wat voor RAM moet ik hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wompai

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
je zou of de laptop of de gegevens van je laptop mee kunnen nemen naar de winkel of een reepje geheugen eruit halen en dat meenemen.

DDR3 1066........maar welk besturingssysteem heb jij?
Als om een 32 bit OS gaat,is je aankoop nutteloos,aangezien enkel een 64 bit OS geheugen kan gebruiken boven 3,2 Gig......
Zeer waarschijnlijk zitten er 2 latjes van 2 Gig in jouw laptop,dus je zult sowieso beide moeten vervangen door 2 van 4 Gig als je aan 8 Gig wil komen....
Als je een 64 bit OS hebt,is volgens mij de beste keuze een merk zoals Corsair of Kingston met een zo laag mogelijke voltagespanning,om de temperatuur van je machine niet omhoog te jagen....

64-bit

Mijn besturingssysteem is een 64-bits versie van Win7 Home Premium, want ik heb al 4GB en die gebruikt hij volledig, normaal bij 32-bit zou hij maar 3,25 GB herkennen. Ook kan ik 8 TB pagefile toewijzen, maarja zoveel schijfruimte heb ik niet :P

Vervang het geheugen het best door hetzelfde merk modules, met de door de Memory Scanner geadviseerde ....MHz waarde en Voltage.

Screenshot Memory Scan ?

Laatst bewerkt:
Memory scan gaf modules aan die op 1333 MHz draaiden, maar het zou toch gekunt hebben dat dat bedrijf ze niet maakten op 1600 MHz? Ik weet ook niet zeker welk merk ik al in mijn laptop heb, ik heb me wel laten wijsmaken dat Corsair heel hoge qualiteit zou moeten zijn.

Memory scan gaf modules aan die op 1333 MHz draaiden

Dat advies zal niet voor niets worden gegeven. :confused:
Corsair is een prima merk, echter, de ervaring leert dat niet alle merken van de geheugenmodules door een moederbord worden geaccepteerd.

Je kunt het uitproberen. Mijn advies blijft hetzelfde.
Even de laptop openen en het merk RAM controleren, lijkt me niet het probleem.

Nee, ik kijk wel ff, maar ik wist niet dat dat zoveel uitmaakte...

Het geheugen in mijn pc is van het merk Samsung, dit heb ik kunnen vinden met de programma's CPU-Z en PC-wizard. Geen van de winkels waar ik heb gezocht verkoopt RAM upgrades van het merk Samsung. Ze houden allemaal vast aan Kingston, Corsair en Adata. Toch snap ik niet zo goed wat nou het probleem is met die merken... Ze verkopen het letterlijk als een upgrade voor je laptop, dan zou dat toch op elke laptop moeten werken?

Ze houden allemaal vast aan Kingston, Corsair en Adata.

Misschien heb ik het een beetje te zwart/wit voorgesteld.
Koop één van die andere merken, misschien met het voorbehoud, dat je het mag ruilen wanneer het niet werkt.

Die winkel heeft altijd een bepaalde niet-goed-geld-terug garantie, voor het geval dat...

Ben ik weer!

Sorry dat ik pas zo laat weer reageer, maar ik heb eindelijk mijn zooi binnen! Er waren een hoop leveringsproblemen enzo, dus het duurde een stuk langer dan ik dacht...

Ik heb uiteindelijk 2 chips gekocht: 2x4GB @ 1333 MHz. Ze zijn 1.5 volt en van het merk Icidu. Ik moet zeggen: ze doen het uitstekend! Een hele toevoeging aan mijn systeem! Jullie kunnen mijn WEI zien als jullie naar mijn pagina gaan en mijn systeem bekijken. Hij staat daar bij onder de naam Aspire+.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan