Wat voor video kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yeo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeo

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een computer gehad en heb deze helemaal leeg gemaakt. NA het installeren van WinMe herkent winMe de video kaart niet. IK heb de videokaart eruit gehaald en gekeken wat erop stond, maaar het enige wat ik er van een merk op kan vinden is: diamond multimedia (© 1999). Hoe kom ik er nu achter wat precies voor video kaart ik heb??

Ok ik ben met "Aida32" er denk ik uit gekomen dat het een S3 SAVAGE 2000 DIAMOND VIPER 2 is.

maar dan heb ik nog 2 vragen:

1:

S3 is toch een heel ander merk dan DIAMOND?? Hoe kan deze video kaart dan zo heten, ik ben op internet deze naam ook al een paar keer tegen gekomen.

2:

Ik gebruik WinMe, maar kan nergens goede drivers vinden voor deze video kaart, weet iemand waar ik deze kan downloaden???

1. S3 is de naam van de chip die gebruikt is (net als tegenwoordig de geforce serie van nvidia. Een bedrijf gebruikt de chip en maakt er zelf een kaart omheen, in de naamgeving (en ook met programma's als aida) vind je vaak de chip terug.

2. http://beta.driverguide.com/beta/in...a5=4&qa6=305&qa7=1400&dp=3&sm=b&jmd=and&fzz=d is voor de ViperII Z200series, misschien werkt hij voor jou kaart, anders kun je altijd nog de windows98 of anders de windows95 drivers proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan