wat voor voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met een voeding waarop staat: dc output 250w
Er zit standaard een videokaart in van ATi Radeon HD 5450

Voor spellen in mij geadviseerd een beter kaart te nemen, maar nu is hierbij ook sprake van of de voeding het wel trekt..

Zelf dacht ik aan een videokaart zoals de ATI HD 5670, maar wat voor voeding heb ik hierbij nodig en waar moet ik op letten?
Zijn er nog bepaalde eisen of aansluitingen die ik in de gaten moet houden?
En gaat me pc meer stroom gebruiken als ik hem aan heb staan zonder dat ik aan het gamen ben of is het alleen als de videokaart om meer stroom vraagt?

Verder heeft me pc een intel E5800 dual processor, 4GB geheugen, 1TB harde schijf, direct X 11 en draait op windows 7.

Mvg. Tom

Hallo Tom

Het lijkt mij dat je nu een onboard video kaart (chip) heb want 250W is een beetje aan de lage kant voor wat tegenwoordig zo in een beetje pc zit.

AMD adviseerd voor die kaart al 400W of meer.

Voor die je in gedachten heb is het ook 400W en 500W voor crossfire.

En als je het goed wil doen dan kijk je meteen naar de nieuwste kaart en die vraag om een 550W met een 150W 8-pin en een 75W 6-pin pci expres aansluiting.
Dan hoef je later met een andere videokaart niet zo snel meteen weer een andere voeding aan te schaffen ze zijn lager bij de tijd dan de rest van de pc onderdelen.

Wat die wattage betreft kun je zien als met een auto een lelijk eendje 2cv (2 PK) die rijd ook 120 kmh en het boxer motortje gaat te keer als een gek en zit op zijn einde terwijl een mercedes slk met 200 PK heel rustig blijft als hij 120 rijd.
Het vermogen van de voeding (de aantal wat) zegt alleen wat je er op aan kan sluiten voordat hij op zijn einde zit niet wat je totale stroom verbruik is en hoe meer wattage de voeding heeft hoe makelijker de voeding dat verwerken kan.

Ik let bij een voeding op 2 dingen als eerste of de DC (gelijk spanning) 1 stabiele lijn is 12V mag dus niet te veel schommelen van min 11V naar plus 13V ,bekijk en vergelijk reviews daarvoor.
En ook dat hij een goede koeling heeft.

p.s Het maakt niet zo veel als je een ander merk dan amd koopt het zijn uit eigenlijk allemaal een soort referentie kaarten.

Mvg.

Hoi,

Het rare is dat me videokaart een losse kaart is, en op de voeding van me pc staat: DC output: 250W (+3.3V & +5V=110W Max) (+12V1 & 12V2=180W Max)
Het is een Medion pc en heb deze zo gekocht, maar ik begrijp dus dat het allemaal maar net aan gaat wat voeding betreft wat ik nu heb.
Wat ik me afvraag is of het de moeite waard is om een voeding en videokaart aan te schaffen of beter een nieuw systeem kan maken of aanschaffen?

Mvg. Tom

Hoi Tom.

Now your taking what i like ,en dat zal ik dus gaan doen als jou was.
En dan natuurlijk een echte computer die je zelf samen stelt en gaat op opbouwen.
Maar goed je moet voor je zelf gaan uit maken hoe ver je gaat natuurlijk ik mijn die hier naast me staat ook niet in 1 keer aangeschaft en koop af toe eens keer wat.
En gaat met een pc zo als b.v van Medion niet lukken omdat het low buget pc's zijn en op iedere cent bezuinig en ze zijn goed zo als ze zijn en geschikt om uit te breiden.
Maar dat heb je nu vast wel gaten ,zo ging bij mij ook hoor toen een packhard bell had alleen ging mij niet om de spellen.
Als je het mij vraag dan zeg ik koop een goede kast een goede voeding en een goede video kaart en de rest kun je langzaam steeds naar beter overgaan met de processor als de laatste belangrijke want die kan je gaan ontlasten met b.v een goed getweakte en gestroomlijnde software confuguratie en eventueel met hardware profielen of met een dual/multieboot en een besturing systeem speciaal ingesteld voor de games.

Die voeding in medion zal het aan kunnen zolang de vemogen afname gemiddeld is bij normaal gebruik maar zal de pieken bij flink gamen niet echt kunnen trekken en ga er van uit dat zijn leeftijd beperkt is tegenover die van mij b.v die al 3 processor sockets heeft mee gemaakt.

Maar goed het blijft jou keus natuurlijk het is niet meer dan alleen maar mijn mening.

Greetz Ragdoll.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan