wat voor Videokaart heb ik nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metz24

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Goedemiddag,

Ik wil graag in mijn computer een nieuwe videokaart plaatsen, zodat ik nieuwere spellen kan draaien. Alleen heb ik geen idee wat mijn computer aan kan.
Wel heb ik via internet een programma gevonden (Everest) waarmee ik kan zien wat voor systeem ik heb. Alleen nu is het voor mij nog steeds een raadsel wat voor videokaart mijn computer aan kan.
Hierbij wat gegevens van mijn computer, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

CPU Type: AMD Athlon XP, 1400 MHz (10.5 x 133) 1600+
Moederbordnaam: PCChips M811LU (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DDR DIMM, Audio)
Video kaart: RADEON 9250 - Secondary (128 MB)

alvast bedankt!

Oei, dit is dus een desktop.
1400 Mhz is niet veel en deze computer is puur gemaakt voor XP.
Ook laat de processor te wensen over.

Zelf zoek ik ook een nieuwe videokaart en heb me hier inmiddels flink op verdiept.
Echter mijn systeem is wat moderner.

Jouw videokaart is nog van de oude generatie.
Hoe oud is die pc precies?
Als hij zo'n 4, 5 jaar oud is kan je beter voor €600 een nieuwe pc kopen.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik wil niet rot over komen en wil je graag helpen maar eigenlijk wil je de de nieuwere games spelen heb je niet alleen een andere videokaart maar eigenlijk ook processor etc dus is het denk ik verstandiger om je geld in een wat nieuwer systeem te steken.

Maar echt dit is niet rot bedoeld hoor.
welke games wil je eventueel gaan spelen? en je hebt in ieder geval een agp kaart nodig

Laatst bewerkt:
Hi,

Nou bedankt voor jullie snelle reacties.

Om eerst maar op de vraag van Stormbreaker te reageren... Hij is ongeveer 4 jaar oud.

En als ik het goed begrijp uit jullie reacties kan ik beter een andere computer kopen, want hem upgraden is niet mogelijk, of ben ik dan duurder uit?

en als ik een nieuwe computer wil kopen, waar moet ik dan opletten?
Ik wil er graag de nieuwste spellen op kunnen draaien.

Hij komt dus uit 2005.

Gek van die 1400 Mhz want wij hadden in 2003 al een PC met een Intel Celeron van 2000 Mhz.

Oja, van welk merk is de computer?

Merk? nou dat zou ik je zo niet kunnen zeggen.. ik heb deze PC via via kunnen kopen.
Of kan ik dat ergens in systeem vinden?

En inderdaad vreemd dan van die 1400mhz, want ik dacht toen ik hem kocht dat ie vrij recent was, maar nee dus.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien dat je pc wizard even kan installeren die meld precies welke hardware je erin hebt zitten .

Modag

Je hebt een AGP videokaart nodig, maar elke euro die je uitgeeft is er 1 teveel.

Je pc zelf is in deze conditie ongeveer 25,- euro waard, dus.....................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan