Wat voor videokaart past in een HP dc5100

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een HP dc 5100 pc. Daar wil ik windows 7 op installeren, maar de upgrade advisor vertelde mij dat de videokaart niet voldoet.De pc heeft de volgende gegevens:
moederbord: HP Compaq dc5100SFF (PM215AV)
mb chipset: Intel Grantsdale-Gi915GV
Videokaart: Intel 82915G/GV/910GL Express chipset Family 128MB (geen kaart te zien):o
Processor Intel 3,0GHz HT
Intern geheugen 2Gb.
Kan iemand mij vertellen of ik hier een videokaart in kan zetten, en zo ja, welke? Er zijn 2 PCI sloten vrij (als dat tenminste die 2 witte sleuven zijn van ca. 10 cm. lang). En die pc's zijn ook nog eens vrij laag.
mvrgr. Kanyarat.

Hallo,
Videokaart: Intel 82915G/GV/910GL Express chipset Family 128MB (geen kaart te zien):o

Klopt, kaart zit ingebouwd op je moederboard.

Na even zoeken kom ik tegen dat er 2 pci sloten en 1 pci x1 slot in zou moeten zitten. Dan zou het dus een pci kaart moeten worden.

Maar of je daar je geld nog aan moet gaan uitgeven?! Dat is aan jezelf, maar je zal misschien ook nog een nieuwe voeding meoten hebben. En je zegt kleine kast, is dit de plat liggende kast? Dan kan het zijn dat je een zogenaamde low-profile kaart moet hebben. De gewone versie zou misschien niet passen.

Bijvoorbeeld: http://www.alternate.nl/html/catego...arten&l2=PCI+kaarten&criteriasCount=6&bfbox=1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan