Wat voor pc is voor mij geschikt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eminemzdogz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Eey mensen....ik heb een vraagje en jullie deskundigen kunnen mij daar vast wel mee helpen:

Ik ben op zoek naar een nieuwe GOEDE pc namelijk met de specificaties:

Pentium 4 2,66 Ghz
Harde schijf van minstens 100 Gb
Geforce 4 Videokaart (64mb)

Verder weet ik niet wat er precies allemaal in moet maar ik speel graag games dus ik moet wel alles hebben om dat goed te kunnen. Verder moet ik veel op internet kunnen doen maar dat is volgens mij alleen maar een software kwestie (behalve het modem en de netwerkkaart dan)

Welke PC raden jullie mij aan om te kopen (mag maximaal 1200 euro kosten)?? En graag zou ik oowk een site weten waar ik ze kan kopen/bekijken/samenstellen zoals ik de pc graag wil...

Alvast bedankt,
Eminemzdogz

Als je wilt gaan gamen zou ik echt wat krachtigers nemen dan een Geforce 4, bijvoorbeeld een Radeon 9500 Pro of 9700.

Moet het verder een complete PC zijn (incl monitor etc)? Hecht je belang aan geluid (surroundset) etc?

Nee aan geluid hecht ik niet zo veel waarde....maar die videokaarten zijn zeker 128 mb??

Greetz,

Emz

Ze hebben inderdaad 128 MB geheugen. Wat is het probleem daarmee?

Heb je ook een DVD, een writer etc nodig?

OOk jah die heb ik ook nodig....damn dan kom ik denk ik boven de 1000 euro uit...

kijk eens op de site van mycom, daar kun je zo ongeveer alles aanpassen wat je wilt

heb je ook al eens gedacht aan een amd athlon processor, deze zijn iets voordeliger mbt de prijs

ik zou zeker voor games, gaan voor een radeon 9500 pro of meer.

Hoi.

Kijk ook eens op yorcom.nl
Deze is vaak toch iets goedkoper en ik vind het, maar dat is persoonlijk:), een zeer overzichtelijke site.

Groetjes,

beneden de 1000 € zal het je niet lukken om al je wensen gehonoreerd te krijgen.

Alleen al de videokaart (die wat "zwaarder" moet zijn) trekt een wissel op het budget.

Aan de andere kant, alles kan ! Dus ook een systeem samenstellen dat tegen die 1000 € aanzit. Verwacht dan geen aardige monitor, geen grote hoeveelheid geheugen, kortom, je koopt dan een "budget" pc die denk ik binnen 6 maanden frustraties zal oproepen........

Jah maar hij moet wel een paar jaartjes mee kunnen dus wil ik geen goede grafische dinges enzo d'r in hebben...maar toch allemaal bedankt voor de hulp

De Sallandmachine wordt mogelijk nog een Eurootje of 110 (?) duurder als XP meegeleverd gaat worden ?

Laatst bewerkt:
Hij moet wel een paar jaar kunnen meegaan waardoor er niet een goede videokaart in mag zitten? Ik zou net het omgekeerde zeggen.

Voor te kunnen internetten heb je niet veel nodig, maar games steld ZEER hoge eisen aan je systeem.
min 512mb intern geheugen en een goede videokaart heb je zeer zeker nodig, voor de rest kun je het natuurlijk wel goedkoop houden, maar als het systeem een paar jaar mee moet gaan dan raad ik je wel aan een beetje fatsoenlijke kwaliteit aan te schaffen!!!

kijken op de site van paradigit is een idee, want ze leveren toch redelijk goede kwaliteit voor de prijs die ze vragen, reclame maken voor mezelf mag ik natuurlijk niet hier, :):)...

succes bij je zoektocht, en kijk en vergelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan