Wat voor videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

NvdPerk

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo, ik weet dat er een kopje staat met een link naar artikels om een videokaart te kopen, maar ik zou graag willen weten van professionals welke videokaart ik het beste kan kopen... Ik zal hier als eerst wat gegevens van mijn PC zetten:

- een computer met Pentium 4 2,53 ghz processor

- nVidia GeForce4 MX 420 (64mb) (op een AGP slot)

- Systeemgeheugen: 512 MB (PC2100 ECC DDR SDRAM)

- Moederbordnaam: Compaq Evo W4000

Zoals misschien wel een beetje duidelijk is is mijn videokaart en m'n systeemgeheugen enigszins verouderd. Daarom zou ik mijn videokaart willen vervangen voor een kaart welke de meeste huidige shooters en dergelijke aan kunnen. Ook zou ik een extra geheugenstrip van 512 mb erbij willen hebben zodat ik op 1024 mb werkgeheugen kom.

Hier zou ik ook graag wat extra informatie over willen hebben, waar ik precies op moet letten wat de verschillen zijn etcetera. Dezelfde informatie wil ik eigenlijk ook voor de videokaart, en ook wat men mij aan zou bevelen.

alvast bedankt!

mvg, Niki

ik weet niet je processor houd het ook nog maar allemaal net bij..

heb je het geld voor een heel nieuw system misschien?

Daarom zou ik mijn videokaart willen vervangen voor een kaart welke de meeste huidige shooters en dergelijke aan kunnen
Hoi.

Dat wordt al een probleem, aangezien je gehele systeem al niet meer toereikend is voor de huidige generatie shooters.
Persoonlijk zou ik een tweedehands kaart kopen, omdat een nieuwe kaart eigenlijk weggegooid geld is.
Op Marktplaats bijvoorbeeld zie je genoeg kaarten die nog goed genoeg zijn voor jouw systeem.
Zou je bijvoorbeeld een recente nVidia 8-serie kaart installeren, zou je systeem de bottleneck zijn. Je schiet er dus niets mee op helaas.

Dus is het beter om een heel nieuw systeem aan te schaffen door zelf iets samen te stellen.

Ik word dus soms echt heel erg moe van de discussies rondom de laatste shooters. Waarom zou je in godsvredesnaam een heleboel centen uit moeten geven om de allerlaatste dhooters te kunnen spelen? Wees tevreden met de shooters uit 2005, spaar en koop in 2010 een nieuw systerem. Na 1,5 jaar ben je dan weer net zover als nu!

oke, de echte huidige shooters zal dan waarschijnlijk niet lukken.. maar ik heb nu bijvoorbeeld men of valor en the godfather gekocht.. maar allebei de spullen doen t van geen meter.. De personages in het spel staan allemaal rechtop met de armen wijd en bewegen niet. Bij the godfather is het zelfs zo dat er hele witte stukken in zitten..

Ik heb al even gekeken voor een 2de hands videokaart: Nvidia Geforce 6200A, 128MB , 32bit, DDR2. met dvi out

Zou deze geschikt zijn voor mijn pc? en zoja, wat voor prijs zou aannemelijk kunnen zijn? hij zegt dat deze 4 maanden oud is..

Niki

een 1950 pro of een 1950xt voor de agp brug lijkt me prima op zijn plaats

Zelf heb ik een vergelijkbaar systeem thuis:

Pentium 4 2.4 Ghz, PC 2100 1024 Mb en een AGP-videokaart.

Ik heb daar eerst (vanaf 2002) een videokaart 9700 Pro 128 Mb in gehad. Ik speelde daar de laatste jaren op medium toch de nieuwe spellen mee.

Sinds deze 9700 Pro is "overleden", heb ik een tweedehandse 128 Mb 6600 GT.

Bedenk dat je MX 420 64 Mb nooit een geweldige kaart is geweest. Ook niet in de tijd dat hij nieuw werd uitgebracht.

Kijk eens op Marktplaats voor een AGP-kaart. Voor 40 of 50 euro kun je toch nog leuk spelen.

Bij ons thuis wordt bijv. Oblivion gespeeld, maar ook World of Warcraft en Quake 4

voor de huidige generatie spellen is dit een systeem die niet meer mee kan komen qua prestaties.
Het upgraden van enkel videokaart en geheugen is nagenoeg niet rendable.
voor het prijsverschil zou ik ff doorsparen, dan heb je al een leuk bij de tijds systeemkastje. Als ik ervan uit ga dat je niet een monitor en dat soort dingen hoeft te vernieuwen.

check deze eens:
http://www.completer.nl/pages/page.aspx?p=10&mid=143

Vooral dat laatste systeempje ziet er wel aardig uit...

Maar je kan het alsnog beter zelf samenstellen, is vaak goedkoper en je bent niet afhankelijk van wat de winkel erin stopt (en eventueel zelf in elkaar zetten is nog leuk ook;)).

Nou een nieuwe pc is gelijk zo ingrijpend... en opzich is m'n pc eigenlijk nog prima in orde.. Dus het lijkt mij logisch wat dat betreft om er wellicht die videokaart welke ik eerder zei er in te zetten en een extra geheugenstrip. Dan kan ik later eventueel nog gaan denken over een gehele nieuwe pc.. Naar mijn wensen zou ik met een gehele nieuwe pc samengesteld op alternate.nl toch al gauw boven de 700 euro komen, en dat ben ik op dit moment niet bereid om er voor te betalen aangezien ik erg grote uitgaven voor de deur heb staan zoals t collegegeld en enkele andere zware kosten..

Wat denken jullie van die videokaart welke ik zei, dus qua prestaties, en wat zou die 2dehands moeten kosten volgens jullie?

en wat is dan een redelijke prijs voor eentje die 4 maanden is gebruikt?

Tja, ik ben geen marktkoopman, maar 4 mnd is niets. De reden van verkoop is interessant om te weten. Spijtoptant? Dan is 10 tot 20 euro verlies een redelijke deal voor de verkoper, 4 mnd is immers niks.

zegt dat die een nieuw moederbord heeft waar geen agp in kan kan... dus dan lijkt me 40,- wellicht een redelijke prijs..

Denk ik ook, alleen, als je zo'n kaart koopt dan lijkt het mij ietwat vreemd om een paar maanden later alweer een nieuw moederbord te kopen en dan ook nog eens zonder AGP slot. Ik zou een bon willen zien van de kaart!

ik heb gezegd dat ik m wel wil kopen voor 40 euro, is die mee akkoord gegaan, zal in de loop van volgende week waarschijnlijk geld overmaken, maar is het wel mogelijk om met m'n processor ook nog een extra 512mb kaartje aan geheugen bij te kopen?

Ja er is er nog 1 naast vrij.. is btje lastig te bereike door de platte IDE kabbel welke er voor hangt, maar hij is er in ieder geval..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan