Wat voor Router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffiekopje

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Hallo, ik krijg een extra pc erbij hier in huis en wilde die graag aansluiten met een router.

Nu weet ik niet goed welke.. zodat ik die tweedehands kan gaan zoeken...:D

Ik heb ADSL Standard van Planet en ADSL via een externe modem, een Speedtouch 330.

Ik maak geen gebruik van ISDN oid.

Moet de tweede PC ook op internet of alleen in het netwerk?

Je hebt verschillende oplossingen. Het grootste verschil met de routers zit hem in:
- Draadloos of met snoertje
- Met of zonder ingebouwd modem
- Prijs/kwaliteit

Ja de tweede pc gaat ook op ADSL.

Het hoeft voor mij geen ingebouwde/draadloze router te worden, gewoon de goedkoopste oplossing.

Zorg ervoor dat je de modem op je router aan kunt sluiten. Vanaf "nu" zal je internet binnenkomen op de router, en je beiden PC's.

De router babbelt met je internet provider, en babbelt met de PC's. Als DHCP ondersteund wordt, en ingeschakelt is krijgen je PC's vanzelf een IP adres toegewezen en kunnen ze internetten via de LAN-verbinding.

Persoonlijk ben ik voorstander van Linksys (CISCO) materiaal. Dit is wel wat duurder maar goede kwaliteit. Mijn tweede keus ligt op Alcatel (Speedtouch) maar ik hoor hier verdeelde meningen over.
Voorkom problemen en vermijd de C-merken (Sweex). Het kan wel werken, daar niet van. Maar ik (en anderen) hebben er niet zulke lekkere ervaringen mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan