Wat voor netwerkkaart heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Hoi, ik heb voor een prikkie een paar IBM 300gl pc's op de kop weten te tikken.
Nu wil ik ze via een netwerk voorzien van W2k

Maar wat voor netwerkkaart hebben die dingen? Hoe kom ik daar achter?
Er zit nog geen OS op, alleen maar dos

okay, thnx 4 help

mijn type nr is 6275 en het zou IBM etherjet moeten zijn
alleen norton ghost geeft nog steeds een error dat de netwerkadapters niet overeenkomen met de netwerkkaart.
Ik heb nu een hele middag zitten putsen, maar ben niet veel verder gekomen. Als ik het gewoon met de cd rom had gedaan, was ik nu al klaar geweest. Maar goed, da's mijn fout.

maar anders ga ik het toch weer gewoon vanaf de CDrom doen.
Ik ga nu proberen 1 machine met via de cd rom w2k te instaleren, en dan met norton ghost 2 copietjes op de andere systemen te doen (op de 3e komt linux)

Laatst bewerkt:
Tja ik neem aan dat je er geen driverdiskettes bij hebt gekregen ofzo?
Via cdrom is inderdaad wel het makkelijkst, als windows hem dan gewoon herkent kan je altijd nog de anderen via het netwerk installeren...:)

ik heb die pc's via een failiesementspartij gekocht voor bijna niks. Er zaten geen cd roms in. Ze werden voor het registreren van verkochte produkten gebruikt. Er zat voorheen NT4 op.
Iemand van het bedrijf zei dat ze het OS via het netwerk hadden geinstaleert.
Heb er nu een eigen cd rom ingeschroeft. Maar heb maar 1 cd rom beschikbaar voor die pc's. Dus best lastig.

Tja, hopen dat windows je wat meer informatie geeft over welke kaart je hebt en dan daar de dosdriver van downloaden en die importeren in ghost. dit werkt meestal erg goed (als je de goede dos driver kan vinden)

Yes!!! De enige echte Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet Adapter!!!!

Nou moet ik er wel uitkomen, want ik zag die ook staan in het lijstje van Norton Ghost

dankjewel nog voor de hulp

Laatst bewerkt:
Ghost mislukt

de netwerkkaart drivers deden het wel, maar de computers herkenden elkaar niet

heb geen zin om dat uit te gaan zoeken, ik ga gewoon in elke machine de cd rom inschroeven en alles van cd doen

Die herkennen elkaar waarschijnlijk niet omdat ze allemaal dezelfde computernaam hebben. Tenzij het installatiescript ook hier rekening mee houdt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan