen.
Losse netwerk plaatsen, bedoel jij draadloos.

Een advies; Ga met een goed bedrijf in zee en laat zij de verantwoording nemen.
Als jij afgerekend wordt op de fouten dan denk ik dat jou toekomst bij dat bedrijf van korte duur is.

het is een schoolopdrachtJE........

ik moet voor het vak netwerken een bedrijf in kaart brengen voor ongeveer 150 werkplekken..

zelf wil ik dit doen dat mensen met een laptop op flex plekken in kunnen loggen.....maar ze moeten ook vanaf thuis in kunnen loggen....

ik moet uitzoeken wat hier allemaal voor nodig is.

Het is oppervlakkig en hoef er niet diep op in te gaan.

Ik vind het wel interessant maar fatsoenlijke sites heb ik zelf nog niet kunnen vinden....en boeken in een bieb zijn veel te technisch en bespreken niet dit soort problemen..

Je zult dan voor de flex plekken toch een aantal moeten kiezen met betrekking tot aanschaffen accespoints.
Dan kun je een globale rekening maken voor het project, de vaste aanslutingen zijn geen probleem, elke router kan tot meer aansluiting aan als dat je wilt, je zult alleen geen router of switch vinden die zoveel poorten heeft, er van uit gaand dat je een switch neemt van 25 poorten, dan heb je er zeg maar 7 nodig om over capaciteit t ebehouden, altijd makelijk.
Er niet van uit gaand dat je naar buiten wilt, ds geen internet dan kun je rekenen op een hoop euro's
Ik zal morgen een opzet maken met aantallen op mijn werk en dan wat bruto bedragen erbij plaatsen.
Dan heb je globaal een idee en kun je dat in je eigen woorden uitwerken voor school.

Ik begrijp dat het hier om een school opdracht gaat.
ik denk niet dat helpmij daar voor is.
Daar heb je dus het internet voor en de biep.

Ik ga stoppen met antwoorden.
dit is geen leren maar gewoon een ander het werk laten doen en daar pas ik voor. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan