Wat voor procerssor heb ik nu met hoeveel kernen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

ik probeer erachter te komen wat ik heb aan processoren.
Nu heb ik een intel(R) core(TM) i3 cpu m350 2.27ghz 2.26
Wat snelheid betreft snap ik het, maar begrijp ik het nu goed dat op het moederboard 1 chip zit met 2 processoren die ieder 4 kernen hebben?
En heb ik dan 2 processoren of spreek je pas over 2 processoren als je 2 chips hebt met ieder i processor?
het laatst is mij onduidelijk.
Ik heb gelezen dat wd7 er automatisch vanuit gaat dat je 1 processor hebt en als je er 2 hebt dit moet instellen. Ik heb dit dus maar op 2 gezet maar sinsdien maakt mijn fan overuren.

graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Alvast bedankt.

Paul

aaaaah,

Hoi,
bedankt voor je reactie.
deze site ken ik maar ik snap het niet. ik ben ook een leek.
je zegt dat het een duo core is en dus 2 fysieke en 2 neppers heeft door hyperthreading. Ik neem aan dat je het nu over de kernen hebt? 2 echte en 2 neppers.
Ik dacht dat ze met cores processoren bedoelde?
wanneer ik dit lees, lees ik dus dat ik 1 processor heb met 2 echte fysieke threads en 2 neppers.
dat houd dus in dat ik mijn aantal processoren even terug moet brengen naar 1. vandaar de overuren van mijn fan.

mvg

paul

Hallo,

Een korte opsomming:

- Hyperthreading verdubbelt de 2 echte met hetzelfde aantal als de echte dus 2 erbij(maakt 4).
- Je hebt een fysieke processor, met daarin 2 rekeneenheden(de kernen of te wel cores)

threads zijn 4 volgens intel(dus de neppe 2 en de echte 2 samen opgeteld, kortom Je laptop of pc doet met hyperthreading 2 taken over een kern, meer kan ik erniet overzeggen.

Dat zal ik wel doen ja.

Hier een videotje van hyperthreading:

https://www.youtube.com/watch?v=7c3CfJe_6kQ

1 kern heeft standaard 1 fysieke thread
zodra je hyperthreading hebt kun je dus 2 of meer threads per kern gebruiken dit word allemaal virtueel gedaan

Hyper-threading, of voluit hyper-threading technologie (HTT) is een techniek die uitgedacht werd door Digital Equipment Corporation[1] en in praktijk gebracht door Intel. De eerste processors met hyper-threading verschenen rond 2001 op de markt. Bij hyper-threading technologie bevat één enkele processorkern twee logische processors die de cache en externe interfaces delen. In de meeste gevallen wordt het hierdoor mogelijk dat de processorkern twee threads tegelijk uitvoert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan