Wat voor videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Heeey,
Ik heb een vraag.. Kheb ongveer 1 jaar geleden een Packard Bell iMedia gekocht en hij werkt opzich prima, alleen games draait hij niet zo goed. Ik denk dat dit door de videokaart komt maar weet het niet zeker.. Ik wil graag die videokaart vervangen maar heb totaal geen idee wat voor videokaart ik moet kopen,, Iemand tips wat voor videokaart ik het beste kan kopen van een bedrag van ong €100 - €200? Natuurlijk moet mn pc hem wel aankunnen ;)

lk zou graag games als CoD4, MoH Airborne en Brothers in Arms "Normaal" (1024 x 768 ofzo) willen spelen.. CoD4 draai ik nu op 800 x 600 met low graphics maar is nogal houterig dus zet ik hem soms op 640x480 wat er niet egt mooi uitziet op n 19" scherm..

Specs van mn PC:
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20GHz (CPU speed rated at 3.3 GHZ)
Ram geheugen: 2 gb (1,7gb)
NVIDIA GeForce 7050 " NVIDIA nForce 610i
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit
Hard Disk: 320gb

Stefan

Dag Stefan,

Deze zou ze wel aankunnen.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00700276
Betreft de radeon hd5770.

Er zijn nog meer videokaarten die binnen je budget liggen en het spel aankunnen, daar ben ik van overtuigd.

http://www.alternate.nl/html/produc...ac/GTX260_AMP_en_sup2/-1076058/?baseId=668262

http://www.alternate.nl/html/produc...s/ENGTS250_DK-DI-1GD3/-1080004/?baseId=668255

https://www.dynabyte.nl/artikel/7114241/

Succes er mee! :thumb:

En van harte welkom op helpmij.nl!

Ok bedankt! :thumb: Zou wat extra geheugen ook nodig zijn? Ik draai vista en is 2gb dan niet misschien wat te weinig?

Ik heb nog niet veel dingen via internet gekocht maar is het wel slim om zo'n videokaart via internet te kopen? Khad van iemand gehoord dat die dingen nogal snel worden beschadigd..

En zal zo'n nieuwe videokaart ook egt veel helpen? Dat ik games in hogere resolutie kan spelen of zie je het verschil haast niet?

(Sorry voor zoveel vragen, kben gwn niet zo slim qua pcs betreft)

Stefan

Laatst bewerkt:
Je kunt met 2GB nog wel gamen, maar is inderdaad een beetje weinig, ook omdat je Windows Vista hebt. Misschien kun je 1 á 2GB erbij kopen zodat je genoeg eisen hebt.

Volgens mij kun je best items op internet kopen. En ook Computerland heeft vestigingen in heel Nederland. Ik koop zelf ook af en toe op internet zonder problemen totnutoe.

Een nieuwe videokaart helpt wel. Wat jij nu hebt is een best oude in vergelijking met de games die je wilt gaan draaien.

Ik hoop hiermee je voldoende te hebben geïnformeerd.

Nogmaals veel succes!

Groeten, d0mzy.

Sorry dat ik gisteravond niet meer reageerde. :rolleyes:

:) Dat is ff toevallig.....ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Imedia D5001 2.4Ghz:o
De PB loopt lekker soepeltjes, maar die videokaart is echt...:evil::mad: ( Nvidia 7050 Tc)
Games als mohpa en ghost recon aw draait hij met moeite, en is eigelijk het installeren niet waard!
Ik ben al een tijdje aan het googellen, en twijfelde tussen de 9800GT van nvidia, en de 4850 van ATI (radeon).
Ook de nieuwe 4770 ATI radeon Formula (ddr5) lijkt me interressant, en ze zijn alle 3 rond de 100 euro geprijst!
Maar het probleem van de Imedia´s is ook de voeding.....volgens mij is die 250W of zelfs lager!!! Dus moet je een videokaart installeren die weinig stroom gebruikt, maar wel de spellen ´trekt´ !:rolleyes:
Of je moet er ook een andere voeding inzetten, maar dan hadden we beter een systeem kunnen laten bouwen1
Na enig onderzoek denk ik dat de ATI 4670 radeon uitkomst kan bieden, verbruik ligt tussen de 16(2D) - 55(3D) Watt.......:thumb:, en is niet duur!
Wat denken jullie hiervan????:confused:
Ik hoor het graag:)

Dag Ebel,

Graag even deze drie punten :

1. Ik weet niet veel af van de benamingen na de videokaarten. dus PCI en PCIe 16x. (Dus ook het aansluiten)
Mogelijk weet iemand anders hier antwoord op.
2. Caps lock is vervelend;
3. Heb je een vraag, maak dan graag een eigen vraag en ga niet iemand lastigvallen met dezelfde vraag.

Dank je !

Succes. :thumb:

Genoemde kaarten passen allemaal gewoon in de pc, maar....

Een videokaart van tussen de 100 en 200 euro in een pc met een budget processor als de E2200 slaat helemaal nergens op. Doodzonde van het geld

Ik ben van plan de nVidia GeForce GTS 250 te kopen op www.dynabyte.nl die d0mzy al noemde.
Ksnap alleen nog niet wat het verschil is met de xfx GTS 250 en de nVidia GTS250.. Op een andere site kan je de xfx GTS250 kopen voor €40 goedkoper..

@mrmusic: Hoezo is dat dan doodzonde? heb je misschien een betere oplossing? Die zou ik dan wel graag willen weten :thumb: Die nVida GTS250 kost 139.-- Als ik daarmee de games op hogere resolutie kan spelen zonder dat die houterig is heb ik het er wel voor over!

De E2200 is een low budget processor van 5 tientjes en beslist niet een van de snelste....

Natuurlijk, prestaties bij gamen zijn vooral afhankelijk van de gebruikte videokaart, maar toch is ene ketting zo sterk als de zwakste schakel, en dat is de processor in dit geval

O ok, zou het ik dan beter uitkomen als ik een nieuwe processor koop?

Dag Ebel,

Graag even deze drie punten :

1. Ik weet niet veel af van de benamingen na de videokaarten. dus PCI en PCIe 16x. (Dus ook het aansluiten)
Mogelijk weet iemand anders hier antwoord op.
2. Caps lock is vervelend;
3. Heb je een vraag, maak dan graag een eigen vraag en ga niet iemand lastigvallen met dezelfde vraag.

Dank je !

Succes. :thumb:

ok srry:o

Nee het is niet hetzelfde. Het zit namelijk zo in elkaar:

nVidia (En dit geldt ook voor ATI) maken de grafische chips en de kaart. Die sturen ze vervolgens naar als het ware "uitgevers" die zetten er hun koeler en merknaam op, Sapphire, Club3D, MSI, Asus, XFX etc. Sommige clocken de kaart nog een stukje over. (Zoals XFX) En dan heb jij je mooie videokaart :love:

EDIT: Waarom kies je eigenlijk voor de GTS 250? De ATI Radeon HD4870 is goedkoper en presteert beter in de Benchmarks.

Laatst bewerkt:
Qua prestaties maakt het niet héél veel uit, qua prijs: weldegelijk. ATI staat erom bekend veel moois te leveren voor een niet al te hoge prijs.

Hier heb je de HD4870: http://azerty.nl/0-970-245814/xfx-radeon-hd-4870-grafische.html Het is me wel opgevallen dat die HD4870 steeds minder verkrijgbaar wordt.

Dat GDDR5 is gewoon de geheugensoort, hetzelfde als bij geheugenmodules (DDR2, DDR3) het heeft niets met je interne geheugen te maken.

EDIT; Hier heb je trouwens een site met de Benchmarks van de HD4850, HD4870, HD4890 en de GTS 250. Zoals je ziet verslaat de HD4870 de GTS 250 in elke benchmark,.

Laatst bewerkt:
EEuuhhhh,niet om het een of ander maar zou er ook niet eens voor de zekerheid naar de voeding geinformeerd worden??:(

Hoe zie je wat je voeding is ??
Kben niet zo heel goed met pcs :P

Kast losmaken en op de stikker van je voeding kijken.
Er worden je nieuwe kaarten aangereikt door medehelpmij'rs...maar stel je hebt een ***-voeding
met te weinig wattage dan ga je het nie redden nie.Een nieuwe kaart vraagt toch wat anders als hetgeen wat je nu hebt.
Daarbij sluit ik me wel aan bij de opmerking van Mrmusic over je processor...;)

Ok, kzal m is uit elkaar slopen!
Ik weet dat mijn processor niet al te best is maar zou ik het hiermee kunnen redden? Ik heb eerder al wat reacties gehad dat ik met de nVidia GTS 250 wel haal..

Games 1024x780 - 1440x.. (MOHA, COD MW2, dat soort games)

Bedankt!
Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan